Inlägg från: Krizty88 |Visa alla inlägg
  • Krizty88

Gravid efter IVF

Heeej nu hittade jag hit :)

Jag plussade också förra veckan, officiell testdag idag som är 21 dagar efter äggplock! Beräknad 10 januari 2022. Känns helt sjukt. Håller tummarna att det ska hålla!

Blir VUL 27/5 för mig.

• Krizty88

Hej allihopa!

Hur går det för er? Hur mår ni? Några symptom?

Vill bara att tiden ska snabbspolas förbi de här mest kritiska veckorna. Har fått veta att flera bekanta också är gravida och av någon anledning kändes det som att risken plötsligt blev större att det inte skulle funka för oss.., man är ju något pessimistiskt inställd efter hela den här ofrivilliga barnlösheten och ivfen.

Jag är i vecka 6, känns som jag har ett stort tomt hål i magen när jag vaknar som genast behöver fyllas med frukost. Ömma svullna bröst. Magknip som kommer och går några gånger om dagen. Blir lätt andfådd och lite svimfärdig när jag ställer mig upp. Ni?

• Krizty88
    Frida123123 skrev 2021-05-15 10:58:43 följande:

Grattis Aya2019! Jenzia, vi verkar följa varandra i händelseförloppet, jag plussade ju den 8/5, fast med en 3- dagars, vul 4/6. Är det ingen som känner den där enorma tröttheten. Det är nog det värsta just nu, men sålänge allt flyter på bra så gör det mig inget. Vet ni om första ultraljudet är vaginalt eller inte? Eller är det olika. Försöker att inte tänka på missfallsrisken, men den är ju där hela tiden. Borde börja meditera eller något, haha. Den ökar ju med åldern. Ja, verkligen, olika bud med Lutinus, rätt stor skillnad, det är oundvikligt att man inte blir lite stressad/nervös över de olika buden.

Tror nog att man så tidigt bara kan göra vaginalt ultraljud för att se något. Jag har vaginalt ultraljud 27/5 på ivf-kliniken vilket blir sent i vecka 8. Tills dess ska jag fortsätta med lutinus. Så kommer isf ha tagit det i 6 veckor.
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-05-16 18:35:16 följande:

Inget illamående alls här (än) - peppar peppar, däremot heller inte alls sugen på mat. Vill inte ha nåt. Eller typ jordgubbskräm, men inte mat-mat :)

Inget direkt illamående här heller än men börjar känna mig äcklad av mat. Och dofter. Känner absolut inte att jag vill kräkas. Men som du inte sugen på mat. Kan inte komma på typ en enda sak jag vill ha. Jo vitt bröd med skinka och gurka haha. Luktar så mycket lök hemma just nu för min sambo lagar middag. Får tomma kväljningar. Men känner mig samtidigt tom i magen väldigt ofta och ett stort behov av att äta. Lite dryg kombo.
  • Krizty88
    Jenzia skrev 2021-05-20 09:50:25 följande:

Hur mår du nu? Har symptomen lugnat ned sig eller eskalerat? <3 När skulle du ha ditt tidiga ultraljud?

Heeej!

Jo men jag mår ganska bra tack, man både vill ju ha en massa symptom men så fort de smyger sig på ångrar man sig lite haha.

Jag mår egentligen inte så illa men känner att jag behöver äta väldigt ofta och känner mig väldigt äcklad av mycket fortfarande. Får kväljningar av vissa dofter och tanken på viss mat. Kan tänka på en middag jag åt för två veckor sedan och få rysningar och tänka att det där ska jag aldrig äta igen i hela mitt liv haha.

Annars är det fortfarande brösten som ömmar mycket och jag är rätt trött. Sover lite middag de flesta dagar eller somnar precis efter jobbet en stund.

Hur mår du?

Om en vecka har jag mitt vul. Känns som tiden står stilla. Vore så magiskt att få se något som lever där inne. <3
  • Krizty88
    Frida123123 skrev 2021-05-20 12:52:58 följande:

Jag hade ägguttag 19/4. Återföring 22/4

Jag hade också ägguttag den 19/4. Enligt kliniken räknar de att jag är i vecka 6+3 idag. Bf 10/1. På testdagen 10/5 var jag enligt de i vecka 5+0. Det stämmer bara med mina appar om jag ändrar till att en graviditet är 40+0 från standardinställning som verkar vara 39+6.
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-05-24 17:51:52 följande:

Fy vad jag har mått tjyvens i dag. Inget uppenbart illamående men hängig, trött och ingen matlust, åt enbart jorgubbsyoghurt till lunch. Bara tanken på att behöva äta nån kvällsmat i dag gör mig äcklad. Samtidigt vet jag att jag måste, för äter jag för lite blir mitt blodsocker helt åt skogen och då blir jag illamående av det istället. Damned if you do, damned if you don?t :)

Känner också att man lätt hamnar i en dålig spiral där, de dagar jag inte är sugen på något äter jag mindre och får ännu mindre matlust och blir väldigt trött och låg. Har inte heller ett uppenbart illamående men äckelkänslor och lite hulkande kan det bli från min sida. Har också haft väldigt ont i huvudet igår och idag vilket jag hoppas är en slump och inget jag kommer börja ha nu!
  • Krizty88
    Frida123123 skrev 2021-05-26 18:52:23 följande:

Till dig som har ultraljud imorgon den 27/5. Lycka till nu! Det kommer gå fint!

Men åh tack snälla, börjar känna mig väldigt nervös! Men försöker tänka att det kommer gå vägen.

Berättar efteråt hur det gick!
  • Krizty88

Nu är ultraljudet avklarat! ( blev ett VUL, trodde det men har läst flera som varit i samma vecka som jag som fått på magen)

Allt såg jättefint ut! Rätt storlek och ett pickande hjärta! <3 Lättnad!!

Får sluta med Lutinus nu också. Det känns bara skönt. Litar på kliniken där!

• Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-05-27 16:30:06 följande:

Ja jag ska fråga om jag kan köra FaceTime bara på skärmen, eller så får jag fota och visa efteråt. Känns som att de måste fått den frågan vid VARJE ultraljud senaste året :D

Stort lycka till till er alla! Jag fick ha med mig min sambo faktiskt. Så länge han var symptomfri var vi välkomna båda två!
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-05-27 23:13:48 följande:

Men vad fint! Jag har ställt fråga nu till kliniken på 1177 om jag måste komma ensam eller om sambon också är välkommen :)

Lycka till idag!!!
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-05-31 10:41:40 följande:

Jaha nu lyckades jag svara mig själv istället för dig :) Det gick bra, så bra det kunde gå :)

Åh vad skönt att höra! Grattis! :)
  • Krizty88
    Frida123123 skrev 2021-06-01 16:52:45 följande:

Så, min tur imorgon, första vul. Så nervös. Och idag har jag mått så illamående med. Nu hem och vila. Så mycket som kan gå fel.. försöker vara positiv. Håll tummarna för oss

Tummar hålls! Det kommer gå fint :)
  • Krizty88
    snuffen5 skrev 2021-06-02 10:17:55 följande:

Hej! Jag är gravid på tredje försöket efter äggdonation i Tjeckien. Är i dag i v 7 och beräknad födsel är 21 januari 2022. Ska på VUL 10 juni hos min gynekolog för att bekräfta hjärtljud. Är det fler som är gravida efter äggdonation här?

Grattis!! Håller tummarna för dig :)

Tråkigt att ett troll ramlade in och började svara på dina inlägg. Hoppas den personen lämnar oss omgående.
  • Krizty88
    Jenzia skrev 2021-06-03 19:02:13 följande:

Stort grattis till er båda!!! Vad makalöst fint och vilken lättnad!!

Även jag fick se ett pickande hjärta idag och en krabat som var något större än beräknat, mätte till vecka 8+4 En sådan lättnad! Nu ska jag och min man njuta av att detta verkligen händer <3

Så härligt, stort grattis!!

Fick du nytt bf då eller bara konstaterades att det var större? Trodde att man alltid visste när befruktning skett vid ivf.

Jag är i vecka 8 + 3 idag!
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-06-04 10:19:17 följande:

Gud vad skönt att det är fredag i dag. Den här veckan har jag varit helt vidrigt trött. Jobbar hemifrån men har verkligen inte orkat hålla mig vaken vid datorn. Fått lägga mig på soffan både en och tre gånger, både på förmiddagar och eftermiddagar. Sägs väl att extrem trötthet kan dyka upp ordentligt så här i första trimestern.

Samma här. Varit så varmt också så jag har blivit helt slut när jag varit ute och försökt röra lite på mig. Ska bli väldigt skönt med helg! Inte för att det spelar någon roll men jag skrev fel i morse, jag är ju i vecka 8+4. Tänkte att det var torsdag idag haha. Tröttmössa! Jag var ju på inskrivning på Mvc förra veckan, har ni varit det? Där fick jag veta att de inte erbjuder kub nu Pga pandemin. Bara till kvinnor över 35. Blev lite förvånad. Så då är egentligen inte nästa ultraljud förrän rul. Vilket känns väldigt väldigt avlägset.
  • Krizty88
    Frida123123 skrev 2021-06-05 17:47:32 följande:

Ville säga hej då till er alla, tyst missfall. fick reda på det på vul. Önskar er alla det bästa så kanske vi ses här snart igen. Givetvis väldigt ledsen

Åh vad ledsen jag blir av att höra det :( Massa kram till er! Lycka till framöver. <3
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-07-01 16:28:40 följande:

Kul med en till ivf:are som inte gett upp för Facebook :) Jag går in i vecka 13 i morgon och ?firar? med första sprutan covidvaccin då! Hoppa det är rätt val att göra!

Hur tänker du kring vaccin? Och kub/nipt?

Heeeej!

Jag gjorde likadant, firade vecka 13 med vaccin! För mig är det en självklarhet och jag har svårt att tro att jag vet bättre än sjukvården i den frågan så litar gott på dem. Jag är inte heller i någon fb-grupp men vi blev så få här så aktiviteten var inte direkt så hög :)

Jag har gjort nipt! För att jag inte kunde bli erbjuden kub i Sthlm som jag tror jag nämnde innan, under 35 och hamnade i barnmorskebristen. Så valde att göra nipt då det kändes som jag ändå ville veta och förbereda mig utefter svaret. Valde även att ta reda på kön så vet alltså det redan nu vilket känns helt galet :D

Hur mår du nu?!
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-07-03 10:14:34 följande:

Coolt med könet redan! Jag vill nog inte veta kön tror jag. Känns lite spännande att få reda på det vid födseln :)

Var gjorde du nipt? Nån klinik eller sånt där kit man beställer hem och sedan lämnar blodproverna på en ansluten klinik?

Jag började med Postafen innan sänggående i förrgår så i går var FÖRSTA DAGEN på typ 1,5 månad som jag inte varit illamående och därmed kunnat äta frukost! Haleluljah! Frånsett illamåendet känner jag mig som vanligt. Något större bröst och andfådd i trappor eller om jag går och pratar samtidigt. Men i övrigt väldigt ogravid :) Ser därför fram emot kub-ul och hoppas att allt ser bra ut!

Hur mår du?

Heeeej, ja det kändes faktiskt jättemysigt att få veta något om den lilla krabaten! Det finns väl inga för eller nackdelar med att ta reda på eller inte, bara att göra som man känner helt enkelt. Vi var överens om att vi tyckte det var roligt att få veta och börja spåna namn på riktigt och gärna börja kalla den för det redan innan. Men det är ju inte viktigt, som sagt bara hur man känner :)

Har det hållt i sig att postafen har funkat??

Jag har mått mestadels bra, framförallt sedan efter vecka 12. Så senaste 1,5 veckan har känts nästan som vanligt. Som du säger större bröst och andfådd och ibland får jag ont i vad jag skulle tro är ligamenten. Tycker även att den här värmeböljan som hållt i sig i flera veckor är påfrestande. Orkar knappt ta mig ut på promenader så känns som kroppen förfaller.

Gjorde NIPT på en privatklinik i Stockholm där jag bor. Kändes som att jag ville göra någonting när jag som sagt inte kunde göra KUB.
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-07-06 13:10:59 följande:

Ja som tur var funkar det fortsatt med Postafen. En kartong är 10 tabletter så jag kör på med den och ser efter det om läget är samma. Är i vecka 13 nu så håller tummarna att det kommer börja ge med sig.

I går hade jag ont i svanskotan, både när jag satt på jobbet och på kvällen strålade det med i båda skinkorna. Hoppas det var något tillfälligt och inget som håller i sig :)

Hade också jätteont i svanskotan i helgen men det gick över ganska snabbt! Tror kanske jag hade suttit ned lite mycket.
Svar på tråden Gravid efter IVF