Inlägg från: Frida123123 |Visa alla inlägg
  • Frida123123

Gravid efter IVF

Hej alla och grattis till graviditet. Jag plussade den 8/4-21 efter 3-ivf försök, så glada, men overkligt. Har första ultraljudet 4 juni, 4 v efter att jag plussade. Är i vecka 5 nu. De symptom som jag känner är: spända bröst och lite hugg/ kramper i magen ibland. Vad har ni fått för instruktioner gällande Lutinus (eller liknande), för kliniken sa att jag skulle använda upp det jag hade kvar av totalt tre kartonger, det innebär Lutinus tom 3 dagar efter positivt graviditetstest?? Låter väldigt väldigt lite. De sa att gulkroppshormon tar över nu. Fick tjata mig till lite till. Jag läste att man iaf ska ta det 30 dgr efter positivt grav, test?? Hur gör ni? Vad har ni fått veta? Ska ta trombyl dock till v 36?. Har ni redan kontaktat barnavårdscentralen?

• Frida123123

Grattis Aya2019! Jenzia, vi verkar följa varandra i händelseförloppet, jag plussade ju den 8/5, fast med en 3- dagars, vul 4/6. Är det ingen som känner den där enorma tröttheten. Det är nog det värsta just nu, men sålänge allt flyter på bra så gör det mig inget. Vet ni om första ultraljudet är vaginalt eller inte? Eller är det olika. Försöker att inte tänka på missfallsrisken, men den är ju där hela tiden. Borde börja meditera eller något, haha. Den ökar ju med åldern. Ja, verkligen, olika bud med Lutinus, rätt stor skillnad, det är oundvikligt att man inte blir lite stressad/nervös över de olika buden.

• Frida123123

Jag går in i vecka 6 nästa vecka. Tycker det är svårt med symptom, om det är Lutinus eller graviditet. Men oavsett så märker jag av trötthet, spända bröst, smått illamående. Har ni valt barnmorska ännu. Kanske för tidigt?

• Frida123123

Nu har jag fått Lutinus utskrivet,fick till vecka tio. känns bra. Gällande Trombyl, så är minas rekommendationerntom vecka36. en per dag. så det känns bra det med. TillJenzia, om jag är i vecka6+3, borde inte du vara längre gången? Hur har du räknat? Eller hur räknar ni andra?

• Frida123123

Jag bad om Trombyl i samband med vårt 3:e ivf, så de sa ja till det. Det var inget som de egentligen föreslog. Jag fick börja ta det två veckor innan återföringen. Sedan när jag meddelade att jag var gravid, så ville de att jag skulle ta det till vecka 36. Just varför tom vecka 36, vet jag inte för jag frågade aldrig. Var bara nöjd med att jag fick ta Trombyl så länge!

• Frida123123

Hej, jag ska på ultraljud den 4/6, långt kvar. När jag räknat så har jag med bra 10/1 2022, om det nu stämmer.

Svar på tråden Gravid efter IVF