Inlägg från: Anonym (Konstigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konstigt)

Killen dricker bara saft?!

Jag tycker också att det är konstigt att bara dricka saft. Själv dricker jag i stort sett endast vatten. Tycker det är äckligt med den där söt-sura smaken som finns i saft. Läsk har jag inte druckit på många år. Jag äter gärna godis så är ingen sockermotståndare. Tycker bara att det är onödigt att bälga i sig så mycket saft.

Min sambo dricker endast fun light och lightläsk och jag tycker det är hemskt. Det blir ett okynnes drickande också. Bara för att det är gott så bälgar han i sig flera liter om dagen. Jag mår illa när jag tänker på allt sötningsmedel. Det bara kan inte vara nyttigt.

Det värsta är att han släpar hem läsk o saft till vår dotter också. Dessutom tjatar han på henne att dricka det. Jag blir galen och har så klart sagt till. Det tråkiga är att hon egentligen tycker om att dricka vatten men nu har han helt förstört det med sitt tjatande om att dricka läsk. Gah!

Jag fattar att vi alla är olika och att vissa inte gillar vatten men jag tycker ändå att det är äckligt att bälga i sig så där mycket sötningsmedel och tillsatser när vi har ett så utmärkt dricksvatten i kranen.

Svar på tråden Killen dricker bara saft?!