Inlägg från: Anonym (Korsett) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Korsett)

Vill göra abort på grund av delade magmuskler.

Men du det ska vara lättare att få ihop magmusklerna med korsett de första veckorna efter förlossningen. Det var något med hormonen som gör kroppen allmänt mer formbar. Köp en postgravidkorsett och sätt på dig på BB. Sen kan man träna kärnmuskelaturen också (ligg på mage på en yogamatta och dra in naveln så långt det går och släpp. Repetera så många gånger du kan och så ofta du orkar efter födseln).

Det finns även möjlighet att operera om det inte fungerar.

• Anonym (Korsett)
    Anonym (Abort) skrev 2021-05-16 11:29:21 följande:

Jag ska kolla upp det med korsett, tack för tips.

Jag vet inte hur jag ska göra. Går runt och har panik. Har inte berättat för maken än att jag är gravid.. vågar inte ta orden i min mun.

Vill bara att det inte ska vara så. 

Ligger ner och klämmer på magen hela tiden och känner delningen så tydligt, usch, kallsvettas och mår dåligt..

Läser om putmagar och organ som inte lyckas hållas på plats..

Att livmodern inte heller kan hållas på plats när den växer..

Jag har haft lite ont i ryggen men tänkt det beror på dålig hållning generellt, men är säkert pga detta.

Googla på korsett/gördel och leta dig fram till de som är utformade speciellt för att användas efter förlossningen. Det finns även stödband/korsett för gravidmagar. Kanske det avlastar magen och ryggen? Har inte använt det själv.
Svar på tråden Vill göra abort på grund av delade magmuskler.