Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Fixar inte länge till.

Jag förstår att du mår som du mår. Det är okej att må så.

Tror du att du kan hitta lycka i något annat? Istället för träning & spel? Skriva? Måla? Ja vad som helst! Starta något där du kan hjälpa andra med samma eller liknande besvär. Du verkar vara väldigt stark och jag tror att du skulle kunna vara en förebild för många andra som går igenom svåra perioder. Vad tror du om det?

Utöver detta så tycker jag att du ska uppskatta varje dag med din sambo, hon är där för dig och du är där för henne. Fortsätt så.

Har du några vänner eller någon i familjen som du kanske kan prata med? Bara ventilera lite?

Du kan också få professionell hjälp om du önskar det. Hur skulle det kännas? Är det någonting du är villig att testa på (igen?)?

Jag önskar dig innerligt all lycka i livet. <3

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Tomtank) skrev 2021-05-13 15:11:48 följande:

Jag har verkligen svårt att se vad som skulle kunna ge mig lycka, att bara gå ut i solen är en pina p.g.a. alla visuella störningar och den konstanta påminnelsen över vad jag har förlorat. Jag får inte ens ut något av att kolla på TV-serier och filmer längre, vilket jag älskade att göra innan. Tyvärr så gillar jag varken att skriva eller måla :P 

Har du några tips på hur jag skulle kunna vara det? På forum?

Det gör jag! Men jag märker att mina problem och mående börjar att påverka henne, trots att jag försöker att hålla masken så gott jag kan och göra det bästa av situationen, men det är svårt att vara mitt gamla jag när jag är totalt uppriven på insidan. Så frågan är hur länge till hon orkar.

Yes, men de är tämligen trötta på det vid det här laget, under de första två månaderna sedan detta startade så var jag mycket hos dem och var som sagt i mer eller mindre ett konstant paniktillstånd och grät regelbundet, och jag märker att de har tröttnat, vilket jag har full förståelse för.

Jag har faktiskt kontakt med psykiatrin, så jag antar att jag vid min nästa träff kommer att få en samtalskontakt. Men i dagsläget så är jag inte ens säker på att jag vill fortsätta att leva med den här synen. Jag hade gjort vad som helst för att bara ha mina gamla problem innan detta startade, det var en semester i jämförelse.

Tack! Detsamma!

Självklart påverkar ditt mående din sambos men det betyder inte att hon borde lämna. När man älskar någon känner man med personen och det är exakt det hon gör. Jag förstår att du inte vill tynga ner henne eller familjen. Det är jättebra att du valt att söka hjälp, det kan verkligen hjälpa. Jag själv tog hjälp av psykiatrin och det kändes bra. Jag kunde komma med mina problem, prata och lämna de där för att sedan ta upp de igen när jag var där nästa vecka. Det avbelasta litegrann.

Okej måla och skriva kanske inte är din grej men det finns massa mer. Har ni någon organisation där du bor? Någon typ av organisation som exempelvis pushar människor till deras mål? Jag själv är med i en organisation som pushar kvinnor till entreprenörskap och tech. Hittar du ingen organisation så starta en egen organisation. Går det bra så kan ni utvecklas och kanske bli en enskild firma eller aktiebolag. Det är bara din fantasi som stoppar.

Du skulle kunna skriva upp vad syftet med organisationen är, vad du vill prata om och hur du kan göra det. Det är helt upp till dig vilka som ska vara med, kan vara alla typer av människor och intressen men som kanske lider av ångest, oro, nedstämdhet. Eran organisation kanske kan pusha människor till att nå sina mål och därmed börja må lite bättre. Ljusa upp deras liv. Gör det du önskar att någon gjorde för dig.

Efter att du kladdat ner ideér och kommit fram till vad eran grej ska vara kan du börja lite smått själv och sedan leta efter några kandidater på exempelvis Facebook, instagram, du kan till & med lägga it på indeed (tror jag). Det finns massa andra plattformar men kommer inte på några just nu.

Jag hoppas verkligen detta var något som du kanske känner dig lite intresserad av iallafall. Annars finns det massa fler saker du skulle kunna göra.

Jag och alla här tror på dig, du verkar vara en väldigt fin människa. Låt inte någonting stoppa dig.
Svar på tråden Fixar inte länge till.