Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Ni korta män

Folk har olika preferenser, korta män har oftast partners.

Problemet är snarare att en del korta män har komplexer som är mindre attraktivt, och en del korta män har en konstigt synsätt att korta tjejer har en?skyldighet? att välja dem , för att de är korta.

Det är inte så attraktivt heller.

• Anonym (K)
    Anonym (pppp) skrev 2021-05-12 12:35:15 följande:

Vanligt kan det väl knappast vara att folk skriver "korta killar ska inte skriva till mig"?

Haha , ja.

Och söker vissa tjejer långa killar ( eller vad som helst ) på nätet är det förståeligt.

De flesta har ytligare krav gällande nätdejtning.

Man måste ju sålla bort en del?

Det innebär inte att man är lika kräsen / ytlig när man träffar någon och kemin stämmer.
  • Anonym (K)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 12:07:32 följande:

Vikten kan du påverka men inte längden.

Så dubbel moralen är total.

Väljer du själv fulaste tjejen på dejtingsajten för att vara snäll?
  • Anonym (K)
    Anonym (Kille) skrev 2021-05-12 14:49:21 följande:

Oj ! Trodde man var kort under 170cm.

Jag är 170 iallafall. Aldrig haft problem att finna tjejer vare sig dom är kortare eller längre än mig.

O är en del så ytliga att dom kräver längre så är inte det något problem för mig. Snarare skönt att slippa dras med såna som inte värdesätter personlighet istället.

Problemet är med TS inlägg att han bara syftar på nätdejting och krogen.

Det är väl ingen som genast ser någons personlighet på krogen/Tinder?
  • Anonym (K)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 14:38:48 följande:

Nej, men just längden har väldigt lite med om hon är ful eller inte.

Ser finns snygga långa och snygga korta tjejer.

Frågan är om du väljer de kvinnorna du tycker är fula för att vara snäll och inte om du väljer bort just korta kvinnor.

Det är många män som gillar att kvinnor är kortare.

Precis som många män anser att långa ben och stora bröst , långt hår är attraktivt på kvinnor tycker vissa kvinnor att långa män är attraktiva.

Inte alla givetvis. Det är också en smaksak.

Men du tycker att just de kvinnor som vill ha långa män ska välja korta?
  • Anonym (K)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 16:56:01 följande:

Varför är det ok att selektera efter längd men inte fetma?

Det är självklart lika okej att selektera efter vad man vill.

Jag har aldrig påstått att man inte får selektera efter fetma eller vad som helst.

Men man får givetvis acceptera att själv bli bortvald av andra eller förbli singel om man har orimliga krav på andra.
  • Anonym (K)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 17:01:47 följande:

Det känns ju mer okej att välja bort någon för vikten kan du påverka. Vill tjejer få chans på fler killar kan dom gå ned i vikt.

Som kille är du fast med den längd du föds.

Du kan inte träna eller äta dig till att bli längre.

Så jag tycker det är mer ok att välja bort någon som har för högt BMI än för att någon är för kort.

Varför skulle tjejerna vilja ha någon som bara bryr sig om deras vikt?

Inte ens smala tjejer vill ha någon som tänker så oftast.
  • Anonym (K)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 18:05:40 följande:

Varför skulle killar vilja tjejer som bara bryr sig om deras längd ?

Inte ens långa killar vill ha någon som tänker så oftast.

Ingen har påstått att killar ska vilja ha tjejer som bara vill ha långa killar / bara bryr sig om deras längd.

Du påstår däremot att tjejer ska banta för att de ska hitta killar som endast vill ha de smala.
  • Anonym (K)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 18:31:39 följande:

Ja varför ska killarna vilja ha en tjej som bara bryr sig om deras längd?

Vem påstår att killarna ska vilja ha dessa tjejer?

Långa killar får också nobba vem de vill.
  • Anonym (K)
    Anonym (Malin) skrev 2021-05-13 08:24:04 följande:

Jag är ju kvinna men, själv upplever jag det hopplöst med många män som är lite kortare än det vanliga. Inte alla dock, jag är 175 lång, men upplever nästan alla kortare män jag träffar på får problem. De är skrytsamma, allmänt otrevliga, måste hävda sig.

Jag själv tycker det är oattraktivt med en man som är kortare än jag själv. Men det finns ju väldigt många korta kvinnor så det finns säkert någon för alla.

Men vissa korta män behöver jobba på sitt beteende. Där är problemet. Längd kan man inte ändra på som en annan skriver.

Sedan är det f ö oattraktivt med väldig långa män också tycker jag. Tycker inte det är snyggt alls. Men dessa män är oftast trygga i sig själva och är i allmänhet ofta trevliga.

? Men det finns ju väldigt många korta kvinnor så det finns säkert någon för alla. ?

Haha.

Tror du att korta tjejer väljer korta män för att vara snälla och du ska få långa män?
Svar på tråden Ni korta män