Inlägg från: Anonym (Steffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Steffe)

Ni korta män

Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 12:32:29 följande:

Nej, en man på 180/80 är helt normalt tränad. Inte extremt muskulös, då väger man ännu mer.

Nej det är inte normalt. Det ger ett bmi precis på gränsen till överviktig. Att vara 180/72 är betydligt mer normalt om man inte bygger muskler.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 15:02:03 följande:

BMI är en extremt förlegad mätmetod. Det finns betydligt bättre mätmetoder för att ha koll på idealvikt. Fast vi pratar om vältränade män, normalt tränade med en del muskelmassa.

Det är ett väl vedertaget begrepp som används för att definiera under/normal/övervikt och fetma..Bara för att resultaten inte stämmer överens med din bild av verkligheten så är det inte felaktigt.

Det enda som gör BMI svårt att använda är när man bygger rejält med muskler.

Själv är jag 190 cm och väger knappt 90kg med 10-15% fett. Hade jag slutat gymma och gått ut och joggat samt haft en normal kost hade jag vägt runt 80-82 vilket vore en normal vikt för en man med min längd givet att jag inte bygger muskler.

Det är INTE bra för hälsan för någon man eller kvinna att ligga över 25 i bmi. Det är bättre att ligga runt 20-23.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 17:26:08 följande:

Min bild av verkligheten? Det är inte min åsikt utan BMI ses som förlegat av många. Det är inte farligt att ligga i den övre delen av BMI-skalan för normalvikt och där hamnar man direkt man bygger lite muskler. Det handlar ju mycket om hur man är byggd också.

Det är inte farligt men att ligga runt 22-23 på bmi är absolut inte spinkiga eller onormalt. Det är din personliga preferens
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 19:26:09 följande:

En man som är 173 och väger 60 kg som det har diskuterats innan i tråden har ett BMI på typ 20. Det är en riktigt smal/spinkig man med knappt någon muskelmassa alls

Det är ganska långt från att vara underviktig och inte konstigt alls. Överlag bör man också se till fettprocent som borde vara under 20% på en man. Är man 180 cm och väger 80 kg bör man har ett rejält sexpack och vara väldigt deffad för att inte ha ohälsosam fettprocent.

Generellt är män som är 180/72 i betydligt bättre skick fysiskt än män som är 180/80
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-15 19:59:46 följande:

Jag håller med dig i allt du har skrivit!!

Min man är "smal" men muskulös trots att han "bara" är 173 cm och väger runt 78-80kg eller kanske det är runt 75-80kg...han springer inte och väger sig hela tiden ha ha

Hur han har lyckats med det beror väl på hans jobb som är tungt, hans gener och annat!!.

På denna bild var Stallone 177/78. Din man är alltså "smal" och 173/80. Dvs betydligt mer muskler än Stallone här och lika deffad. Med tanke på att Stallone tryckte steroider så är det rätt imponerande...

images.app.goo.gl/voB2fjcsqPte1koW8
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (K) skrev 2021-05-16 09:17:57 följande:

Ja , kvinnor slipper gilla läget. Aldrig skrivit motsatsen.

Men vill man inte ha silikonbröst och vill inte ha dig och Pelle och liknande män och är nöjda med livet då har man inte offerkofta.

Det är du /ni som gnäller och är missnöjda med livet.

Du verkar inte förstå vad ordet offerkofta betyder.

Att finna er oattrakriv har inget att göra med offerkofta.

Ni accepterar nämligen inte att kvinnor är nöjda utan er ,och utan att falla er i smaken.

Det handlar inte om att ha offerkofta. Jag är 190cm och har.väldigt lätt att träffa damer. Men att jag poängterar det uppenbara gör mig fan inte till någon offerkofta.

Alla har rätt att rata vem de vill av vilka anledningar de vill I min värld. Men det som retar mig är dubbelmoralen. Om män har synpunkter på kvinnors vikt blir de i dagens samhälle kölhalade. Det FINNS inte att någon i tex ett humorprogram hade gjort sig lustig över ne kvinnas övervikt. Men mäns längd, tunnhårighet etc är det fritt fram att skoja om. Tar någon man illa upp är denna en "offerkofta" "omanlig" "har dåligt själförtroende" etc.

Detta blir extra tydligt när.jag umgås.med tjejkompisar.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-16 11:43:40 följande:

De flesta kvinnor är inte som du. Sex är inte så viktigt för många kvinnor och särskilt inte kuk storleken. Många menar på att man kan kompensera det på anses sett.

Vad de däremot inte kan kompensera med är att de vill känna sig Petite och kvinnliga. För det behöver dom en lång man. En kort man så känner hon sig stor och klumpig. Vågar inte bära klackar osv...

Exakt så
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-16 12:51:03 följande:

?Studies show that men are much more open to dating someone outside of their height requirements than women are. "Twenty-three percent of men but only four percent of women said they were open to a relationship in which the woman was taller," a Huffington Post article explained."

Svårt att argumentera mot detta. Nu kommer damerna i tråden börja tjata om att just DE ser dessa förhållanden i verkligheten och därför stämmer inte denna undersökning.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-16 13:16:53 följande:

Min man är ju inte supersmal, men han har större arm muskler än Stallone på bilden iaf + övriga muskler!!

Inte pga steroider!!

Det är väl pga hans jobb, träning, gener osv?!

Din man har garanterat en hel del fett och knappast magrutor vilket en smal eller normal man har om man har så stor muskelmassa och de kroppsproportioner du beskriver.

Din man låter mer som en byggarbetare som förvisso är stor men också har en fettprocent långt över drt normala och rekommenderade.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-19 01:36:58 följande:

Varför behöver inte kvinnor män på samma sätt idag??

Nej du kanske har rätt i att många tjejer inte behöver anstränga sig för att hitta någon...om man knappt kan gå utanför dörren utan att någon kille dyker upp - så träffar man dom iaf överallt...Ica, Apoteket, korvkiosken mm..där dom börjar ragga- och fortsätter trots att man säger att man är gift...

Men en sak som hjälper för mig iaf är att ha mina hundar med mig ha ha - då vågar ingen komma för nära!!

Kvinnor tar hand om sig för att själva må bra i första hand - så man slutar inte göra det bara för att man har en sambo eller man...Sen kan jag ju inte prata för ALLA kvinnor, men vad jag vet, sett och hört iaf!!.

Alla typer av egenvårdsprodukter som smink, hudvård, hårvård etc har sjunkit drastiskt i försäljning under pandemin. Det talar totalt emot det du säger

Att kvinnor generellt håller "samma nivå" i förhållanden som utanför är skrattretande. Drt gör för inte männen heller son gärna drar på sig vikt I förhållanden.

Allt smink har en primär uppgift och det är att skapa sexuell attraktion hos, främst, det motsatta könet.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-22 22:01:25 följande:

Hur vet du att smink etc har sjunkit under pandemin...man kan skicka efter produkter också, sen är det väl inte konstigt om det minskar under en pandemi heller!!

Vad talar det emot i det jag säger- jag kan bara prata för mig själv i första hand!!

Varför är det skrattretande att kvinnor generellt håller "samma nivå" i förhållanden som utanför...

Som sagt jag kan ju egentligen  bara prata för mig själv och jag anstränger mig lika mycket som jag alltid gjort - eller mer faktiskt!!

Jag mötte min man osminkad på samma jobb förut (Jag kan gå osminkad och se bra ut ändå) Sen har jag andra attribut som killar finner sexiga - STORA gröna ögon, läppar och bröst  ja och långt hår ner till midjan- det gillar vissa, vissa inte!!

Visst sminkar jag mig och tar på mig tex en kort klänning på sommaren typ- men det är för min skull! ..Hemma har jag börjat anstränga mig mer efter vi träffades och fixar och fejar i badrummet - tar t.o.m på mig lite smink och något sexigt klädesplagg...+ gör eller ger andra överraskningar!!

Och varken jag eller min man har gått upp i vikt, jo min man har gått upp i vikt pga att han fått mer muskler efter han bytte jobb och tränar mer...

Nej sminkets primära uppgift är att göra kvinnor mer tillfredsställda med sig själva som nr 1, sen kanske för att attrahera...Jag sminkar mig lite när jag ska till min läkare - och det är ju inte för att attrahera honom iaf

Sen har det ju blivit mindre av allt utanför hemmet sas pga pandemin tyvärr...

och många har säkert blivit lite deprimerade och rädda pga den!!

Jag jobbar i branschen och ser siffror varje dag på försäljning på total marknad. Allt som kopplas till skönhet har minskat drastiskt. Det talar emot att kvinnor skulle sminka sig för sig själva. Är man hemma och inte träffar folk väljer kvinnor att sminka och fixa sig betydligt mindre. Andelen rökare har också ökat rejält under pandemin liksom människors vikt.

Du verkar helt oförmögen att skilja på ditt beteende och kvinnors generella beteende. Vad du personligen gör är helt ointressant i frågan. Jag ser ut som på bilden bifogat men drt har inget med hur män generellt ser ut i Sverige.

Kvinnor blir mer tillfredsställda mer sig själva när de ser ut på ett sätt som gör dem attraktiva för män. Det är ärligt talat rätt ointelligent att inte förstå den självklara kopplingen.

På samma sätt blir män tillfredsställda med sig själva när se ser ut på ett sätt som attraherar mest kvinnor.

www.flickr.com/photos/62100938@N02/6522864933
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-23 11:55:15 följande:

Förresten jag har gått till kvinnliga läkare, på massor med tjejmiddagar och släkt middagar med bara släkt och jag har sminkat mig vid alla tillfällena ´+ klätt upp mig osv..vem gjorde jag mig attraktiv för då - min pappa och mamma kanske eller mina systrar eller var det kanske för mig själv...precis som alla andra hade gjort??

Det är du som lever i en drömvärld pga pandemin just nu-som kommer fortsätta i åratal..

Herregud du träffar väl folk när du går till läkaren, tjejmiddag etc? Massor av människor ser dig?

Sminkar du upp dig likadant på morgonen om du är förkyld och ska spendera dagen framför tvn som om du ska på nyårsfest? Gör du inte det sminkar du dig för andra. Även om du mot förmodan skulle göra det så skulle 99.99% av alla kvinnor inte göra det.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (lea) skrev 2021-05-24 11:12:28 följande:

Att sminka sig som kvinna ingår väl ofta i en helhetsbild som man vill presentera utåt, man vill vara sitt bästa jag, invändigt och utvändigt. Man blir bättre bemött och behandlad med mer respekt om man inte ser ut som en sunkig slashas.

Däremot stämmer det inte som du skrev förut att kvinnor endast sminkar sig för att bli sexuellt attraktiva för män. Om jag tar bilen till tjejmiddagen och inga män ser mig, så sminkar jag mig ändå (är heterosexuell)

Ska tillägga här. Det behöver faktiskt inte bara handla om det motsatta könet. Många vill vara vackra även för sina vänner. Detta tror jag dock är betydligt vanligare bland kvinnor än män.

Det enda som är trovärdigt om man som kvinna hävdar att man sminkar sig för sig själv är om man går upp och börjar sminka på sig direkt när man vaknar även en dag då man med 100% säkerhet vet att man kommer vara ensam hemma hela dagen. I de lägena ät jag övertygad om att 99,99% av alla kvinnor sminkar sig för sig själva.

Samma sak med kläder. Man klär sig i det man vill ge intryck av utåt. Bor man däremot själv djupt inne i en skog skulle knappt någon bry sig. Varför skulle det annars existera moden som helt och hållet baseras på människors kontemporära uppfattningar.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-24 23:33:46 följande:

Nej jag träffar inga andra när jag träffat kvinnliga läkare, när jag varit på tjejmiddagar eller släktträffar för jag har alltid fått skjuts av min man!!

Och jag sminkar mig knappast för att attrahera någon annan tjej eller någon på släktträffar..

Ja jag sminkar mig även hemma - lika mycket som om jag skulle gå på fest även om jag är helt ensam eller rättare sagt mer ibland t.o.m och ibland mindre - beror på vad jag känner för + klär upp mig mer el mindre än när jag går på fest!!

men kanske inte om jag är förkyld och har 39 graders feber-det gör väl ingen!!

- du behöver ju inte ta i med ytterligheter!?

Beror dina konstiga teorier bara på din smink försäljning har gått ner eller för att du själv har en tjej som struntar i sådant - även när du är hemma- som blivit fet och skiter i hur hon ser ut - för att JUST hon kanske skiter i dig -så måste det ju vara enligt någon undersökning jag läste på nätet att brun utan sol produkter för män har minskat dramatiskt sen pandemin ha ha

Vissa män verkar tro att bara för att ni själva sminkar er eller bygger muskler för att ENDAST attrahera kvinnor så kanske inte dom flesta kvinnor gör det annat än för att själva må bra och inte för att attrahera alla män-förutom vid träff eller för sin egen karl!!

Du vill att läkaren, dina släktingar och din mam ska uppfatta dig som så snygg som möjligt. Du ska uppfattas som en snygg tjejer. Då blir du tillfredsställd och mår som bäst. Inget fel i det, men löjligt att förneka det.

Om du hade blivit satt i isolering ensam i ett år i en stuga i en skog med 0% chans att ens se en annan människa, och vara där utan partner, så hade du inte fixat dig lika mycket. Det vet både du och jag.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-25 00:21:25 följande:

Jaha så det var inte bara för att attrahera alla män...utan för att attrahera sina tjejkompisar, systrar mamma, pappa och sin övriga släkt också-

Nej det stämmer inte heller - man vill bara göra det för sig själv!!

Nej det är vanligare bland män att dom vill visa hur stora muskler dom fått eller hur bruna dom har blivit av b.u.sol före pandemin iaf..Ni tränar ju enbart pga att ni tror att yngre tjejer och speciellt andra män ska titta!! Fast vuxna kvinnor bryr sig inte ett skvatt..

Jag fixar mig även om jag är ensam- eller räknas mina hundar in

Vad är det du har svårt att förstå pga av sminkförsäljningen gått ner-kanske beror på helt andra saker..dom som har förlorat sin man i covid tänker nog knappast på att sminka sig - även om hon gjorde det innan hennes man dog-herregud kan du inte ens tänka så långt - har du ingen empati alls eller??

Bor man i skogen - ja det beror ju på vad du menar med bo i skogen...vildmarken eller en stuga i skogen är 2 skilda saker..Jag har bott i skogen - ingen skillnad där

vildmarken har jag inte bott i!!

Du vill säkert inte attrahera dina familjemedlemmar. Men du vill bli sedd och uppfattad på ett visst sätt även av dem. Du hade som sagt inte sminkat dig och du var isolerad i en stuga i skogen i ett år.

Att träna har ju faktiskt fördelen att man fysiskt mår bättre, lever längre och orkar mer. Smink har inga sådana egenskaper alls. Med det sagt så tror jag 99,9% av alla män mår bättre i sig själva med en riktigt snyggt tränad kropp beroende på hur de uppfattas av andra.

Att vuxna kvinnor inte bryr sig alls om hur vältränade män är, är ju en sanning med stor modifikation. Vilket jag har mycket personlig erfarenhet av. Däremot tycker kvinnor generellt att pengar och status är mycket viktigt, då kan man ha överseende med mycket, även att mannen är kort.

Herregud nu drar du löjliga långtgående slutsatser helt utan substans. Du framstår som en riktig toka när du börjar svamla om empati.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (listan på idealmannen) skrev 2021-05-25 08:36:08 följande:

Vilka otroligt ytliga människor du och Pelle både träffar på och verkar vara om allt bara ska handla om yta hela tiden.

Ja, en del kvinnor (inte generellt) tycker att status och pengar är viktigare än allt annat och struntar då i det mesta. Det är inte en generell sak.

Det viktigaste är hur man för sig, hur man behandlar andra. Inte yta. Yta försvinner. Man blir gammal och grå. Man kan bli långvarigt sjuk. Man kan förlora både jobb och förmögenhet. Har man då en bra personlighet och ändå behandlar andra på ett bra sätt så brukar det mesta kunna lösa sig ändå. Har man inte det så blir livet jävligt jobbigt och man blir bitter.

Har man då dessutom inte vare sig pengar, status eller annat ytligt redan från start så får man helt enkelt jobba på sin personlighet om man vill hitta en partner istället för att vara bitter och skylla på längd etc.

Ingen av de jag i slutändan varit tillsammans med eller haft en fling med har uppfyllt min "idealman" beskriven ovan just för att det är så mycket annat som spelar in.

Återigen detta handlar inte om dig personligen. Verkar vara oerhört svårt att ta till sig.

Men drt är vetenskapligt bevisat att mannens utbildningsnivå och inkomst är otroligt viktig för att hitta en kvinnlig partner. För en kvinna däremot finns inget sådant samband alls.

Visa mig gärna några undersökningar som visar att kvinnor INTE selekterar generellt efter pengar och utbildning. Har aldrig sett något sådant.

svenska.yle.fi/artikel/2018/04/11/unga-man-med-laga-inkomster-har-svart-att-hitta-en-partner-och-skaffar-inga-eller

fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867
  • Anonym (Steffe)
    sextiotalist skrev 2021-05-25 16:33:52 följande:

Men ändå finns det ofantligt många män, med lägre utbildning och tom arbetslösa/sjukpensionärer som hittar en kvinna (troligen har de andra kvaliteter som gör att kvinnan faller).

Men frågan är, som ofta ställs i denna typ av trådar. Kan du ge mig ett bra argument varför jag som kvinna inte ska välja den mannen som känns rätt för mig?

Varför får en kvinna inte välja att förbli singel istället för att leva med en man som hon inte vill leva med?

Självklart anser jag att män inte heller ska leva med en person de inte vill.

Överlag är det otroligt ovanligt att en man är tillsammans med en kvinna med högre lön och utbildning. Ffa för att kvinnor inte alls är intresserad av sådana män. Och ju mer utbildade och framgångsrika kvinnor blir desto fler blir de barnlösa männen. En snygg, trevligt 30 årig kvinna skaffar ofta hellre barn med Hasse Aro 63 än en 30 årig man utan samma status, detta trots att Aro statistiskt sett kommer vara kremerad innan barnet tar studenten.

Du får givetvis bli tillsammans med precis vem du vill. Varför skulle du inte få det? Precis som att singelkvinnor får vara singlar hela livet, självklart. Men man kan bara erkänna att de flesta kvinnor selekterar efter status och pengar. Att erkänna det står inte på något sätt i motsatsförhållande till att få välja vem man vill, eller inte vill.

Jag får också välja vem jag vill. Men precis som nästan alla andra män kommer jag inte välja en kvinna som ser ut som Babben Larsson, även om hon fö verkar vara en fantastisk människa. Jag har inga problem att erkänna detta och drt har i princip inga andra män heller. Män selekterar efter utseende, kvinnor efter makt och pengar. Leif Gw skulle alltid kunna få en ny kvinna om han vill, en kvinna som ser ut som Leif GW skulle ha fruktansvärt svårt att hitta en man.
Svar på tråden Ni korta män