Anonym (Yxxxaa) skrev 2021-05-12 13:31:20 följande:
Jag har varit i en liknande situation. Min mans barn ville inte komma över till oss så han var hemma hos sitt ex och sina barn 3 dagar I veckan några timmar. Jag tyckte det var jätte jobbigt. Det var inte alls så jag hade föreställt mig vårt liv tillsammans.
Jag sa det till honom och bad honom flytta ut. Han ville inte separera och valde att sluta träffa sina barn om de inte ville komma till oss.
Idag träffar han sina barn 1 gång i veckan - 1 gång i månanden. Jag önskar så otroligt mycket att jag inte hade accepterat att han valde mig framför dem. I efterhand förstår jag inte hur jag tänkte och jag skäms så mycket att jag inte stod på mig och sa nej till det.
Så det är mitt råd till dig. Bestäm dig för att stanna eller lämna. Men låt honom inte välja bort barnen. Det kommer göra honom olycklig. Tro mig jag vet och det värsta är att jag är skyldig till att de har så dålig relation Idag.
Jag tänker också så ibland, men samtidigt så känner jag att där knappt finns någon energi eller lust kvar till mig. Barnen blir äldre och äldre men tar bara mer och mer av hans tid och energi. Jag trodde att det skulle bli precis tvärtom. När förälskelsen lagt sig så kanske det ofta blir så!?
Jag vill att han tar hand om sina barn och är där för dem, men inte att det går ut över mig och vår tid tillsammans. Han planerar inga resor eller något med mig längre som tidigare, utan allt med barnen, trots att de nästan är vuxna nu. Det har blivit lite omvänt.