Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Ni korta män

Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 12:35:08 följande:

Jo, det är väldigt små män. Du väljer en bild på en liten, spenslig asiat? Han är tränad men definitivt liten. Ingen vuxen man med lite ordentlig muskelmassa väger 60 kg

Hur mycket väger du själv? Jag slår vad om att du är tjock. Därför du behöver en stor/fet man för att inte känna dig som kossa?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 14:59:42 följande:

Mogen kommentar. Det visar att vi har haft rätt om din taskiga personlighet. Nej, jag är inte tjock. Du själv letar ju efter underviktiga kvinnor, försöker du applicera din egen osäkerhet och dåliga självkänsla på oss andra som inte håller med dig tro :)

Hur mogen är din då ? Som kallar normalviktiga män för små spensliga män. Det tyder ju på att du själv har komplex över din vikt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-15 23:06:17 följande:

Tack...jag håller med!!

inte för att jag vill förstora brösten - tvärtom jag vill förminska mina bröst istället..men det kostar pengar det med--

Men spec för att du visade länken som kan göra folk längre---om dom har råd!!

Har man massor med pengar så är väl allt möjligt-snart-t.o.m att flyga

Att operera benen längre är en lång och smärtsam operation som kan kosta upp till 2 miljoner.

Hade det varit lika enkelt som att gå ner i vikt hade knappt någon varit kort idag.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Lång) skrev 2021-05-16 00:27:04 följande:

Jag har en kompis som är under 170 cm även om han själv vill påstå att han är 170 cm. Han skulle nyligen på en dejt. Han hann bara hoppa ur bilen och säga hej till dejten som var jämnlång med honom då hon utbrister "Du är ju kort. Det här kommer inte funka". Det blev ingen dejt alls den gången och han har därefter lagt till nåt syrligt om sin längd på sin dejtprofil för att slippa liknande incidenter. Han hatar att vara kort.

Själv är jag lång kvinna och jag avstod en kille i min ungdom som jag verkligen var förtjust i men han var 5 cm kortare än mig så jag lät det aldrig bli seriöst.

Oj, det var hårt. Det var ju värre än om jag skulle avvisa en kvinna direkt med "Du är ju tjock. Det här kommer inte funka". Jag fattar inte hur kvinnor kan tycka att det är mer okej.

En kvinna jag dejtade som var ett par cm kortare än mig ändrade sin profil direkt efter våran dejt till att "Du måste vara längre än 170 cm". Hon måste ha haft något fel på synen då jag är 174.

Själv har jag dock försökt ha en trevlig dejt ändå även om jag visste direkt att hon inte var min typ.
  • Anonym (Pelle)
    Bastardised skrev 2021-05-16 00:31:39 följande:

Faktiskt tragiskt nog har man en väldig fördel som lång, i ett sällskap med många uppmärksammas jag ofta med mina 2m medan korta kompisar bara är några i mängden.

Ja, min kompis som är 190 cm säger detsamma. Han har fördelar på krogen som lång.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-16 10:54:40 följande:

NEJ du är för lång för mig iaf-men jag kanske är kort som kvinna - jag vet inte om 168cm är kort för en kvinna - men jag gillar hellre kortare män- ta det inte personligt - för det verkar ju som om dom flesta tjejer vill ha någon som är lång- även om det är bättre att vara kort eller ha en normal längd faktiskt ha ha

Kuk storleken är betydligt viktigare!!

De flesta kvinnor är inte som du. Sex är inte så viktigt för många kvinnor och särskilt inte kuk storleken. Många menar på att man kan kompensera det på anses sett.

Vad de däremot inte kan kompensera med är att de vill känna sig Petite och kvinnliga. För det behöver dom en lång man. En kort man så känner hon sig stor och klumpig. Vågar inte bära klackar osv...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-16 12:31:13 följande:

Sexlivet är inte så viktigt för många kvinnor? Hahaha, du är en riktig komiker. De allra flesta kvinnor gillar sex och vill ha sex - bra sex. Att man kan kompensera en väldigt liten kuk med fingrar och tunga är något killar med väldigt liten intalar sig.

I ditt huvud vill kvinnor känna dig små och kvinnliga - kvinnlig betyder förresten inte liten. Majoriteten kvinnor skiter fullständigt i det, tror du vi väljer skor utefter mannen? Hahaha :)

Jag har ännu inte träffat någon kvinna som vill ha lika mycket sex som mig. Och jag läser hela tiden inlägg på familjeliv om kvinnor som inte vill ha sex.

Så min slutsats är att det är få kvinnor som har ett intresse av sex. De prioriterar annat förutom när de vill göra barn.

Det är inte bara i mitt huvud.

www.revelist.com/dating/women-dating-short-men/11939

"Dating is hard enough without all the expectations we set for our partners, yet we're all guilty of having them. While we normally think of men having an unattainable "body ideal" for women, the truth is women also have an "ideal" body type for the men they pursue. Most guys are more likely to consider shape and weight when it comes to a female significant other, but women tend to focus on height as a dealbreaker.

According to many ladies, dating a short dude is a big no-no. What's even more concerning is the fact that only a small percentage of men actually meet women's height "requirements."

According to some very telling statistics, only 14% of men in the US are 6 feet tall or over, which means 86% of US men don't meet most women's ideal.

dating tall men

photo: iStock

Plenty of women describe their dream man as being tall ? six feet or more. But judging by the statistics, that's pretty tough to find"

Förövrigt är 6 feet en man som är 182,5 cm för de som inte visste det.
  • Anonym (Pelle)

?Studies show that men are much more open to dating someone outside of their height requirements than women are. "Twenty-three percent of men but only four percent of women said they were open to a relationship in which the woman was taller," a Huffington Post article explained."

• Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-16 14:47:49 följande:

En anledning till att kvinnor inte vill dejta kortväxta män kan ju vara det som kommer fram i tråden här. Dvs de kortväxta männens inställning och offermentalitet när det gäller längden. Vem vill ha en man som Pelle, som så uppenbart har komplex för sin längd, samtidigt som han själv aldrig skulle dejta någon som inte är på gränsen till underviktig. 

Du finner det inte roande att just Pelle gnäller på kvinnors preferenser när han själv har så snäva preferenser?

Det blir lite rundgång här.

Min upplevelse är att jag har de tuffare pga min längd för jag är kortare än medel. Statistiken bekräftar det. Det har inget med att jag har komplex att göra. Det har med kvinnors preferenser/dealbreakers att göra. Jag har dejtat flera kvinnor i samma längd eller längre. Så längd är ingen issue för mig. Däremot är det en himla issue för kvinnorna.

Jag har inga mindervärdeskomplex och har aldrig haft något behov av att hävda mig. Aldrig haft några vräkiga bilar fast jag skulle kunna. Skryter aldrig om min ekonomi heller fast jag håller på att bygga ett nytt hus så vet knappt ingen om det. Jag är lugn och har aldrig varit med i något slagsmål och höjer iprincip aldrig rösten.

Men en sak har du rätt i... Mina egna krav sätter större käppar i hjulen än vad min längd gör. Det är få kvinnor som uppfyller mina krav tyvärr.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-16 16:34:43 följande:

Det bevisar att flera tjejer inte bryr sig om längden i första hand...utan annat!!

Jag känner många tjejer som struntar i sådant ytligt som längden spec IRL, men självklart beror det på hur mannen är vare sig han är lång eller kort...

Många killar är ju inte bättre själva - om dom nu är superkorta så kanske dom själv inte ska ha SÅ stora preferenser som vissa killar i tråden har -att tjejen SKA vara supersmal tex...

Vad är tjejer hemmablinda med som inte killar är -generellt??

Men är det konstigt att ha preferenser om att tjejen ska vara smal och hålla på med träning?

Medan du har preferenser om att killen ska vara en muskelknutte med stor kuk ?

Jag tycker inte att jag ställer särskildt höga krav. Särskilt när alla kvinnor kan gå ner i vikt och träna. En liten kuk eller för kort längd kan du inte göra nåt åt?
Svar på tråden Ni korta män