Anonym (Laura) skrev 2021-05-17 14:05:05 följande:
Och OM nu din sambo skulle lämna dig enbart på grund av hur din mage ser ut efter att du har fött hans barn, är det verkligen en partner du vill ha i ditt liv?
Anonym (Jag 2) skrev 2021-05-17 14:05:31 följande:
Om du skulle föda detta barn och få en "hemsk" mage och bli lämnad pga det är din sambo inget att ha. Så i det fallet skulle ensam vara bättre.
Anonym (ABC) skrev 2021-05-17 14:20:11 följande:
Om du ändå avskyr din mage så som den ser ut nu så är det väl verkligen en lose-lose att välja att göra abort. Då har du varken barn eller en kropp du gillar.
Jag brukar inte vara den som förespråkar att behålla barn man inte vill ha eller som av olika anledningar inte funkar just nu. Men här verkar det ju faktiskt som att du verkligen vill ha det här barnet och dina anledningar att inte skaffa det finns där alldeles oavsett om du behåller eller inte.
Visst, dina besvär kanske blir ännu större av en till graviditet. Men det kanske också ökar dina möjligheter att då riktigt ordentlig hjälp och inte bara hänvisas till träning eller att det är något man får leva med.
Som t.ex. mina barn. Det ena barnet är jätteallergiskt och får en massa uppnärksamhet från läkaren och alla mediciner man kan få utskrivna plus sensibiliseringsmedicin som på sikt helt kommer ta bort en del allergier. Mitt andra barn har också allergier men betydligt mildare (men fortfarande korta perioder med ordentliga problem). Hon får en hänvisning till att köpa receptfritt på apoteket.
Ni är så vänliga och peppande, utan att ens känna mig. Det är så fint. Tack.
Jag försöker tänka att magen mer sannolikt blir som den är idag. Inget jag är nöjd med, men att det inte blir värre än vad det är. Men sen tänker jag att det visst kan bli värre, jag har ju sett hur graviditeter påverkar kvinnor och hur det blir värre med fler och mer högre ålder.
Men jag vill ju ha barnet, om jag blundar och tänker mig 10 år framåt så vill jag se två barn som har varandra, och som jag har när jag är gammal och grå då magen ändå inte behöver vara fin. När jag är 60 år gammal så kommer jag ändå inte ha den kropp jag önskar, och då vill jag inte ha missat chansen att åtminstone få de barn jag önskar..
Jag försöker verkligen komma över tröskeln.. och våga..
Men emellanåt får jag panikattack och gråtattack och vill bara dra mig ur och vara som jag är idag.