Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Ni korta män

Anonym (A) skrev 2021-05-13 15:34:19 följande:

Du och andra i denna tråd visar väldigt tydligt att ni inte förstår hur kvinnor fungerar. Men jag ju kontra med att jag vet hur du och andra kortväxta tänker, att ni alltid skyller på er längd, när det i själva verket är annat som brister. 

Om du tror att alla kvinnor är som i statistiken, så tror du fel. Du vet inte ens om att det är skillnad på  önskningar och krav.

Men fortsätt använda din offerkofta, du får väl vänta på att akademikerkvinnorna inser att ni är dom som de ska gifta  sig med. Ja, om de bantar förstår, du ska ju inte behöva ha en kvinna som har mer än 18 i BMI. Lycka till!

Jag känner till min egna brister, tack. Och jag har inga utmärkande egenskaper som skulle kompensera för min brist på längd.

Många skriver att det finns korta män som får massor med kvinnor. Det tvivlar jag inte på. Men de får jobba mer för det än långa och de har andra egenskaper som kvinnorna anser vara attraktiva.

Förövrigt så blir det lite lättare för mig att jag söker smala tjejer. Just pga att det är akademiker kvinnor generellt som är smala också. Lågutbildade har större andel överviktiga.

Så jag sätter krokben på mig själv. Men jag vill ju inte vara tillsammans med någon som inte attraherar mig heller ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 15:34:19 följande:

Du och andra i denna tråd visar väldigt tydligt att ni inte förstår hur kvinnor fungerar. Men jag ju kontra med att jag vet hur du och andra kortväxta tänker, att ni alltid skyller på er längd, när det i själva verket är annat som brister. 

Om du tror att alla kvinnor är som i statistiken, så tror du fel. Du vet inte ens om att det är skillnad på  önskningar och krav.

Men fortsätt använda din offerkofta, du får väl vänta på att akademikerkvinnorna inser att ni är dom som de ska gifta  sig med. Ja, om de bantar förstår, du ska ju inte behöva ha en kvinna som har mer än 18 i BMI. Lycka till!

Jag känner till min egna brister, tack. Och jag har inga utmärkande egenskaper som skulle kompensera för min brist på längd.

Många skriver att det finns korta män som får massor med kvinnor. Det tvivlar jag inte på. Men de får jobba mer för det än långa och de har andra egenskaper som kvinnorna anser vara attraktiva.

Förövrigt så blir det lite lättare för mig att jag söker smala tjejer. Just pga att det är akademiker kvinnor generellt som är smala också. Lågutbildade har större andel överviktiga.

Så jag sätter krokben på mig själv. Men jag vill ju inte vara tillsammans med någon som inte attraherar mig heller ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 15:57:14 följande:

Så  du vill inte jobba mer för det, du vill inte sänka dina egna krav på undervikt?

Man behöver inga speciella egenskaper som kort, de korta jag känner är som vanliga män. Men du tycker kanske det är för mycket begärt av dig, att vara trevlig, ren, ha ett jobb osv. 

Nej, du vill inte vara tillsammans med någon som inte attraherar dig, då förstår du hur vissa  kvinnor känner för dig.

Jag har ett jobb är renlig, duschar varje dag, inga gula eller bruna rester i mina kalsonger.

Hon behöver inte vara underviktig. Men hon behöver vara smal.

Är det höga krav tycker du ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 16:15:21 följande:

Nej, men å andra sidan, om du kunde acceptera en kvinna med ett normalt BMI, så har du fler att välja medan.

Så i ditt fall är det nog inte längden, utan att du är så snäv i din kravspecifikation. 

BMI är inget bra mått då de flesta kvinnor är överviktiga trots normalt BMI.

Det är en enorm begränsning ja. Eftersom de flesta kvinnor är överviktiga.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-13 16:21:06 följande:

Jag tycker de verkar vara en tilltagande kurva om man tänker det som en graf. Särskilt unga kvinnor.

Ja, bara de senaste 10-15 åren har det hänt mycket. Man ser dagens studenter så är varannan överviktig typ.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-13 16:55:41 följande:

Att du verkar ha en otroligt ocharmig personlighet

För att jag inte attraheras av tjocka ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (178cm men ändå Längdmobbad) skrev 2021-05-13 16:53:24 följande:

Upplever att trots att jag är nästan normallång (178cm) så har jag blivit bortvald för att jag är kort.

En tjej jag var jättekär i under gymnasiet sa det rent ut, att hon hade velat vara tillsammans med mig om det inte vore för att jag är kortare än henne (Hon är 186). Nu strulade vi och hamnade tom. i säng vid åtskilliga tillfällen, ibland i samband med fest, ibland om hon hade tråkigt. Hon var min första, jag hennes. Men hon ville inte vara tillsammans med mig pga min längd. Nån slags kompisrelation med sex. När hon ville det.

En annan tjej jag var sambo med klagade på att hon inte kunde ha klackar, att hon inte ville känna sig "stor". Detta trots att jag vägde 30kg MER än henne, men hon var "större" för att hon är 1cm längre. Allt gymmande och anabola i världen räckte inte för henne för jag var ändå för kort.

Kvinnor tar hellre en klen kille på 190 cm.

Sen att du är mycket starkare än den långa taniga killen spelar ingen roll.

Men hade du varit smal och kort samtidigt hade du nog inte fått chans på henne alls.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-13 17:10:20 följande:

Nej, det är upp till var och en vilka preferenser man har. Du verkar vara en som tycker synd om dig själv och verkar rent ut sagt rätt korkad. Det är inte charmigt

Korkad ? Vad grundar du det på ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (fabulous) skrev 2021-05-13 18:37:16 följande:

Då tycker jag de kvinnorna var taskmörtar som inte gav dig en chans.

Fast jag får erkänna att jag valde med omsorg när jag letade dejt till en manlig vän som är 166 cm. Men jag hittade en nätt och elegant dubbeldoktor åt honom på 158 pinnar över marken så han klagade inte.

Jag hade själv klippt av mig en lilltå för att kunna komma i de fantastiska vintageklänningar från 50- och 60-tal som hon kan ha men ingen normalstor vuxen svensk kvinna kan bära idag, då måste man vara petite och timglasformad.

Jag och min mor är t.ex. lika långa men hon var ju skapt som Twiggy, jag har större byst och kurvor och höll på spräcka hennes bröllopsklänning i sömmarna vid fyllda 13.

Hur hittade du henne ?

Kvinnor som ser ut som Twiggy är sällsynt idag. Att hon var högutbildad var ju ingen högoddsare.
Svar på tråden Ni korta män