• Anonym (Helt slut)

    What to do.Min kille och hans exfru.Get insane

    Hej! Sen tre månader är jag tillsammans med en jätte fin man.Vi har det väldigt bra tillsammans.Förutom att han har ex fru med psykiskohälsa.Är inte svartsjuk.Mer trött på hur han är fast i greppet och är den ända utav 2 personer.Som finns för sina barn.Han är en jätte fin pappa.Det är attraktivt.Hennes mående går ut över deras gemensamma barn.Samt honom.Förstår och finns och stöttar.Så gott jag kan.Men det är också en väldigt tuff och slitsam dynamik.Han min kille gör allt.Hon är bakbunden pga sitt mående.Sönerna far illa och har också börjat må dåligt pga utav henne.I bland är detta mycket att mäkta med.Men han var ärlig från början och berättade som det var.De uppskattar jag.Det här kommer ju in och drabbar den relation vi har.Men förstår också självklart att han måste finnas för sina barn.Men exet är som en flodhäst i vardagsrummet.Alla tassar.Sen bakom mår alla skit utav det.Finns nu med dem.Men måste också pausa.För det är mycket.Har själv barn som jag ändå lägger största fokus på.Vill höra era åsikter och perspektiv på detta.Bolla lite.

  • Svar på tråden What to do.Min kille och hans exfru.Get insane
  • Anonym (Helt slut)
    CitronTulo skrev 2021-05-14 09:07:13 följande:

    Vad har han för allternativ?? Som en bra förälder ställer han såklart upp för sina barn där den andre (som inte valt att vara sjuk by the way..)! Du däremot har valet att backa ur om du inte pallar!


    Jo jag är medveten om mitt val.Vill heller inte ha en man som skiter i sina barn.Men behövde vädra detta.
  • Anonym (Helt slut)
    CitronTulo skrev 2021-05-14 09:07:13 följande:

    Vad har han för allternativ?? Som en bra förälder ställer han såklart upp för sina barn där den andre (som inte valt att vara sjuk by the way..)! Du däremot har valet att backa ur om du inte pallar!


    Jo jag är medveten om mitt val.Vill heller inte ha en man som skiter i sina barn.Men behövde vädra detta.
  • Anonym (Helt slut)
    CitronTulo skrev 2021-05-14 09:07:13 följande:

    Vad har han för allternativ?? Som en bra förälder ställer han såklart upp för sina barn där den andre (som inte valt att vara sjuk by the way..)! Du däremot har valet att backa ur om du inte pallar!


    Jo jag är medveten om mitt val.Vill heller inte ha en man som skiter i sina barn.Men behövde vädra detta.
  • Anonym
    CitronTulo skrev 2021-05-14 09:07:13 följande:

    Vad har han för allternativ?? Som en bra förälder ställer han såklart upp för sina barn där den andre (som inte valt att vara sjuk by the way..)! Du däremot har valet att backa ur om du inte pallar!


    JAg håller inte med, många gånger raserar soc betydligt mer än de hjälper.
  • Anonym (been there)
    Anonym (Helt slut) skrev 2021-05-16 12:53:41 följande:
    Tack för att du skriver.Behövde höra detta.Inte haft många att vädra detta med och vad som sker eller skett.Jag finns där för honom och barnen.Nu är de lite äldre.Nä hon hör av sig.Självklar är han där för sina barn.Skulle heller inte vilja ha det på något annat sätt.Men dynamiken är svår när hon använder alla dessa så hon får så hon vill.De hjälper inte henne heller på sikt.Haft och göra med psykisk ohälsa rejällt i livet.Inte mig själv.Men med nära.Vet vad det är och hur det påverkar.Vore jätte fint att kunna bolla detta med dig.Har mail [email protected]
    jag skriver till din mail, tack för förtroendet. 
  • Anonym (been there)
    Anonym skrev 2021-05-16 13:04:37 följande:
    JAg håller inte med, många gånger raserar soc betydligt mer än de hjälper.
    Om du frågar min mans exfru skulle hon säkert säga att soc stjälp (eftersom hon uppfattade det som att alla var emot henne). Hela världen tyckte annorlunda än hon, men hon kunde med sin sjukdomsbild inte förstå att det var hon som gjorde/tänkte fel och att det ibland drabbade barnen. 

    Så det beror kanske på vem man frågar. Barnen i vårt fall är trygga, rätten lyssnade på all bevisning som fanns och hon kan vara missnöjd hur mycket hon vill - barnens trygghet gick före hennes "rättigheter som mamma". 
  • Anonym
    Anonym (been there) skrev 2021-05-16 13:15:44 följande:
    Om du frågar min mans exfru skulle hon säkert säga att soc stjälp (eftersom hon uppfattade det som att alla var emot henne). Hela världen tyckte annorlunda än hon, men hon kunde med sin sjukdomsbild inte förstå att det var hon som gjorde/tänkte fel och att det ibland drabbade barnen. 

    Så det beror kanske på vem man frågar. Barnen i vårt fall är trygga, rätten lyssnade på all bevisning som fanns och hon kan vara missnöjd hur mycket hon vill - barnens trygghet gick före hennes "rättigheter som mamma". 
    Jag sa inte att det alltid blir fel, dock är risken oerhört stor.
  • Anonym (Helt slut)
    Anonym (Hmm...,,,) skrev 2021-05-14 10:02:59 följande:

    På vilket sätt tycker du att barnen far illa? Vad är det mamman gör som skadar barnen?


    Hon ser aldrig deras behov.Bara sig själv.De mår inte bra.
  • Ess
    Anonym (Helt slut) skrev 2021-05-16 12:46:27 följande:
    Jag tar det lugnt och fokuserar på mig och sonen.Det beror på memr vad som händer.Redan hänt en del.Har då blivit rätt slut.Men funnits för min kille så han har kraft till sina barn.Men måste ta set lugnt så jag själv orkar.Socialen är inkopplad här.När det gäller ena sonen.Brevet gick till mamman.En oros anmälan utifrån.Inte förvånad utan ser detta som ett rop på hjälp.Då sonen hammnar snett.Han är 16 år.De andra 18 och 22.De bor inte hemma men är väldigt sköra på många sätt.Så det är ingen enkel situation alls.Men viktigaste fokuset är min egen son och liv.De glömmer jag inte bort.Får se och tänka över tid om jag kommer orka.I bland kan jag vara mör efteråt.När det uppstår något.De gör det och kommer nog fortsätta höra i olika situationer.Jag bryr mig om den.Även hans ex att hon ska må bra.Är inte känslokal.Tar en dag i taget så får jag se.Behövde skriva av mig.Tack
    Jag trodde det gällde småbarn, men två bor inte ens hemma längre. Jag förstår inte riktigt varför exet har så stor del i ert liv, han får avveckla kontakten med henne och fokusera enbart på kontakten med barnen. 
  • Anonym (Helt slut)
    Anonym (Hmm...,,,) skrev 2021-05-14 10:02:59 följande:

    På vilket sätt tycker du att barnen far illa? Vad är det mamman gör som skadar barnen?


    Hon ser aldrig deras behov.Bara sig själv.Men vet också hur psykisk ohälsa kan göra med kropp och själ.Medveten.Men ville få detta ur mig.Pappan är rätt slut.Då han finns för barnen.Men två utav ungarna är unga vuxna.En 18 en annan 22.Yngsta 16 år.Alla tre dövar på olika sätt hur det påverkat dem.
  • Anonym (Helt slut)
    Anonym (been there) skrev 2021-05-16 13:15:44 följande:

    Om du frågar min mans exfru skulle hon säkert säga att soc stjälp (eftersom hon uppfattade det som att alla var emot henne). Hela världen tyckte annorlunda än hon, men hon kunde med sin sjukdomsbild inte förstå att det var hon som gjorde/tänkte fel och att det ibland drabbade barnen. 

    Så det beror kanske på vem man frågar. Barnen i vårt fall är trygga, rätten lyssnade på all bevisning som fanns och hon kan vara missnöjd hur mycket hon vill - barnens trygghet gick före hennes "rättigheter som mamma". 


    Låter väldigt bekant.De jag är inne i.Men måste ta litw pauser då och då.Så jag står pall eller inte.Ett val på sikt.Nu står jag på kanten.

    Valet och kvalet.
  • Anonym (Lina)

    Det bästa i denna situation är att du tar ett steg tillbaka och fokuserar på dina egna barn. Ni har varit tillsammans så kort tid att det är helt orimligt att du ska bära bördan av hans problem. Förstår att det påverkar dig men du får nog försöka ställa dig utanför så gott det går. Din kille och hans fd har väl en lång historik och det du ser nu är bara en liten liten del av det hela. Kan finnas massa annat i botten och att du kommer in och hjälper till kommer antagligen förvärra problemen. Ge det hela lite tid och se hur er relation utvecklas. Blir lätt så annars att man lägger all skuld på exet och tror att man måste hjälpa alla övriga. Men mannen är en vuxen person och måste själv hitta lösningar. Han kanske har hittat de lösningar som funkar och det blir inte så mycket bättre än så här?

  • Anonym (Kommatecken)
    Anonym (Helt slut) skrev 2021-05-16 12:55:16 följande:
    Jo jag är medveten om mitt val.Vill heller inte ha en man som skiter i sina barn.Men behövde vädra detta.
    Dina texter är svåra att läsa eftersom du inte använder dig av kommatecken eller mellanrum efter punkten, kan du inte lägga lite tid på att justera dina texter?

    Så här är ett bättre sätt att skriva din text:
    Jo, jag är medveten om mitt val. Jag vill heller inte ha en man som skiter i sina barn men behövde vädra detta.
  • Anonym (Lilja)

    Jag har varit med om samma sak. Eller är. Jag satte ner foten mot henne och talade om att vi alla är jävligt mätta på att tassa kring henne och att detta inte minst går ut över sonen. Fick inte ens skaffa ett gemensamt barn för henne.

    Min sambo blev helt galen över mitt så kallade utspel liksom hon vart helt galen. Det slutade med att vi gjorde slut. Han kom sedan tillbaka. Samma sak var det nu när jag blev med barn som han inte ville ha. Det bottnade sig i att han var rädd för hennes reaktion. Vi gjorde återigen slut. Nu är vi tillsammans igen. Hans mamma är bundis med gnällkärringen och otrevlig mot mig. Därav skiter jag fullständigt i att ha någon kontakt med henne. Barnet kommer hon få träffa så mycket hon vill om hon vill.

    Acceptera aldrig att kräla för en vuxenbebis. Speciellt inte när man ser att barnen mår dåligt över detta.

  • Anonym (Helt slut)
    Anonym (Lilja) skrev 2021-05-17 12:43:45 följande:

    Jag har varit med om samma sak. Eller är. Jag satte ner foten mot henne och talade om att vi alla är jävligt mätta på att tassa kring henne och att detta inte minst går ut över sonen. Fick inte ens skaffa ett gemensamt barn för henne.

    Min sambo blev helt galen över mitt så kallade utspel liksom hon vart helt galen. Det slutade med att vi gjorde slut. Han kom sedan tillbaka. Samma sak var det nu när jag blev med barn som han inte ville ha. Det bottnade sig i att han var rädd för hennes reaktion. Vi gjorde återigen slut. Nu är vi tillsammans igen. Hans mamma är bundis med gnällkärringen och otrevlig mot mig. Därav skiter jag fullständigt i att ha någon kontakt med henne. Barnet kommer hon få träffa så mycket hon vill om hon vill.

    Acceptera aldrig att kräla för en vuxenbebis. Speciellt inte när man ser att barnen mår dåligt över detta.


    Nej kommer aldrig göra det.Är rätt trött pga allt som skett.Bergodalbana.Men tänker nu på mitt eget liv.Tillsammans med min son.Viktigast just nu.Måste vara försiktig för jag är utmattad.Sen inte känslokall.Om jag skriver illa beror det på en nyligen ögon operation som tar tid att läka i från.Något i min mage.Börjar säga nej.Tar dock ett steg i taget.Lugna puckar.Skönt och få skriva av mig här.
  • Anonym (Lilja)
    Anonym (Helt slut) skrev 2021-05-18 08:34:55 följande:

    Nej kommer aldrig göra det.Är rätt trött pga allt som skett.Bergodalbana.Men tänker nu på mitt eget liv.Tillsammans med min son.Viktigast just nu.Måste vara försiktig för jag är utmattad.Sen inte känslokall.Om jag skriver illa beror det på en nyligen ögon operation som tar tid att läka i från.Något i min mage.Börjar säga nej.Tar dock ett steg i taget.Lugna puckar.Skönt och få skriva av mig här.


    Ingen fara, önskar att du kryar på dig ordentligt efter din operation <3

    Sätter du inte ned foten kommer det vara lika med att okeja hennes beteende som besudlar andras liv. Tror stenhårt på att sätta ned foten ordentligt. Sedan förstår jag om du inte pallar just nu men vad har du att förlora på det?
Svar på tråden What to do.Min kille och hans exfru.Get insane