Inlägg från: Always choklad |Visa alla inlägg
  • Always choklad

Gravid efter IVF

EllaLo skrev 2021-05-15 19:31:32 följande:

Hej!

Ser att ni va några som undrar lite om lutinus, jag är ingen expert men gjorde en lyckad ivf i nu februari och är i v.15 nu. :)

Angående lutinus fick jag tre paket utskrivet och jag var också nojig över nedtrappningen och gillade inte tanken av att sluta tvärt. Hade tur nog ett paket över + några tabletter ifrån en annan insättning som jag använde till nedtrappning.

Först använde jag upp alla tre paket enligt ordination ifrån denna insättningen varpå jag sedan körde på mitt sparade paket och tog 2 tabletter i en vecka för att sedan köra på 1 tablett i en vecka. Dom 2-3 sista tabletterna jag hade efter veckan med 1 tablett tog jag sedan varannan dag.

Sista veckan såg jag även till att ta lutinus på kvällen precis innan jag skulle lägga mig för natten för tänkte att upptaget är bäst då eftersom man ligger ner.

Hoppas allt går vägen för er, håller tummarna :)!!

Hej

Finns det några negativa effekter vad du vet att äta det över ordination? Jag fick utskrivet nu i 3paket nu 3ggr per dag så drygt två v till. Jag fick positivt gravtest 30/4. Ultraljud nu i slutet nästa vecka. Är kluven till lutinus läker och gör hinnorna sköra, haft problem med småblödningar..
  • Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-05-15 10:58:43 följande:

Grattis Aya2019! Jenzia, vi verkar följa varandra i händelseförloppet, jag plussade ju den 8/5, fast med en 3- dagars, vul 4/6. Är det ingen som känner den där enorma tröttheten. Det är nog det värsta just nu, men sålänge allt flyter på bra så gör det mig inget. Vet ni om första ultraljudet är vaginalt eller inte? Eller är det olika. Försöker att inte tänka på missfallsrisken, men den är ju där hela tiden. Borde börja meditera eller något, haha. Den ökar ju med åldern. Ja, verkligen, olika bud med Lutinus, rätt stor skillnad, det är oundvikligt att man inte blir lite stressad/nervös över de olika buden.

Hej

Ansluter också mig lite försiktigt till den här gruppen. Var på ivf hösten/vintern 2020, men nu när jag peppar peppar är gravid så vill jag ha lite mer positiva vibbar. Känner som du vill spola framåt. UL slutet av nästa v, vill bara att det ska vara nu! Testade positivt 30/4. Trött check! Men går bra och jobba då är jag pigg dock peppar jag med russin och nötter typ hela tiden kan bero på det men hemma snark zzzz
  • Always choklad
    EllaLo skrev 2021-05-15 21:58:25 följande:

Det finns ju biverkningar med alla läkemedel, jag hade inga alls. Jag tror dock inte de har negativa effekter på själva graviditeten eftersom progesteronet är viktigt för att bibehålla graviditeten. Jag tyckte 3 veckor kändes för lite eftersom man läst om vissa som kör med lutinus till vecka 12 till och med :)

Håller tummarna för dig/er :)!

Hej

Ok ska läsa på lite. Jag har 3pkt till att hämta ut från en tidigare återföring som ej gick hela vägen, kanske en idé att hämta ut dem. När de kört till v12 med lutinus vet du om det varit rekommenderat eller på eget bevåg så att säga?
  • Always choklad
    EllaLo skrev 2021-05-16 09:04:09 följande:

Har nog läst lite blandat vissa har kört på eget bevåg medan vissa får längre ordinerat. Men vad jag har förstått gör olika kliniker/regioner olika. Ser några som skrivit ovan i tråden som har fått sin ordination mycket längre än 3 veckor.

Har du haft problem med spottings innan graviditeten också?

Hej jag fick det samma vecka som jag testade mån testade fre sen höll det i sig typ en vecka efter det.
  • Always choklad
    EllaLo skrev 2021-05-16 10:52:11 följande:

Behöver ju inte vara just lutinusen som ger dig spottings, kan ju vara graviditeten i sig det är ju rätt vanligt att det förekommer.

Håller som sagt tummarna för dig :)!

Hej jo läst allt om föreliggande moderkaka och så är de det kan vara eller så nått helt annat oförklarligt ibland blöder man bara..men psykiskt käns det bättre utan blödningarna helt klart.
  • Always choklad

Hej lite gravtecken rapar före och efter mat som bara den! När jag är hungrig då kommer det och efter mat kommer det. Kan även vara om jag vänder runt mig i sängen, då kommer det en rap så där lite smidigt. Inga små heller utan som en hel karl. Men det där med illamående och att spy som det alltid är på film verkar lysa med sin frånvaro. Hur är det för er?

• Always choklad

Hej

Där är jag tvärtom jättehungrig och blir förbannad om jag inte kan äta på en gång när suget kommer ser svart och vill bara slå någon. Så i vanliga fall åxå men ännu mer extremt nu. Blir bara tyst så jag inte säger nått jag inte egentligen vill säga hehe. Har sparat mitt gravtest som jag tar fram å tittar på ibland för att se att det är på riktigt men vill inte dra upp för mycket förväntningar nu innan ul. 3ivf så varit många upp och nedgångar.

• Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-05-16 18:23:55 följande:

Jag går in i vecka 6 nästa vecka. Tycker det är svårt med symptom, om det är Lutinus eller graviditet. Men oavsett så märker jag av trötthet, spända bröst, smått illamående. Har ni valt barnmorska ännu. Kanske för tidigt?

Hej svårt det där. Har en vårdcentral som jag har som vårdval och bokade in mig där, fick träffa en barnmorska där. Synd att hon inte följer med även in i slutet men då får man ju en annan på sjukhuset..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-05-16 22:06:26 följande:

Hej Nån som käkar kortison mer än jag?

Bett om förlängt kortison nu och lutinus. Väntat på att de ska ringa åter. När jag frågade om de specifikt kunde fråga han jag gjort upp behamdlingsplanen med fick jag veta att han gått i pension, hoppas de andra har lika bra koll.
Svar på tråden Gravid efter IVF