Ni korta män
Man är INTE underviktig som kille när man är 173 cm och 60 kg. Här har du två killar med den längd och vikten.
Man är INTE underviktig som kille när man är 173 cm och 60 kg. Här har du två killar med den längd och vikten.
Nej, det inte normalt för en kille . Din kille är antingen FET eller ovanligt Muskulös.
Hur mycket väger du själv? Jag slår vad om att du är tjock. Därför du behöver en stor/fet man för att inte känna dig som kossa?
Nej det är inte normalt. Det ger ett bmi precis på gränsen till överviktig. Att vara 180/72 är betydligt mer normalt om man inte bygger muskler.
Hur mogen är din då ? Som kallar normalviktiga män för små spensliga män. Det tyder ju på att du själv har komplex över din vikt.
Det är ett väl vedertaget begrepp som används för att definiera under/normal/övervikt och fetma..Bara för att resultaten inte stämmer överens med din bild av verkligheten så är det inte felaktigt.
Det enda som gör BMI svårt att använda är när man bygger rejält med muskler.
Själv är jag 190 cm och väger knappt 90kg med 10-15% fett. Hade jag slutat gymma och gått ut och joggat samt haft en normal kost hade jag vägt runt 80-82 vilket vore en normal vikt för en man med min längd givet att jag inte bygger muskler.
Det är INTE bra för hälsan för någon man eller kvinna att ligga över 25 i bmi. Det är bättre att ligga runt 20-23.
Det är inte farligt men att ligga runt 22-23 på bmi är absolut inte spinkiga eller onormalt. Det är din personliga preferens
Det är ganska långt från att vara underviktig och inte konstigt alls. Överlag bör man också se till fettprocent som borde vara under 20% på en man. Är man 180 cm och väger 80 kg bör man har ett rejält sexpack och vara väldigt deffad för att inte ha ohälsosam fettprocent.
Generellt är män som är 180/72 i betydligt bättre skick fysiskt än män som är 180/80
"Man kan ha en massa preferenser men de flesta är rätt oviktiga i verkligheten"
Totalt skitsnack.