• Anonym (Kvinna)

    Hur berättar en om klamydia?

    Jag var tillsammans med min förra partner i några år. Jag tog test för könssjukdomar 2017 i samband med jag började med preventivmedel och fick negativa provresultat. Jag tror dock aldrig att han tog ett test. Dumt jag vet, men kan inte göra något åt det nu.

    I alla fall så gjorde vi slut för ett halvår sen, och jag dejtar en ny kille nu sen 1 1/2 månad tillbaka och vi har haft sex med kondom (men även munsex osv). Mitt första sedan mitt ex. Har dock beställt test för klamydia i samrådan med läkare då jag har ett annat återkommande problem sedan ett år tillbaka som skulle kunna bero på en klamydiainfektion. Har dock aldrig haft några symtom så har aldrig oroat mig.

    Är såklart supernervös nu över det hela. Om det visar sig att jag har klamydia, hur tusan berättar jag det för min nya dejt utan att han packar väskan och springer åt andra hållet? Vi är både över 30 år om det spelar någon roll.

  • Svar på tråden Hur berättar en om klamydia?
  • Anonym (F)

    Du får säga som det är, du har verkligen inte varit med någon annan än den du var i en dedikerad relation med och då testade du negativt. Det är inte ditt fel om han slaskade runt med snoppen här och var och lyckades smitta dig. Självklart borde du ha bett honom testa sig om det ens fanns en misstanke då, men nu vet du mer inför framtiden.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (F) skrev 2021-05-16 12:56:23 följande:

    Du får säga som det är, du har verkligen inte varit med någon annan än den du var i en dedikerad relation med och då testade du negativt. Det är inte ditt fel om han slaskade runt med snoppen här och var och lyckades smitta dig. Självklart borde du ha bett honom testa sig om det ens fanns en misstanke då, men nu vet du mer inför framtiden.


    Tack för svar. Känns bara så skämmigt. Just nu är det ju bara katastroftankar, men tänkte att jag skulle bli lite lugnare av några vettiga svar i väntan på testet :)
  • Anonym (F)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-05-16 19:03:11 följande:
    Tack för svar. Känns bara så skämmigt. Just nu är det ju bara katastroftankar, men tänkte att jag skulle bli lite lugnare av några vettiga svar i väntan på testet :)
    Jo jag förstår hur du känner! Även om det inte är ens eget fel så går ju tankarna så ändå. Hoppas att du får hjälp med vad du nu har, och att det inte är klamydia.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (F) skrev 2021-05-16 20:14:15 följande:
    Jo jag förstår hur du känner! Även om det inte är ens eget fel så går ju tankarna så ändå. Hoppas att du får hjälp med vad du nu har, och att det inte är klamydia.
    Tack! Har fått svar nu och var som tur var inte klamydia, så kan pusta ut på den fronten. Men får fortsätta med uteslutningsmetod för mitt ursprungliga problem :) 
  • Anonym (F)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-05-22 09:15:16 följande:
    Tack! Har fått svar nu och var som tur var inte klamydia, så kan pusta ut på den fronten. Men får fortsätta med uteslutningsmetod för mitt ursprungliga problem :) 
    Ja men vad bra! Jätteskönt att det inte var det åtminstone. Lycka till nu :)
Svar på tråden Hur berättar en om klamydia?