Inlägg från: Anonym (--) |Visa alla inlägg
  • Anonym (--)

Är detta våldtäkt?

EpicF skrev 2021-05-08 13:34:13 följande:
    På sikt blir det bättre.

Jag erbjöd min kompis boende efter att han anmälde sitt bimbo till ex efter åratal av misshandel. Han blev kvar oss i en månad innan han fixade eget boende och fick ensam vårdad om barnen (de hade också blivit misshandlade).

Samma med en väninna men hon lyckades ordna eget boende med en gång till henne och hennes ettåring. Hennes ex var häktad några månader och hon har inte sett honom efter det. Hon lever med skyddad adress.

Så ja, jag är alltid beredd på att hjälpa om jag rekommenderar att man polisanmäler, och det kommer jag alltid att göra. Sedan finna det kvinnojourer och en soc kan vara behjälplig.

Spelar ingen roll vad som kan hända efterråd, en kvinna (eller man) ska aldrig gå med på att systematiskt bli misshandlad eller våldtagen för att man är rädd på vad sockan nya själv.

Spelar ingen roll att mannen tillhör visa kulturer. Våldtäkt och/eller misshandel i en relation ska aldrig accepteras!
    Precis, att vissa tycker det är helt ok så länge det är ens pojkvän eller en svensk kille eller religiös kultur förändrar inte att våldtäkt är våldtäkt och oacceptabelt

Anmäl den här killen TS, antingen har han gjort det på andra redan eller så kommer han göra det igen på dig eller andra
Svar på tråden Är detta våldtäkt?