• Anonym (TS)

Partnerbyte och ett helvete i underlivet

Från att ha varit gift och haft samma sexpartner i flera år, alltid sett mig som normal och fräsch i underlivet. Aldrig haft några problem med BV eller sådant. 
    Men nu har vi skiljt oss och jag träffade en ny man för några månader sedan. 
    Vi hade kondom i början och allt var som vanligt därnere. Det var när han sagt att han testat sig och inte hade något som vi började ha oskyddad sex.
    Då började helvetet. 
    Jag började mellanblöda, lukta hemskt därnere och det kliade. 
    Fick konstaterad BV av gyn som behandlade mig med flagyl vagiatorer. Men blev inte testad för någon könssjukdom.
    Med flagylen blev det helt bra igen, kände igen mig själv därnere igen. Jag och partnern hade fullt upp på varsitt håll en period. Men när vi sågs efter ett tag och hade sex så började problemen därnere igen. Denna gången fick jag även en enorm smärta!!
    Jag fick en ny tid hos gyn, de konstaterade återigen att jag hade BV, och att jag dessutom fått en livmoderhalsinflammation som berodde på en sexuellt överförbar sjukdom, men inte heller nu togs det tester för könssjukdom?? 
    Fick ny antibiotika -Dalacin och dyxoferm....skulle även skjuta upp mensen med progesteron.
    Ont som attan efter några dagars behandling ringde jag gynakuten. De tyckte att jag skulle avvakta. 
    Nu rinner det en konstig tunn vätska från underlivet som är blodblandad och vattning men luktlös. Vad kan detta vara? Någon som har erfarenhet av detta?

Vad kan jag ha fått för något?

Ps. Bad partnern att testa sig på nytt.
  • Svar på tråden Partnerbyte och ett helvete i underlivet
  • Anonym (123)

Men varför testar inte du dig för könssjukdomar?

• Anonym (Kryptiskt)

Vad är BV? Har aldrig hört förkortningen förut. Allt låter jobbigt och jag hoppas det går över för dig!

• Anonym (misstänksam)

Rent spontant känns det som mannen ljugit om sitt test.
    Jag hade inte litat på honom även om han påstår att han gjort nytt.
    Gå och testa dig själv för att få konkreta svar.

Det är inte ovanligt att underlivet får spel när det kommer in en ny bakterieflora i spelet. Jag reagerade tom på min egen man efter att vi kört med kondom ett par månader efter en förlossning, när vi sedan började utan igen blev jag också helt konstig, med klåda bland annat. Men att du helt plötsligt får mellanblödning och ont låter jättekonstigt.

Har ingen aning om vad förkortningen står för som du skrivit men jag hade testat mig om jag var du, för att komma åt roten till problemet.

• Anonym (misstänksam)

Det är inte ovanligt att underlivet får spel när det kommer in en ny bakterieflora i spelet. Jag reagerade tom på min egen man efter att vi kört med kondom ett par månader efter en förlossning, när vi sedan började utan igen blev jag också helt konstig, med klåda bland annat. Men att du helt plötsligt får mellanblödning och ont låter jättekonstigt.

Har ingen aning om vad förkortningen står för som du skrivit men jag hade testat mig om jag var du, för att komma åt roten till problemet.

• Anonym (u)
    Anonym (Kryptiskt) skrev 2021-05-08 18:15:13 följande:

Vad är BV? Har aldrig hört förkortningen förut. Allt låter jobbigt och jag hoppas det går över för dig!

Gissar på bakteriell vaginos!
  • Anonym (Teddy)

Men för guds skull ha inte sex med mannen igen. Eller åtminstone inte utan kondom. Ta ansvar för dig själv och din hälsa. Din man är oärlig.

• Ukklavek

Min man får inte komma i mig för då får jag svamp, varit så efter 1:a förlossningen.

• Anonym (Busig)

1. Kolla upp alla könsjukdomar.

2. Vissa mäns sperma passar man ej ihop med helt enkelt. Diskuterade det ofta med mina kursare när jag pluggade (och låg runt) i Uppsala. Och många hade varit med om det, så även jag. Det blev inte så som du beskriver men av vissa killar kunde man man lukta så illa underlivet. Med andra (de flesta) luktade det ingenting. Som att vissa hade toxisk sperma. Sen kommer jag ihåg att mensen alltid krånglade så fort man hade ett nytt kk... att den blev lite längre, kanske hoppade lite och man fick ngn mellanblödning etc.

• Anonym (Behöver han inte ha gjort)
    Anonym (misstänksam) skrev 2021-05-08 18:22:39 följande:

Han behöver inte ha ljugit om sitt test. Han kan ha vart ren när han tog det men smittats efteråt.

• Anonym (misstänksam)
    Anonym (Behöver han inte ha gjort) skrev 2021-05-08 19:11:56 följande:
    Han behöver inte ha ljugit om sitt test. Han kan ha vart ren när han tog det men smittats efteråt.
    Förstår din poäng, men man kan väl inte säga till en relativt ny sexpartner att "jag är testad och clean" om man har legat med andra efter att testet togs?!

Låter för mig helt ologiskt.

Så även om han var testad och clean, men legat med andra efter det så är hans påstående om sjukdomsfri en lögn, för det kan han inte veta.

Oavset så anser jag att han ljugit. 
Svar på tråden Partnerbyte och ett helvete i underlivet