Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Ni korta män

Anonym (K) skrev 2021-05-16 22:09:17 följande:

Det är väl din drömkille.

Han är rätt oattrakriv.

Alexander Skarsgård är nog mer populär hos damerna.

194 cm och stora händer?

Jasså, det duger alltså inte bara med stora händer och muskler?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-16 22:52:50 följande:

Ha ha - den var bra - "det är väl din drömkille"

Då tycker jag iofs Gustav Skarsgård med tunt hår är snyggare - han är lite för lång bara, men jag har ju konstig smak på killar

Gissar på att du gillar Jason Statham :D
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (K) skrev 2021-05-16 22:56:22 följande:

Men hur många är kvar om de som inte gillar korta män med små händer inte matchar dig?

Inte tillräckligt eftersom jag är singel.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (urk) skrev 2021-05-17 10:38:22 följande:

+1 på den. Men det verkar vara svårt att ta in för en del. 

Det finns nog inte så många kvinnor som skulle banta eller lägga sig under kniven för att attrahera vissa mäns preferenser då det finns massor av män med andra preferenser att välja mellan. Varför skulle man vilja attrahera en man med väldigt snäva preferenser? Varför skulle man vilja leva med en sån man? Livet går inte ut på att ändra om sig för att attrahera män. Livet är för kort för sånt. 

Jag undrar hur det skulle gå i ett förhållande med en man som är otroligt ytlig i sina preferenser. Vad skulle hända om man gick upp i vikt, skulle man fortfarande vara intressant? Vad händer när man blir äldre och huden inte är lika fast längre, när brösten börjar hänga, när håret blir grått, när man får rynkor i ansiktet.... Skulle man kunna må bra av att leva med en så ytlig person? Vill man gå runt och tänka på hur man ser ut hela tiden? 

Men eftersom du uppenbarligen inte bryr dig ett dugg om ditt utseende.

Hur kan du då ställa krav på att en kille ska se ut efter dina preferenser? För jag antar att du har en massa preferenser.

Har du längd preferenser / kuk preferenser så kan ju mannen inte göra ett dugg åt det.

Men återigen så kan du gå ned i vikt för att attrahera fler män.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (urk) skrev 2021-05-17 12:07:27 följande:

Varför tror du att jag inte bryr mig ett dugg om mitt utseende? 

Om du läser mitt tidigare inlägg så kan du se hur mina preferenser ser ut. 

Åter igen! Män som kräver en viss vikt som är lägre, eller för den delen högre än den jag har vill jag endast undvika. Hur tragisk är man inte om är beredd att vika sig dubbel för att attrahera en viss typ av män? 

Men säg att du har BMI 30 och det är typ 5% av alla män som tycker en så tjock kropp är attraktiv. Vi säger också för sakens skull att du aldrig kan ändra din vikt.

Skulle du inte tycka att det var svårt då att hitta en vettig man om nästan alla ratade dig för din vikt.

Lite samma situation har du för en kort man. Skillnaden här är att om du gick ner i normal vikt så skulle du få en kanske 70% som gillar din normala kropp. Mannen som är kort är helt fast med sin längd och får leva med 5% som vill ha honom...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-17 14:29:42 följande:

Jag tänkte mest på att Pelle klassar helt normalviktiga kvinnor som överviktiga. Nog kan kvinnor tycka att de har för många kilon men de går inte runt och skyller alla dina misslyckaden på dem eller låter det påverka hela livet. Det finns alla preferenser så det är ju inte så att man har svårt att hitta partners för att man har några kilos övervikt

Jag har aldrig sagt att det påverkar alla mina misslyckanden. Jag har ju haft 4 förhållanden. Så jag är ingen Incel.

Det är bara det att det är så mycket tuffare som kort att leva upp till kvinnors preferenser. Då de flesta gillar långa. Jag kan heller inte påverka min längd för att bättra på mina chanser. Som en kvinna kan göra genom att gå ned i vikt tex.
  • Anonym (Pelle)
    mammabitch skrev 2021-05-17 17:18:13 följande:

Kunde vara kul att sammankoppla den här tråden med trådarna som beklagar sig över att invandrarkillar får alla tjejer så att de svenskfödda blir utan. Väldigt få killar från länder som har största migrationen till Sverige är över 180 cm.

Nu var ju de där 5% ett exempel och inte hårdfakta, men svaret är ju att jag och många andra skulle föredra att leva ensamma framför ett förhållande med en person som inte uppskattar oss som vi är

Min kompis som har en kropp som skulle få Pelle och likasinnade att dräggla (hon jobbar delvis som PT) säger bestämt att om en kille på Tinder frågar om hennes kropp innan de fått en ordentlig kontakt är han en definitiv diss, hon vill i första hand bli uppskattad för sin personlighet .

Men på Tinder har man ju bilder ? Man behöver inte fråga om kroppen om man har en ordentlig helkroppsbild?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-17 18:01:36 följande:

Var? På stan, på jobbet. Det är inte ett dugg ovanligt

Hur vet du att dom är par ? Kan lika gärna vara en syster, kompis eller släkting.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-17 17:58:36 följande:

Sätt inte likhetstecken mellan föredra och att välja IRL.

Ja, många föredrar långa killar (som i att tycka det är snyggt, inte för att långa killar är bättre), men många väljer sedan korta killar. För att det är personligheten som spelar någon roll i det långa loppet...

Inte på Tinder
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-17 18:11:01 följande:

Men seriöst nu - tror du att Tinder speglar verkligheten utanför? Det finns ingen - förutom du då - som på riktigt tror att du kommer att hitta ett seriöst förhållande på Tinder. Där är det ytligare än ytligast. Det är milsvidd skillnad mot om man träffas på andra sätt

Nätet är ju de vanligaste sättet att träffas idag ? Menar du att det är för ytligt för korta män ?
Svar på tråden Ni korta män