Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Vill göra abort på grund av delade magmuskler.

Anonym (K) skrev 2021-05-16 09:50:23 följande:

Håller med, är det verkligen SÅ viktigt för dig att magmusklerna inte går isär mer att du vill offra att skaffa fler barn?? Det går att operera, jag fattar inte problemet!

Med tanke på att sjukvården många gånger anser magmuskeldelning vara kosmetiskt och därför inte opererar så förstår jag ts oro. Många går runt med ryggsmärta och organ som putar ut och får ändå inte operation för att sjukvården anser att det som sagt är kosmetiskt.

Till viss del kan en delning tränas. Men det brukar vara bindväven som töjts och då är det svårt att få det så mycket bättre.

Ts jag skulle inte oroa mig för delningen i ditt läge. Du verkar inte ha problem av den nu.

Vill du ha fler barn någon gång i livet? Isf skulle jag inte göra abort nu. Även om du skulle träna i flera år nu så är risken fortfarande att musklerna delas vid nästa graviditet. Det finns heller ingen forskning som visar att tränade muskler faktiskt hjälper mot delning, utan idag tror man mer att det handlar om genetik
  • Anonym (H)

Ts jag vill bara säga att som det är nu finns ingen chans att sjukvården kommer operera. Du kommer få stå för operatyon själv. Så att du är medveten om det

Svar på tråden Vill göra abort på grund av delade magmuskler.