Inlägg från: Egon den stora |Visa alla inlägg
  • Egon den stora

Vabb

Dela det på två dagar i stället. Ingen kommer att kolla det ändå.

• Egon den stora
    Anonym (Myran) skrev 2021-05-18 09:42:13 följande:

Men jag kan ju inte dela vabben på två dagar iallafall inte när jag jobbar dagtid(som var sist när jag vabba) för var bara borta på tisdagen och sen ledig onsdag så kollar dom det så kommer jag ju ha sökt vabb på ledig dag.

Dom kollar inte det. Risken att åka fast för det är så extremt liten.
  • Egon den stora
    Anotherone skrev 2021-05-18 13:54:49 följande:

Men 1) man vill inte fastna där och bli polisanmäld 2) varför ens ha ett system som är så oflexibelt i så fall att det bygger på fusk för att bli rättvist?

Man blir inte polisanmäld för att ha gjort fel en gång.

Finns det något statligt system som är flexibelt? Ingen blir ju lurad.
  • Egon den stora
    Anonym (.) skrev 2021-05-18 15:06:00 följande:

Är du alltid lika frikostig med andras pengar?

Självklart drabbar det alla skattebetalare, tror du att det enda fusk som görs är TS?

Varför ens fuska om det bara är för en gång, varför skita ner sig för några tusen.  Risken är stor att man lockas att göra detta fler gånger, och då finns en stor risk att bli polisanmäld, eftersom det är upprepande fusk. Man gör liksom inte helt plötsligt fel när man gjort rätt tidigare.

Jag är egentligen emot allt fusk, men i detta fall är ju regelverket fel och missar målet. Varför får inte alls lika stor del av lönen i VAB? Vet en som jobbar 7 dygn i månaden alltså 24 timmar. En dag borta är alltså 1/7 av månadslönen. Hur svårt kan det vara att anpassa systemet så att det fungerar?
Svar på tråden Vabb