Anonym (han) skrev 2021-05-19 09:07:54 följande:
Det är nästan skrattretande att läsa hur du försöker ändra din historia för att få medhåll i tråden. Men det är lätt att genomskåda.
Tror du på allvar att nån går på att hans barns mamma ville skiljas för att han brydde sig för mycket om deras gemensamma barn!?! Det är bland det löjligaste jag har hört.
Och att han gått hos psykolog för att lära sig att bry sig mindre om sina barn för att bry sig istället om en ny partner. Jisses. Och en psykolog skulle ge såna råd alltså, vilket skämt.
Jag tror tyvärr att din man börjar tröttna på dig, det är därför han skyller på barnen för att vara hemifrån. Eventuellt tröttnar han för att du är klängig och kräver mer uppmärksamhet än han tycker är rimligt från en vuxen jämbördig partner. Eller så har han bara tröttnat allmänt.
I övrigt låter han som en fin pappa som älskar och är engagerad i sina barn och vill vara i deras liv så mycket det går.
Eftersom det är hans egna ord, så måste jag lita på honom. Han sa att han gått och fått hjälp hos psykolog, dels pga det med skilsmässan och vad han kan ha gjort för fel eftersom hon ville skiljas. Sedan har han berättat att han för alltid ångrar att han valde barnen före sin ex flickvän och att han ALDRLIG vill göra om samma misstag. Detta har han även berättat för barnen framför mig, dvs att han inte längre vill resa ensam med dem, utan nu vill han tänka på sig själv också.
Jag har bara lyssnat på honom och märkte i början att han gjorde allt för mig, men nu senaste halvåret så början han återgå till det han sa att han ALDRIG skulle göra.