Inlägg från: Törstiga tuppen |Visa alla inlägg
  • Törstiga tuppen

Mäns rätt att avstå

Törstiga tuppen skrev 2021-05-17 18:40:08 följande:

Vilka inskränkningar i barnets rättigheter anser du att man behöver göra, för att ditt förslag ska kunna genomföras?

Skulle gärna vilja få svaret på frågan eftersom ni måste ha beaktat detta innan ni tog ställning i frågan.
  • Törstiga tuppen
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-17 18:40:08 följande:

Vilka inskränkningar i barnets rättigheter anser du att man behöver göra, för att ditt förslag ska kunna genomföras?

Är frågan för svår?
  • Törstiga tuppen
    Anonym (Kisen) skrev 2021-05-19 14:04:35 följande:
    Vi är väl i grunden ense avseende sterileringar.

Men det är inte riktigt samma sak. Att vår biologi skiljer sig åt och att ojämställd statsfeminism tillåter kvinnor att bli gravida och föda/abortera barn på egen hand samt enkelt kunna på egen hand ge det stackars barnet en dålig uppfostran och förvägra barnet sin pappa i livet samtidigt som hon kan kräva pengar i 18 år. 

Vi borde som goda pappor/föräldrar mer kunna påverka om verklig jämställdhet eftersträvas.

Så det föraktfulla snacket i tråden om att män är bara spermieleverantörer och egentligen bara tänker på samlag är nedsättande och mycket fel.

Våra spermier är mycket viktiga precis som kvinnors ägg är det för människors fortlevnad. Det är jämställt. Män har ett väl så viktigt föräldraskap som kvinnor att erbjuda och bland mänsklighetens mest storslagna tänkare, forskare, konstnärer och artister finns många med manliga drag. Så nedsättande epitet fungerar inte.
    Vilken ogenomtänkt mening. När mannen skiljer sig ifrån kvinnan beror det på biologi, men när kvinnan rent biologiskt kan bli gravid beror det på feminism?
  • Törstiga tuppen
    Miss Skywalker skrev 2021-05-19 16:11:51 följande:
    Kisen brukar bajsa ner varenda tråd med sin misogyna bitterhet där alla kvinnor är onda feminister och männen stackars lurade offerkoftor..
    Tragiskt. Men med tanke på vilka ljushuvuden som lobbar för detta så behöver ingen oroa sig för att det ska bli verklighet.
  • Törstiga tuppen

Den som tror att man blir rik på ett underhåll kan omöjligt ha egna barn. Att skaffa barn är alltid en förlustaffär, förutom möjligtvis i spädbarnsåldern.

• Törstiga tuppen

Tror ni att FN:s barnkonvention är beredda att inskränka barns rättigheter för att vissa män inte har konsekvenstänk? Vilka argument skulle ni använda för att övertyga dem att era rättigheter är större än barnens? Att det är orättvist att kvinnan har en livmoder kommer inte räcka långt. Jag är uppriktigt nyfiken på att höra andra, genomtänkta argument.

• Törstiga tuppen
    Anonym (Kisen) skrev 2021-05-20 14:34:57 följande:

Du resonerar ensidigt. Det finns vissa kvinnor som inte har konsekvenstänk heller, och vars rättigheter beaktas på tok för mycket på bekostnad av barns rättigheter enligt Barnkonventionen, huvudsakligen för att kvinnorna har livmoder oavsett hur dåliga föräldrar de är. 

Jag är uppriktigt nyfiken på att höra ett genomtänkt argument från dig, din förmätenhet imponerar då inte..

Verkligheten med otur, biologi och stereotyper finns alltid. Barnkonventionen är just en konvention där vi enats om (gjort till lag t o m) att samhällen ska skydda de värnlösa unga från att fara illa, särskilt har tankarna varit om barn på flykt från kriser i samhället. I våra rika samhällen fungerar det sämre när kriserna är ökande psykisk ohälsa, ökad egoism och kunskapsklyftor bland föräldrar. Hur skyddar samhället ett barn från t ex en narcissistisk elak manshatande kvinna som vill skaffa barn och sedan leva med barnet i en liten sektliknande tillvaro utan socialt umgänge, intellektuell stimulans eller fritidsintressen? Mamman vill ha barnet som någon sorts ägodel och den friske normale fadern är utestängd och lurad på allt det goda föräldraskap som han kunnat ge och barnet hade behövt för att få den goda uppväxt som Barnkonventionen syftar till? Och samhället idag skulle väl stötta den olämpliga modern på alla sätt, pga att hon hade livmodern?

Jag anser inte att det finns något att argumentera om. Kvinnan är den som blir gravid och det kan inga lagar i världen ändra på. Jag tycker även att barnets rättigheter trumfar föräldrarnas. Du däremot som vill ha möjlighet till juridisk abort borde ha många genomtänkta argument. Tråkigt att ingen av er kan ge ett seriöst svar.
  • Törstiga tuppen
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 17:56:24 följande:
    Känner till ett exempel på en kvinna som hade inte mindre än FEM kandidater som far. Tyvärr var det en kollegas sambos son som var stackarn som testades positivt. (Eller vad man ska kalla det då hela alltet var enbart negativt för honom. Ungen bor långt åt fanders borta då han var ett sommarknull på en semesterort.)
    Inte mindre än fem idioter till män alltså. Jag vet att syftet med din kommentar var att utmåla kvinnan som slampa, men istället ger den ju en bild av hur många män som skiter i att använda skydd.
  • Törstiga tuppen
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 20:43:50 följande:
    Tja, om fem män kullar EN kvinna så är det rätt självklart vem i den soppan som är... tja, värd att ifrågasätta.
    Jösses! När jag läser vissa saker på FL, skäms jag över att vara man. Jag hoppas iallafall att du är väldigt ung.
  • Törstiga tuppen
    Friger skrev 2021-05-20 21:42:36 följande:
    Förstår inte din logik...

En man har sex med en kvinna utan skydd och är oansvarig?

En kvinna har sex med fem män utan skydd och är inte det?

Vill du köpa en evighetsmaskin av mig? Den fungerar i nästan två minuter utan avbrott!
    En kvinna är oansvarig. 5 män är oansvariga. Är det inte tydligt? 
  • Törstiga tuppen

Väldigt sunkigt att försöka utmåla kvinnan som en slampa dessutom, för att förstärka sin ståndpunkt. 

• Törstiga tuppen

De flesta i tråden är väl överens om att det är vidrigt att lura till sig ett barn. Om man är i en relation och kommit överens om p-piller och kvinnan börjar fiffla med dem.
    Däremot tror jag att få oönskade graviditeter blir till på det sättet. De flesta av oss har slarvat mer än en gång. Framförallt i tonåren. Detta trots att vi vet vad det kan leda till och att vi inte har någon talan om tjejen blir gravid.
    Vi chansar ändå för att vi är är kåta och inte har någon självkontroll.

Därför undrar jag varför män ska få komma undan att ens bidra med underhåll?
    Varför skall istället staten bekosta att jag var så jävla kåt och inte tänkte? Varför ska barnet växa upp både utan en förälder och med sämre ekonomi?

Hade jag gjort en tjej gravid och hon inte velat ta bort det hade jag fått panik men ilskan hade jag riktat mot mig själv. 

Jag är runt 50 till den som undrade och har steriliserat mig.

• Törstiga tuppen
    Anonym (Tinja) skrev 2021-05-21 12:36:48 följande:
    Om EN kvinna knullar 5 män, så kan det ändå bara bli 1 graviditet.

Om EN man knullar 5 kvinnor, så kan det bli 5 graviditeter.

Om EN man knullade 1 ny kvinna om dagen i 9 månader, skulle det kunna bli 270 barn.

Om EN kvinna knullade 1 ny man om dagen i 9 månader, kan det ändå bara bli 1 barn.

Nu är frågan, vem bör egentligen vara den som tar störst ansvar för skydd, sett till antal graviditeter man kan vara med att skapa?
    Det rimliga är att båda tar ansvar. Intresset borde däremot vara större hos mannen då de inte kan rätta till situationen i efterhand. 
  • Törstiga tuppen
    Friger skrev 2021-05-21 16:31:20 följande:
    Absolut. Du missade väl inte uträkningen? En ny kvinna om dagen i nio månader ger 270 barn. Skulle du stanna och ta hand om dom?
    Testar du dig regelbundet. Med felaktiga kontaktuppgifter blir det svårt med smittspårningen, så om någon av kvinnorna har HIV eller klamydia får du inget veta.
Svar på tråden Mäns rätt att avstå