Inlägg från: EllaLo |Visa alla inlägg
  • EllaLo

Gravid efter IVF

Hej!

Ser att ni va några som undrar lite om lutinus, jag är ingen expert men gjorde en lyckad ivf i nu februari och är i v.15 nu. :)

Angående lutinus fick jag tre paket utskrivet och jag var också nojig över nedtrappningen och gillade inte tanken av att sluta tvärt. Hade tur nog ett paket över + några tabletter ifrån en annan insättning som jag använde till nedtrappning.

Först använde jag upp alla tre paket enligt ordination ifrån denna insättningen varpå jag sedan körde på mitt sparade paket och tog 2 tabletter i en vecka för att sedan köra på 1 tablett i en vecka. Dom 2-3 sista tabletterna jag hade efter veckan med 1 tablett tog jag sedan varannan dag.

Sista veckan såg jag även till att ta lutinus på kvällen precis innan jag skulle lägga mig för natten för tänkte att upptaget är bäst då eftersom man ligger ner.

Hoppas allt går vägen för er, håller tummarna :)!!

• EllaLo
    Always choklad skrev 2021-05-15 20:19:18 följande:

Hej

Finns det några negativa effekter vad du vet att äta det över ordination? Jag fick utskrivet nu i 3paket nu 3ggr per dag så drygt två v till. Jag fick positivt gravtest 30/4. Ultraljud nu i slutet nästa vecka. Är kluven till lutinus läker och gör hinnorna sköra, haft problem med småblödningar..

Det finns ju biverkningar med alla läkemedel, jag hade inga alls. Jag tror dock inte de har negativa effekter på själva graviditeten eftersom progesteronet är viktigt för att bibehålla graviditeten. Jag tyckte 3 veckor kändes för lite eftersom man läst om vissa som kör med lutinus till vecka 12 till och med :)

Håller tummarna för dig/er :)!
  • EllaLo
    Always choklad skrev 2021-05-16 08:54:27 följande:

Hej

Ok ska läsa på lite. Jag har 3pkt till att hämta ut från en tidigare återföring som ej gick hela vägen, kanske en idé att hämta ut dem. När de kört till v12 med lutinus vet du om det varit rekommenderat eller på eget bevåg så att säga?

Har nog läst lite blandat vissa har kört på eget bevåg medan vissa får längre ordinerat. Men vad jag har förstått gör olika kliniker/regioner olika. Ser några som skrivit ovan i tråden som har fått sin ordination mycket längre än 3 veckor.

Har du haft problem med spottings innan graviditeten också?
  • EllaLo
    Always choklad skrev 2021-05-16 10:28:29 följande:

Hej jag fick det samma vecka som jag testade mån testade fre sen höll det i sig typ en vecka efter det.

Behöver ju inte vara just lutinusen som ger dig spottings, kan ju vara graviditeten i sig det är ju rätt vanligt att det förekommer.

Håller som sagt tummarna för dig :)!
  • EllaLo
    Frida123123 skrev 2021-05-19 21:03:54 följande:

Jag bad om Trombyl i samband med vårt 3:e ivf, så de sa ja till det. Det var inget som de egentligen föreslog. Jag fick börja ta det två veckor innan återföringen. Sedan när jag meddelade att jag var gravid, så ville de att jag skulle ta det till vecka 36. Just varför tom vecka 36, vet jag inte för jag frågade aldrig. Var bara nöjd med att jag fick ta Trombyl så länge!

Tror det har med att göra att man inte ska vara lättblödlig för tätt inpå bf och förlossningen :)
  • EllaLo
    Always choklad skrev 2021-05-21 11:07:31 följande:

Nä de bidde ingenting på ultraljudet var en kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis. Nu lägger jag ned detta över sommaren min kropp och knopp måste vila. Hej svejs! Ä

Tråkigt att det inte såg bra ut idag för er., håller tummarna för nästa gång, ge inte upp <3
Svar på tråden Gravid efter IVF