Inlägg från: Anonym (Steffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Steffe)

Ni korta män

Anonym (cyniker) skrev 2021-05-13 05:33:59 följande:

Victoria Silvstedts sambo är inte bara kort, utan fet och tunnhårig också. Kärleken är blind heter det ju!

Ja verkligen. För det har ju inte varit genomgående att Silvstedts gubbar har varit stenrika...
  • Anonym (Steffe)
    Shameless skrev 2021-05-12 22:39:32 följande:

Jag har varit en del på Tinder och dejtingsidor och nosat och det är precis som du skriver att många väljer bort korta män. Ser ofta på profiltexter att mannen ska vara över 180 cm.

Hört att många av mina väninnor/bekanta att de föredrar män som är långa. De vanligaste anledningarna jag har hört är att de tycker att det är "manligt" med långa män och att tjejerna vill kunna ha högklackat utan att de blir längre än mannen för då känner de sig typ maskulina.

Nu bor jag förvisso i Norge men tror att kvinnorna här resonerar som svenska tjejer. Tacka fan för att man är 188, annars hade man väl varit en incel i dagsläget.

Tycker din kommentar angående övervikt var klockren! Stämmer så jävla bra. Är typ samma dubbelmoral när det gäller kön, det är okej att välja bort en man med liten snopp men om mannen skulle välja bort en kvinna på grund av att hon har t ex stora könsläppar så är han ett ytligt svin (enligt FL).

Så är det ju. Följde ett radioprogrqm för något år sedan som skulle matcha ihop par. Det var påfallande ofta kvinnorna hade krav om mannens längd.

EN man uttryckte försiktigt att han hade åsikter om kvinnans omfång och då gick hela studion till attack och tyckte han hade unkna värderingar osv.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-12 23:15:41 följande:

Ev nej. Du lever i någon sorts märklig värld. Dejtingsajter är inte världen i stort. Även om några enstaka kvinnor skriver ut egenskaper för sin idealman betyder inte det att allt måste bli så.

Hur ofta ser du en kortare kille tillsammans med en kvinna som är märkbart längre? Visst det förekommer, men är otroligt ovanligt.

Riktigt långa kvinnor 180+ är extremt sällan tillsammans med män på drygt 170 cm
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-15 01:36:12 följande:

Ha ha du har rätt!! Precis vad jag tänkte också- kvinnor vill ha snälla glada och självsäkra män- hur korta/långa dom är har mindre betydelse. Sen det om kroppsmått - så är kuk storlek betydligt mer intressant eller viktigare än kroppslängd...

och uthålligheten också-vilket inte har med storlek att göra, men ändå

Enligt stora undersökningar är vikten i själva verket avgörande för väldigt många kvinnor
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-05-14 17:20:01 följande:

För att mitt ex var 1.70 och hade en del komplex över hela sin manlighet, både längd, storlek på händer med mer. Min nuvarande är 1.95 och har inga komplex över huvud taget. Funderar på om det är vanligt hos män som är kortare. Tråkigt isåfall.

Om du kollar på några gym bland killarna som trycker steroider och är lika breda som långa så är det en rejäl överandel korta killar
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (K) skrev 2021-05-15 09:07:40 följande:

Och?

Det har fortfarande inget att göra med att kvinnor inte finner din personlighet attraktiv.

Varför är det känsligt att konstatera att en person är tjock men inte att personen är kort? Att man är tjock kan man påverka, inte längd, så då borde det vara mer tabu att konstatera att någon är kort.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-15 10:23:15 följande:

Nej min man är inte fet eller har någon kagge som han på bilden,han är bara muskulös..

Att väga under 70 som kille är underviktigt om du är 173 cm...

Sen har du fel - en kvinna kan visst få orgasm av en stor kuk..

eller har du aldrig hört talas om det??

Tro inte så mycket på amerikanska undersökningar - eller ta dom med en nypa salt åtm!!

Nej var inte orolig över din längd- 173 cm duger fin fint + lite mer muskler kanske sen om du har stor kuk på det så är det nog inga problem för dig att ragga upp någon...Svårt just nu kanske pga corona tyvärr, men man kan ju hoppas att det blir bättre!!

Driver du? För att vara underviktig som kille på 173 cm enl bmi måste du ned mot 55kg. Att väga 60kg som 173cm är absolut INTE underviktig
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (K) skrev 2021-05-15 10:11:00 följande:

Det är inte en dugg känslig eller tabu för många att konstatera att någon är tjock / smal / kort / lång whatever.

Jag tycker inte att det är känslig alls.

Men det innebär fortfarande inte att tjocka kvinnor vill banta för att dejta dig / Pelle osv.

Vill kvinnan inte ha er spelar ingen roll om hon väger 40 eller 200 kg.

Eller påstår du att tjocka kvinnor jagar er hela tiden?

Du Nej. Det handlar inte om dig såklart. Men generellt är det otroligt tabu att kommentera folks eventuella övervikt. Men att kommentera att någon är kort upprör ingen. Varför?
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-15 10:51:06 följande:

Du Nej. Det handlar inte om dig såklart. Men generellt är det otroligt tabu att kommentera folks eventuella övervikt. Men att kommentera att någon är kort upprör ingen. Varför?

Ingen säger att en tjock person är tjock idag. Man säger kanske "lite stor". Annars blir drt ett jävla liv.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 10:57:07 följande:

Det är en väldigt spinkig man iaf

Nej det är en normalviktig man. Att vara 180cm och väga 80kg tex är INTE normalt. Antingen går man då på gym 5 dagar i veckan eller så är man FET
Svar på tråden Ni korta män