Inlägg från: Anonym (vilketCP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vilketCP)

Är detta våldtäkt?

Anonymen789123 skrev 2021-05-06 08:48:03 följande:

Jag prata igen med honom om allt som hänt och att jag mår dåligt över de. Han säger att det inte har hänt och att han själv kommer ihåg precis allt som ha hänt i vårt förhållande och att han absolut inte varken har gjort olämpliga saker när jag sover, haft sex med mig mot min vilja med mera. Jag blir så ledsen och besviken när jag mått dåligt över detta o kommer ihåg allt i detalj.

Du har nog börjat se att din partner inte är den du målade upp honom till, dvs omtänksam eller respektfull (vilket vi antar när vi går in i romantiska förhållanden som börjar trevligt eller i alla fall inte visar destruktiva tecken på en gång).

Det låter verkligen inte bra.. Skulle kunna skämta och fråga om du är ihop med mitt ex men självklart är det inte han.. Men den jag var ihop med gjorde sådär flera gånger mot mig, men jag blev gaslighted och fattade inte att jag skulle lyssna på mitt eget vett och inte alla bortförklaringar och skit från honom.. Han hade vuxit upp i ett hem med en pappa som var borderline, så irrationell logik var hans normalläge. Det var första gången jag interagerade i en nära relation med någon som antagligen själv led av borderline. Han dolde sitt förflutna vad gällde tidigare relationsproblem, kontakter med psykiatri, utskrivna mediciner, osv, osv. Jag hade ingen aning om min verklighet förän jag började lida av hans beteende. Det går inte att "väcka" någon ur sånt där. Du måste sörja förlusten, gå vidare, skydda dig själv (det kan skada en väldigt mycket psykologiskt och känslomässigt att stanna och argumentera eller försvara sig själv.. argument går i cirklar men aldrig till en överrenskommelse).

Var stolt över dig själv som går ut det, även om du sörjer först, var stolt att du kunde lämna och gå vidare till någon som behandlar dig normalt istället. Du kan detta!
Svar på tråden Är detta våldtäkt?