Vågar ni vaccinera er mot covid?
Jag håller helt med.
Vill man inte läsa på själv kan man ta de rekommendationer som finns och lita på de experter som jobbar inom området och har läst på.
Jag håller helt med.
Vill man inte läsa på själv kan man ta de rekommendationer som finns och lita på de experter som jobbar inom området och har läst på.
Jag tror du behöver läsa på lite, både angående riskerna med sjukdom och riskerna med vaccin.
Här kan du börja lite med vattkoppor:
academic.oup.com/jid/article/182/2/383/2190935
Jag tror vaccin mot vattkoppor kommer vara del av svenska allmänna vaccinationsprogrammet inom kort.
Är det också helt onödigt för gravida att vaccinera sig mot influensa.
Gamla människor behöver heller inte vaccinera sig mot influensa, vilket de idag får helt gratis.
Jag menar eftersom du tycker att både vaccin mot vattkoppor och mot influensa är helt onödogt.
Du är smart som säger exakt samma sak som mig, vilket betyder du säger samma som mig och andra att vuxna drabbas mycket hårdare av vattenkoppor.
Och svart och vitt berättar ingenting mer än en ovilja att se detta och hoppas andra inte ska.
Dock är ett faktum att äldre drabbas hårdare av vattenkoppor, och detta börjar redan ske i tonåren.
Och sen blir det bara värre och värre för var år generellt, så vad är det du vill ha sagt?
Undrar då faktumet kvarstår att vuxna i och äldre får generellt svåra reaktioner av vattenkoppor och sjukhusinläggningar är vanliga för dessa.
Är detta ett argument för nått som har med COVID-19 och göra?
För jag vet inte vad det ska ge oss att låtsas om att vattenkoppor inte ger svåra problem som annat än barn.
Jag skulle säga att vattenkoppor är irrelevanta för COVID-19 och vuxna och äldre blir svårt sjuka ofta av vattenkoppor.
Så skriv då inte som om du skulle sitta inne med fakta om att dessa vaccin är nödvändiga. Du sprider ju rean felaktigheter!
Ohhh jeee.
Du skulle kanske fundera på att byta yrke?
Du skriver att vaccin mot influensa och vattkoppor är onödiga och du jobbar som sjuksköterska! !!!???
Tycker du Corona-vaccinet är onödigt det också?
Självklar bestämmer man själv om man vill bli vaccinerad eller inte. Det är det lag på i Sverige.
Men att vara sjuksköterska och sprida såna felaktigheter som att vaccin mot influensa och (väldigt smittsamma) vattkoppor är onödiga är ju så sjukt så man blir lite förbannad!
Om du inte vill tala om ditt yrke, varför var du tvungen att skriva att du är sjuksköterska då?
Vem har skrivit att vi har vaccinationstvång?
Inom vården borde de vara det, men de får väl omplaceras så länge...
Inom vården borde de vara det, men de får väl omplaceras så länge...