Vilka jobb kan jag arbeta med hemifrån?
Jag behöver råd om vilka slags arbeten jag kan jobba med hemifrån. Det är min absoluta dröm att ha flexibilitet. Vilka studier och jobb rekommenderas?
Jag behöver råd om vilka slags arbeten jag kan jobba med hemifrån. Det är min absoluta dröm att ha flexibilitet. Vilka studier och jobb rekommenderas?
Det finns väldigt många jobb som du kan göra hemifrån nuförtiden. Du börjar i fel ända, studera det du tycker är roligt och är bra på och hitta sen ett lämpligt jobb.
Det gör nog stor skillnad om du tänker dig alltid jobba hemifrån, eller ett jobb där du har flexibilitet att jobba hemifrån några dagar i veckan och på kontor några dagar. Sen kan det vara olika för olika arbetsgivare även inom samma yrke.
Jag jobbar som organisationsrådgivare och expert på mitt område och kan jobba hemifrån väldigt mycket, men jag behöver fortfarande träffa folk antingen online eller i person samt göra tjänsteresor. Just nu är ju de flesta möten, konferenser och kurser online och en del kommer nog förbli det, men inte i den här utsträckningen.
Annars tänker jag mig olika former av ekonomi, bokföring eller administration. Några vänner jobbar i kundtjänst hemifrån. Översättare om du har fallenhet för språk. Grafik och formgivning. Det finns nog hur många jobb som helst - du får nog först och främst tänka vad du är intresserad av.