• Jenzia

    Gravid efter IVF

    Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

  • Svar på tråden Gravid efter IVF
  • Aya2019

    Hej hej fick plus på mitt 3 försöket 14/4 :D

    Fick höra hjärtat på lillen förra veckan hos en gynekolog kunde inte hålla mig. Ivf kliniken ville att jag skulle komma Imorgon 11/5 för första ultraljud :D

  • Krizty88

    Heeej nu hittade jag hit :)

    Jag plussade också förra veckan, officiell testdag idag som är 21 dagar efter äggplock! Beräknad 10 januari 2022. Känns helt sjukt. Håller tummarna att det ska hålla!

    Blir VUL 27/5 för mig.

  • YKY

    Hänger också med hit! Syskonförsöket tog sig vid första insättningen, bf 12/1 om jag tänkt rätt. Jag har tidigt ultraljud den 4 juni och har första MVC-tiden nästa vecka. Nu hoppas vi att allt går vägen!

  • Cissi2801

    Denna tråden hoppar jag på, blev gravid via ivf med första barnet.. har bf vid årsskiftet...

  • Krizty88

    Hej allihopa!

    Hur går det för er? Hur mår ni? Några symptom?

    Vill bara att tiden ska snabbspolas förbi de här mest kritiska veckorna. Har fått veta att flera bekanta också är gravida och av någon anledning kändes det som att risken plötsligt blev större att det inte skulle funka för oss.., man är ju något pessimistiskt inställd efter hela den här ofrivilliga barnlösheten och ivfen.

    Jag är i vecka 6, känns som jag har ett stort tomt hål i magen när jag vaknar som genast behöver fyllas med frukost. Ömma svullna bröst. Magknip som kommer och går några gånger om dagen. Blir lätt andfådd och lite svimfärdig när jag ställer mig upp. Ni?

  • Frida123123

    Hej alla och grattis till graviditet. Jag plussade den 8/4-21 efter 3-ivf försök, så glada, men overkligt. Har första ultraljudet 4 juni, 4 v efter att jag plussade. Är i vecka 5 nu. De symptom som jag känner är: spända bröst och lite hugg/ kramper i magen ibland. Vad har ni fått för instruktioner gällande Lutinus (eller liknande), för kliniken sa att jag skulle använda upp det jag hade kvar av totalt tre kartonger, det innebär Lutinus tom 3 dagar efter positivt graviditetstest?? Låter väldigt väldigt lite. De sa att gulkroppshormon tar över nu. Fick tjata mig till lite till. Jag läste att man iaf ska ta det 30 dgr efter positivt grav, test?? Hur gör ni? Vad har ni fått veta? Ska ta trombyl dock till v 36?. Har ni redan kontaktat barnavårdscentralen?

  • Bula2021
    Frida123123 skrev 2021-05-14 19:41:57 följande:

    Hej alla och grattis till graviditet. Jag plussade den 8/4-21 efter 3-ivf försök, så glada, men overkligt. Har första ultraljudet 4 juni, 4 v efter att jag plussade. Är i vecka 5 nu. De symptom som jag känner är: spända bröst och lite hugg/ kramper i magen ibland. Vad har ni fått för instruktioner gällande Lutinus (eller liknande), för kliniken sa att jag skulle använda upp det jag hade kvar av totalt tre kartonger, det innebär Lutinus tom 3 dagar efter positivt graviditetstest?? Låter väldigt väldigt lite. De sa att gulkroppshormon tar över nu. Fick tjata mig till lite till. Jag läste att man iaf ska ta det 30 dgr efter positivt grav, test?? Hur gör ni? Vad har ni fått veta? Ska ta trombyl dock till v 36?. Har ni redan kontaktat barnavårdscentralen?


    Jag är i vecka 4+6, första ivf med en femdagars. Jag har fått höra både Lutinus till positivt gravtest och en vecka efter gravtest. Hade tabletter för typ fem dagar kvar efter att jag testat positivt i tisdags så jag kör nu 1-2 tabletter om dagen istället för 3 per dag. Lite Lutinus under några fler dagar iaf. Men annars är det nog så som du skriver, att kroppen ska ta över själv när embryot fäst.
  • Bula2021

    Hej hej! Vecka 4+6 med en femdagars här, första ivf.

    Mina symptom är: otroligt spända bröst (till mannens förtjusning!) sedan återföringen så att jag inte kan sova på mage, dålig aptit och blir väldigt fort mätt när jag äter, samt helt sjukt gasig! Det kör ordentligt i magen så att jag behöver gå på toa direkt efter en måltid. Många symptom hade jag kunnat föreställa mig, men inte det!! :) Senaste veckan har jag också vaknat tidigt, 05:30-06:00, av mig själv innan klockan ringt för jobb.

Svar på tråden Gravid efter IVF