• Anonym (Viola)

Killen dricker bara saft?!

Dejtar just nu en kille som till min stora förvåning nästintill enbart dricker saft. Han kan dricka ett glas juice på morgonen, men annars är det ca 1,5 liter drickklar saft varje dag. Dock föredrar han sockerfri som fun light/zeroh men då är det ju sötningsmedel och färgämnen ändå.

Tänker att det inte kan vara nyttigt att dricka så mycket "skräp" dagligen. Har frågat varför han inte vill dricka rent kranvatten, men han gillar inte smaken säger han. Enstaka gånger har han dock druckit eget bubbelvatten eller loka för att han tycker att det maskerar smaken av vanligt vatten, men helst är det saften som gäller.

Känns lite som barnfasoner. Vad säger ni andra? Kan väl ändå inte vara nyttigt för kroppen?

• Svar på tråden Killen dricker bara saft?!
  • Anonym

Är det ketchup på makaronerna också?

• Aniiee

Jag hade väl hellre sett han drack riktig saft och inte fun light och annat vidrigt, men det är ju jag det.

Och nje, det är inte barsligt att se till att få i sig tillräkligt mycket vätska på det sätt sim funkar för sig. Saft, särskilt svårt artificiell saft, är inte ett dugg sämre eller barnsligare än att dricka läsk. Hade du reagerat lika mycket om det stod Fanta på flaskan istället för Fun Light Orange? Varför i så fall egentligen om du tänker efter. Enda skillnaden (verkligen!) är att det är äkta apelsinjuice, riktigt socker och kolsyra i Fantan.

-Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (Nej)

Är två olika saker du pratar om.

Nej det är inte barnsligt men ja det är väl inte super för kroppen.

Varierat är alltid bäst.

Varför skulle det vara barnsligt? Gillar han det så gillar han det, inte mer med det.

Och gillar han inte vatten så gör han inte.

Ifrågasätter du när folk väljer vin istället för öl också?

• Anonym (Viola)
    Anonym skrev 2021-05-15 23:00:05 följande:

Är det ketchup på makaronerna också?

Skrattade när jag läste detta för han äter ketchup på det mesta.
  • Bastardised

Saft är något man dricker på barnkalas, vuxna män dricker vanligt kranvatten eller om tillfälle bjuds och är lämpligt ljus lager. 

Riktiga män tycks vara en bristvara nu för tiden...

• Anonym (Viola)
    Aniiee skrev 2021-05-15 23:44:31 följande:

Jag hade väl hellre sett han drack riktig saft och inte fun light och annat vidrigt, men det är ju jag det.

Och nje, det är inte barsligt att se till att få i sig tillräkligt mycket vätska på det sätt sim funkar för sig. Saft, särskilt svårt artificiell saft, är inte ett dugg sämre eller barnsligare än att dricka läsk. Hade du reagerat lika mycket om det stod Fanta på flaskan istället för Fun Light Orange? Varför i så fall egentligen om du tänker efter. Enda skillnaden (verkligen!) är att det är äkta apelsinjuice, riktigt socker och kolsyra i Fantan.

Fått intrycket av att han tror att det är nyttigare med sockerfritt. Om det ligger någon sanning i det låter jag vara osagt. Jag hade nog reagerat ungefär likadant om det vore läsk faktiskt. Varken saft eller läsk kan vara hälsosamt att dricka sådana stora mängder av.

Om jag ska utgå från kommentarerna som kommit hittills verkar ingen direkt höja på ögonbrynen över detta. Är det kanske så att ni andra också dricker massa saft?
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Nej) skrev 2021-05-16 00:17:59 följande:

Är två olika saker du pratar om.

Nej det är inte barnsligt men ja det är väl inte super för kroppen.

Varierat är alltid bäst.

Varför skulle det vara barnsligt? Gillar han det så gillar han det, inte mer med det.

Och gillar han inte vatten så gör han inte.

Ifrågasätter du när folk väljer vin istället för öl också?

Med barnsligt menade jag inte själva saften i sig utan mer att han enbart dricker detta och vägrar vanligt vatten. Likadant som ett litet barn som vägrar smaka på grönsaker...
  • Anonym (Suck)

Du kan/ska inte ändra på honom. Så vad spelar det för roll vad vi tycker. Tycker du det är barnsligt och omanligt att dricka saft kanske mannen inte är något för dig.

• 19Richie88

Du behöver ej svara specifikt, men ungf. ålder på killen? TS

..Ja, för att Jag minns själv att jag hade en sån period i mitt egna liv med Saft, men bytte senare ut det häftiga saft- drickandet mot Energidrycker istället, detta efter ju äldre jag blev, och att Jag fortf. dricker det pisset än idag, kopiösa mängder blir det ju också ..nu när jag snabbt tänker efter lite på det.. om hur mycket o många flaskor och burkar det blir i veckorna hela året om. Wow!
    ..
    Men men. än är jag inte död, så därför dricker jag lite till bara.. det löser sig.

Svar på tråden Killen dricker bara saft?!