Bonusbarn i sovrummet
Tycker du på riktigt det är ett bra alternativ att två barn som är här varannan vecka har varsitt sovrum medans vi som bor här varje vecka sover i vardagsrummet? ???? på en bäddsoffa?!
Tycker du på riktigt det är ett bra alternativ att två barn som är här varannan vecka har varsitt sovrum medans vi som bor här varje vecka sover i vardagsrummet? ???? på en bäddsoffa?!
Det har tillkommit saker som inte är med i TS. Cancer och hemmapluggande.
Har ni haft familjeråd för att komma på konstruktiva lösningar? Har barnen några egna idéer? Har sambon några idéer? Du? Hur mycket och vad kan ni kompromissa med? Hur önskar barnen att deras hemmiljö hos er är? Osv.
Ett bra och fint överkast på er säng så att det blir en bra barriär mellan det privata och barnet? Går det att barnen tillbringar tid i er säng då?
Duschrutiner som inte är förhandlingsbara? Fräschare barn kanske gör det mindre känsligt om de är där?
Jag har säng i vardagsrummet, inte bäddsoffa, och har pimpat den och skämt bort mig själv med lyxiga kuddar, tänk lite hotellkänsla över den. Blir liksom glad när jag ser den!
Jag tror personligen på delaktighet. Bara för att det är varannan vecka det rör sig om tänker jag att barnen måste få ha samma inflytande över sin boendesituation som om de var hos er alltid, för detta är deras hem. Lika som deras hem är hos sin mamma. Men de har inte valt att ha två hem, och de är barn. Allt gott ni kan få i er relation kommer att betala sig i goda relationer för lång tid framåt, tänker jag. Investera i det!