Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

Ni korta män

Anonym (Pelle) skrev 2021-05-15 12:29:29 följande:

Man är INTE underviktig som kille när man är 173 cm och 60 kg. Här har du två killar med den längd och vikten.

Jo, det är väldigt små män. Du väljer en bild på en liten, spenslig asiat? Han är tränad men definitivt liten. Ingen vuxen man med lite ordentlig muskelmassa väger 60 kg
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-15 12:31:34 följande:

Nej, det inte normalt för en kille . Din kille är antingen FET eller ovanligt Muskulös.

Haha, du lever verkligen i en parallellvärld. Det är en helt normal vikt gör en vältränad man. Inte en muskelbyggare, de väger betydligt mer.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-15 13:09:05 följande:

Hur mycket väger du själv? Jag slår vad om att du är tjock. Därför du behöver en stor/fet man för att inte känna dig som kossa?

Mogen kommentar. Det visar att vi har haft rätt om din taskiga personlighet. Nej, jag är inte tjock. Du själv letar ju efter underviktiga kvinnor, försöker du applicera din egen osäkerhet och dåliga självkänsla på oss andra som inte håller med dig tro :)
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-15 13:24:27 följande:

Nej det är inte normalt. Det ger ett bmi precis på gränsen till överviktig. Att vara 180/72 är betydligt mer normalt om man inte bygger muskler.

BMI är en extremt förlegad mätmetod. Det finns betydligt bättre mätmetoder för att ha koll på idealvikt. Fast vi pratar om vältränade män, normalt tränade med en del muskelmassa.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-15 15:08:16 följande:

Hur mogen är din då ? Som kallar normalviktiga män för små spensliga män. Det tyder ju på att du själv har komplex över din vikt.

En man på 173 som väger 60 kg är en liten och spenslig man. Det är inte direkt hittepå. Jag har inte komplex alls :) vare sig för längd, utseende, vikt etc. Du verkar ha otroligt svårt att tolka skriven text för du tolkar in totalt tramsiga saker i vad folk skriver. Du borde nog gå och prata med någon, om du jobbar på det du kanske få både bättre självkänsla och personlighet :)
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-15 16:17:06 följande:

Det är ett väl vedertaget begrepp som används för att definiera under/normal/övervikt och fetma..Bara för att resultaten inte stämmer överens med din bild av verkligheten så är det inte felaktigt.

Det enda som gör BMI svårt att använda är när man bygger rejält med muskler.

Själv är jag 190 cm och väger knappt 90kg med 10-15% fett. Hade jag slutat gymma och gått ut och joggat samt haft en normal kost hade jag vägt runt 80-82 vilket vore en normal vikt för en man med min längd givet att jag inte bygger muskler.

Det är INTE bra för hälsan för någon man eller kvinna att ligga över 25 i bmi. Det är bättre att ligga runt 20-23.

Min bild av verkligheten? Det är inte min åsikt utan BMI ses som förlegat av många. Det är inte farligt att ligga i den övre delen av BMI-skalan för normalvikt och där hamnar man direkt man bygger lite muskler. Det handlar ju mycket om hur man är byggd också.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-15 19:16:57 följande:

Det är inte farligt men att ligga runt 22-23 på bmi är absolut inte spinkiga eller onormalt. Det är din personliga preferens

En man som är 173 och väger 60 kg som det har diskuterats innan i tråden har ett BMI på typ 20. Det är en riktigt smal/spinkig man med knappt någon muskelmassa alls
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-15 19:37:15 följande:

Det är ganska långt från att vara underviktig och inte konstigt alls. Överlag bör man också se till fettprocent som borde vara under 20% på en man. Är man 180 cm och väger 80 kg bör man har ett rejält sexpack och vara väldigt deffad för att inte ha ohälsosam fettprocent.

Generellt är män som är 180/72 i betydligt bättre skick fysiskt än män som är 180/80

Varför skulle de vara det? Du kan ha rejäl muskelmassa, låg fettprocent och väga betydligt mer. Varför fortsätter du den här diskussionen? Tråden handlar om längd
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Lakritsorm) skrev 2021-05-15 20:19:44 följande:
    "Alla vill inte ha silikonbröst heller.
    Det är enorm skillnad mellan äkta och fejkbröst."
    Det är fortfarande ett VAL kvinnan gör. 
    Och det finns också operationer som kan göra det folk längre.
    www.bbc.co.uk/news/world-55146906

Varför sitter det så hårt åt att erkänna att kvinnor slipper gilla läget?

Sitter offerkoftan så hårt?
    Det är ju männen som skyller sina nederlag på yttre attribut som har ständig offerkofta. De flesta människor går inte runt och har komplex som begränsar deras liv som vissa män här verkar ha. Om jag har stora bröst och träffar någon som föredrar små är ju inte det mitt problem. Är han ihop med mig antar jag att han är det för att han älskar mig - brösten blir rätt oviktiga. Man kan ha en massa preferenser men de flesta är rätt oviktiga i verkligheten
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Självkritik är svårt) skrev 2021-05-15 22:54:29 följande:

"Man kan ha en massa preferenser men de flesta är rätt oviktiga i verkligheten"

Totalt skitsnack.

Eh nej. Man har ofta någon sorts idealbild men det är rätt sällan ens partner ser ut så. Det är andra saker som spelar in i verkligheten
Svar på tråden Ni korta män