Inlägg från: Enbättreman |Visa alla inlägg
  • Enbättreman

Hon förstörde mig....

Hej

Min fru som var mitt livs kärlek i över 10 år var otrogen. Jag fattade ingenting.

Problemet är att jag efter 2 år fortfarande tänker på detta och får ont i magen varje dag.

Jag har gått hos två olika terapeuter och en psykolog men det verkar inte hjälpa.

Hela mitt liv är liksom pausat inombords...jag bara är på nåt sätt....blir aldrig riktigt glad...

Jag vet inte ur jag ska komma.vidare, för jag älskar ju henne fortfarande, och kommer aldrig mer kunna lita på någon människa. Hon var du den jag anförtrodde allt och älskade mest...och om hon kunde svika så, ja ni fattar...

Hur gör man, villa man ens försöka fortsätta?

• Svar på tråden Hon förstörde mig....
  • Enbättreman
    uppepåfem skrev 2021-05-18 11:16:41 följande:

Förstår att du känner dig väldigt nedslagen av detta, det ändrar ju liksom hela ens bild av hur livet varit (och att det inte var som man trodde) när ngt sådant här kommer fram.

Hur mycket har du kunnat prata med henne om detta? Det kan vara till hjälp att den som varit otrogen lyssnar, tar in hur sårad partner blivit och även tar på sig ansvaret för det som hen har gjort. Att den som blivit bedragen får ngn slags bekräftelse på sveket från den andra. Har du fått det i samtal med henne?

Vi har pratat massor, både själva och med terapeut, så där finns inget mer att hämta.

Jag kände hela tiden när vi pratade att "hur ska jag kunna lita på ett enda ord du säger när du bevisligen inte har haft några problem att ljuga mig rätt upp i ansiktet under tiden otroheten pågick" ..
  • Enbättreman
    Anonym (K) skrev 2021-05-18 11:50:45 följande:

Bli arg... Arg på henne, på dig själv, på livet och fan allt. Men det sista du ska bli arg är på att du inte sparkat ut henne ur dina tankebanor för längesen. Att du inte slutat dalta med dig själv och inte raggat upp någon ny kärlek som får det ni hade att likna blaha blaha och visa exet att hon "nu får du allt ångra dig".

Tänk att du är så jävla mycket mer värd än någon som betett sig som hon gjorde mot dig. Är själv singel nu, har blivit bedragen själv tidigare i livet så jag har liknande erfarenhet som du har. Men en sak säger jag, det finns inget som slår känslan av att visa upp sin nya donna framför exet

Arg fasen har jag gått igenom och jag har också insett att jag är värd bättre än henne. Problemet är ju bara att min hjärna/hjärta inte vill inse att det aldrig kommer bli vi igen.

Svårt att leta nytt när jag fortfarande älskar henne (eller iaf den jag trodde hon var)
  • Enbättreman
    Anonym (K) skrev 2021-05-18 12:02:58 följande:

Jättebra! Ut och träffa folk när den här jäddra pandemin börjar ta slut så ska du se att du har mist en men tusen står dig åter

Tack!!
  • Enbättreman
    Anonym (K) skrev 2021-05-18 12:40:08 följande:

Bara kul om jag kan hjälpa! Var i Sverige bor du, norra eller södra? Jag är singel och behöver en kompis att ragga upp någon snygging att leva med resten av livet. Tänkte om vi kan ta på oss solbrillorna tillsammans i sommar och göra lite kvinnor knäsvaga

Hahaha...bra idé men behöver ingen "wingman" såna har jag redan.

Lycka till i sommar!
  • Enbättreman

Oj vad många olika ideer/råd/tips man får. Tack!

Några sammanfattande svar.:

1. Jag letar psykolog as we speak och har så gjort ett tag.

2. Vi är skilda och har noll kontakt, inga gemensamma barn, och jag kommer aldrig ta tillbaka henne!

3. Jag lever mitt liv så gott det går men att "bara" ragga upp nån och "knulla av sig" under corona....nja...

4. Jag är medveten om att hon ju inte längre är den jag förälskade mig i men det är väldigt svårt att ändra mitt tankesätt uppenbarligen, det är inte så lätt för alla. Det är ngt de terapeuter och psykologer varit ense om.

• Enbättreman

Lägger till att jag inte går runt och tycker synd om mig själv utan mitt problem är att hennes otrohet dyker upp i mitt huvud alltför ofta, visst det minskar, men det är fort för ofta. Dessutom är jag rädd att jag kommer ha oerhört svårt att lita på nån inom en rimlig framtid, kanske aldrig, och det gör mig väldigt orolig. Jag vill inte bli och har aldrig varit den svartsjuka typen.

• Enbättreman

Att bestämma vilka tankar som dyker upp i mitt huvud är jag tyvärr inte kapabel att göra...

• Enbättreman

Uppdatering om nån är intresserad.

Fortfarande skilda, hon kom för nån månad sedan och sa att hon ville starta om och bevisa att det är mig hon älskar, att det aldrig skulle hända igen. Jag bad henne dra åt helvete och sedan dess har hon försvunnit.

Jag undrar om jag någonsin kommer kunna lita på en kvinna tillräckligt mycket för att inleda ett förhållande igen...och jag undrar också om de som är otrogna inser hur mycket de förstör sin partner om otroheten avslöjas?

Jag tänker fortfarande på det som hände varje dag....när ska det gå över?

• Enbättreman
    Anonym (Fiffi) skrev 2021-11-10 12:44:01 följande:
    Kan ni inte fortsätta tillsammans då?
    Nej, jag kan inte leva med en så falsk människa.
  • Enbättreman
    Anonym (Anonym) skrev 2021-11-10 12:33:57 följande:
    Får man fråga, hur tog hon kontakt med dig? Med tanke på att det om jag förstått rätt var två är sen ni sist hördes?
    Hon skrev ett sms.
  • Enbättreman
    Anonym (Fiffi) skrev 2021-11-10 13:16:52 följande:
    Folk kan förändras ..
    en person som kan vara så falsk betvivlar jag kan förändras till en pålitlig människa... Jag vet hur som helst att jag aldrig kommer lita på henne igen.
    En manlig man skrev 2021-11-10 13:30:47 följande:
    Dax att ta tag i situationen nu. Det finns många som förlåtit otrohet. Det finns ju t.o.m massor med män som lånar ut sina kvinnor som luder åt andra män. Alternativet är väl att gå vidare och hitta någon ny eller leva olycklig.

Det största problemet som jag ser det är att ni har ju varit skilda ett tag och hon har säkert levt loppan med andra män under den tiden. Själv har du mått dåligt och längtar efter henne. Hon har tröttnat nu och insett att du var ganska bra och hon trivdes rätt bra ändå ihop med dig. Personligen skulle det kännas betydligt värre än otrohet vid ett tilfälle.
    Ja hon har säkert varit med andra och vill tillbaka till det trygga förhållandet...men det kommer inte att ske. 
    Anonym (Ylva) skrev 2021-11-10 13:44:44 följande:
    Jag beklagar att du blivit fullständigt lurad och nu har snart med tilltron. Det är inte lätt att faktiskt bli blåst och att någon man älskar visat sig vara falskt.

Jag fattar att du tycker ditt ex förstört dig total och det är faktiskt att ge henne för mycket makt. Att du inte längre litar på människor och att du inte vågar kasta dig ut i ett nytt förhållande beror inte bara på ditt ex, utan också på vem du är.

Alla kan bli lurade och duperade, men det betyder inte att man aldrig någonsin kan lita på någon och att den personen är rakt igenom ond. Är det kvinnor du inte längre litar på, eller din förmåga att faktiskt se om något är fel?
    Är det kvinnor du inte längre litar på, eller din förmåga att faktiskt se om något är fel?

Ja du, bra fråga, det är nog lite av båda tror jag. Sen anser ju jag att det var hennes otrohet som ändrade mitt sätt att se människor. Jag har aldrig tídigare varit svartsjuk och alltid (väldigt naivt) litat på människor....men så är det inte idag tyvärr.
  • Enbättreman
    Anonym (Sad) skrev 2021-09-04 10:14:23 följande:

Hur går det för dej?

Fick du ett bra avslut från exet?

Det blev inget avslut mer än att vi inte ses längre, jag varken har eller hade något intresse av att prata med henne om det som hände. Trots att jag fortfarande älskade henne då så insåg jag senare att jag inte ville ha med henne att göra... 
Svar på tråden Hon förstörde mig....