Inlägg från: Anonym (Orolig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig mamma)

Min dotter försökte begå självmord

Hej,
    Finns här fler föräldrar till barn med djup depression?
    Min dotter har varit deprimerad en längre tid.
    Efter julas kände jag att det var dags att söka hjälp. Först via vårdcentral, sedan barn och ungdomshälsan. När hon började uttrycka att hon inte ville leva längre tog jag kontakt med BUP akut.
    Dit fick vi komma 3 ggr för bedömning och insättning av sömnmedicin samt remiss till vanliga BUP för utredning av andra ev bakomliggande diagnoser.
    Vi påbörjade den utredningen men man ansåg att hon var för deprimerad för att fortsätta utan ville påbörja behandling med antidepressiva och kbt på en gång.
    Remiss till läkare för insättning av antidep.
    2 dagar senare intoxikerar hon sig på tabletter hon samlat på sig, hon skickar dock ett sms till mig så jag hinner ringa 112 i tid så hon får behandling.
    Nu har hon blivit insatt på sertralin men jag känner att det bara blir värre och värre.
    Då hon är under 18 är socanmälan gjord och de har gjort en skyddsbedömning och bedömmer att hon är säker nog hemma hos mig samtidigt som hennes psykiatriker bedömmer att hon behöver tillsyn 24/7 men ej inläggning?
    Jag känner att jag snart går sönder själv. Dels av oro för mitt barn, att jag inte verkar kunna hjälpa henne eller nå fram, att gå med den oron hela tiden, samt vetskapen om att hon inte vill leva längre.
    Jag sover inte själv på nätterna då jag är orolig över att hon ska göra ett nytt försök. Det första skedde nattetid och jag hade en dålig magkänsla den kvällen så jag stannade uppe mkt längre än vad jag brukar.
    Jag önskar kontakt med fler föräldrar i samma situation. För stöd och råd.
    BUP i min stad erbjuder inte stöd eller kurator till mig, min vårdcentral har ingen kurator utan uppmanar mig att söka privat.
    Vilket är jättedyrt och just nu är jag hemma med läkarintyg på heltid pga av vab så ekonomin blir ansträngd och jag kan inte lägga de pengarna på mig själv just nu.
    Hjälp och råd och stöd är det jag främst söker. Hur ska jag kunna ge henne hopp om att det blir bättre?
    2 v nu med sertralin och hon känner ingen skillnad kan tilläggas.
    Får lergigan vb under dagen och propavan, melatonin, circadin att sova på.

Svar på tråden Min dotter försökte begå självmord