Gravid efter IVF
Heeej nu hittade jag hit :)
Jag plussade också förra veckan, officiell testdag idag som är 21 dagar efter äggplock! Beräknad 10 januari 2022. Känns helt sjukt. Håller tummarna att det ska hålla!
Blir VUL 27/5 för mig.
Heeej nu hittade jag hit :)
Jag plussade också förra veckan, officiell testdag idag som är 21 dagar efter äggplock! Beräknad 10 januari 2022. Känns helt sjukt. Håller tummarna att det ska hålla!
Blir VUL 27/5 för mig.
Hej allihopa!
Hur går det för er? Hur mår ni? Några symptom?
Vill bara att tiden ska snabbspolas förbi de här mest kritiska veckorna. Har fått veta att flera bekanta också är gravida och av någon anledning kändes det som att risken plötsligt blev större att det inte skulle funka för oss.., man är ju något pessimistiskt inställd efter hela den här ofrivilliga barnlösheten och ivfen.
Jag är i vecka 6, känns som jag har ett stort tomt hål i magen när jag vaknar som genast behöver fyllas med frukost. Ömma svullna bröst. Magknip som kommer och går några gånger om dagen. Blir lätt andfådd och lite svimfärdig när jag ställer mig upp. Ni?
Grattis Aya2019! Jenzia, vi verkar följa varandra i händelseförloppet, jag plussade ju den 8/5, fast med en 3- dagars, vul 4/6. Är det ingen som känner den där enorma tröttheten. Det är nog det värsta just nu, men sålänge allt flyter på bra så gör det mig inget. Vet ni om första ultraljudet är vaginalt eller inte? Eller är det olika. Försöker att inte tänka på missfallsrisken, men den är ju där hela tiden. Borde börja meditera eller något, haha. Den ökar ju med åldern. Ja, verkligen, olika bud med Lutinus, rätt stor skillnad, det är oundvikligt att man inte blir lite stressad/nervös över de olika buden.
Inget illamående alls här (än) - peppar peppar, däremot heller inte alls sugen på mat. Vill inte ha nåt. Eller typ jordgubbskräm, men inte mat-mat :)
Hur mår du nu? Har symptomen lugnat ned sig eller eskalerat? <3 När skulle du ha ditt tidiga ultraljud?
Jag hade ägguttag 19/4. Återföring 22/4
Fy vad jag har mått tjyvens i dag. Inget uppenbart illamående men hängig, trött och ingen matlust, åt enbart jorgubbsyoghurt till lunch. Bara tanken på att behöva äta nån kvällsmat i dag gör mig äcklad. Samtidigt vet jag att jag måste, för äter jag för lite blir mitt blodsocker helt åt skogen och då blir jag illamående av det istället. Damned if you do, damned if you don?t :)
Till dig som har ultraljud imorgon den 27/5. Lycka till nu! Det kommer gå fint!
Nu är ultraljudet avklarat! ( blev ett VUL, trodde det men har läst flera som varit i samma vecka som jag som fått på magen)
Allt såg jättefint ut! Rätt storlek och ett pickande hjärta! <3 Lättnad!!
Får sluta med Lutinus nu också. Det känns bara skönt. Litar på kliniken där!
Ja jag ska fråga om jag kan köra FaceTime bara på skärmen, eller så får jag fota och visa efteråt. Känns som att de måste fått den frågan vid VARJE ultraljud senaste året :D
Men vad fint! Jag har ställt fråga nu till kliniken på 1177 om jag måste komma ensam eller om sambon också är välkommen :)
Jaha nu lyckades jag svara mig själv istället för dig :) Det gick bra, så bra det kunde gå :)
Så, min tur imorgon, första vul. Så nervös. Och idag har jag mått så illamående med. Nu hem och vila. Så mycket som kan gå fel.. försöker vara positiv. Håll tummarna för oss
Hej! Jag är gravid på tredje försöket efter äggdonation i Tjeckien. Är i dag i v 7 och beräknad födsel är 21 januari 2022. Ska på VUL 10 juni hos min gynekolog för att bekräfta hjärtljud. Är det fler som är gravida efter äggdonation här?
Stort grattis till er båda!!! Vad makalöst fint och vilken lättnad!!
Även jag fick se ett pickande hjärta idag och en krabat som var något större än beräknat, mätte till vecka 8+4 En sådan lättnad! Nu ska jag och min man njuta av att detta verkligen händer <3
Gud vad skönt att det är fredag i dag. Den här veckan har jag varit helt vidrigt trött. Jobbar hemifrån men har verkligen inte orkat hålla mig vaken vid datorn. Fått lägga mig på soffan både en och tre gånger, både på förmiddagar och eftermiddagar. Sägs väl att extrem trötthet kan dyka upp ordentligt så här i första trimestern.
Ville säga hej då till er alla, tyst missfall. fick reda på det på vul. Önskar er alla det bästa så kanske vi ses här snart igen. Givetvis väldigt ledsen
Kul med en till ivf:are som inte gett upp för Facebook :) Jag går in i vecka 13 i morgon och ?firar? med första sprutan covidvaccin då! Hoppa det är rätt val att göra!
Hur tänker du kring vaccin? Och kub/nipt?
Coolt med könet redan! Jag vill nog inte veta kön tror jag. Känns lite spännande att få reda på det vid födseln :)
Var gjorde du nipt? Nån klinik eller sånt där kit man beställer hem och sedan lämnar blodproverna på en ansluten klinik?
Jag började med Postafen innan sänggående i förrgår så i går var FÖRSTA DAGEN på typ 1,5 månad som jag inte varit illamående och därmed kunnat äta frukost! Haleluljah! Frånsett illamåendet känner jag mig som vanligt. Något större bröst och andfådd i trappor eller om jag går och pratar samtidigt. Men i övrigt väldigt ogravid :) Ser därför fram emot kub-ul och hoppas att allt ser bra ut!
Hur mår du?
Ja som tur var funkar det fortsatt med Postafen. En kartong är 10 tabletter så jag kör på med den och ser efter det om läget är samma. Är i vecka 13 nu så håller tummarna att det kommer börja ge med sig.
I går hade jag ont i svanskotan, både när jag satt på jobbet och på kvällen strålade det med i båda skinkorna. Hoppas det var något tillfälligt och inget som håller i sig :)