Anonym (Fiffi) skrev 2021-11-10 13:16:52 följande:
Folk kan förändras ..
en person som kan vara så falsk betvivlar jag kan förändras till en pålitlig människa... Jag vet hur som helst att jag aldrig kommer lita på henne igen.
En manlig man skrev 2021-11-10 13:30:47 följande:
Dax att ta tag i situationen nu. Det finns många som förlåtit otrohet. Det finns ju t.o.m massor med män som lånar ut sina kvinnor som luder åt andra män. Alternativet är väl att gå vidare och hitta någon ny eller leva olycklig.
Det största problemet som jag ser det är att ni har ju varit skilda ett tag och hon har säkert levt loppan med andra män under den tiden. Själv har du mått dåligt och längtar efter henne. Hon har tröttnat nu och insett att du var ganska bra och hon trivdes rätt bra ändå ihop med dig. Personligen skulle det kännas betydligt värre än otrohet vid ett tilfälle.
Ja hon har säkert varit med andra och vill tillbaka till det trygga förhållandet...men det kommer inte att ske.
Anonym (Ylva) skrev 2021-11-10 13:44:44 följande:
Jag beklagar att du blivit fullständigt lurad och nu har snart med tilltron. Det är inte lätt att faktiskt bli blåst och att någon man älskar visat sig vara falskt.
Jag fattar att du tycker ditt ex förstört dig total och det är faktiskt att ge henne för mycket makt. Att du inte längre litar på människor och att du inte vågar kasta dig ut i ett nytt förhållande beror inte bara på ditt ex, utan också på vem du är.
Alla kan bli lurade och duperade, men det betyder inte att man aldrig någonsin kan lita på någon och att den personen är rakt igenom ond. Är det kvinnor du inte längre litar på, eller din förmåga att faktiskt se om något är fel?
Är det kvinnor du inte längre litar på, eller din förmåga att faktiskt se om något är fel?
Ja du, bra fråga, det är nog lite av båda tror jag. Sen anser ju jag att det var hennes otrohet som ändrade mitt sätt att se människor. Jag har aldrig tídigare varit svartsjuk och alltid (väldigt naivt) litat på människor....men så är det inte idag tyvärr.