• Enbättreman

    Hon förstörde mig....

    Hej

    Min fru som var mitt livs kärlek i över 10 år var otrogen. Jag fattade ingenting.

    Problemet är att jag efter 2 år fortfarande tänker på detta och får ont i magen varje dag.

    Jag har gått hos två olika terapeuter och en psykolog men det verkar inte hjälpa.

    Hela mitt liv är liksom pausat inombords...jag bara är på nåt sätt....blir aldrig riktigt glad...

    Jag vet inte ur jag ska komma.vidare, för jag älskar ju henne fortfarande, och kommer aldrig mer kunna lita på någon människa. Hon var du den jag anförtrodde allt och älskade mest...och om hon kunde svika så, ja ni fattar...

    Hur gör man, villa man ens försöka fortsätta?

  • Svar på tråden Hon förstörde mig....
  • uppepåfem

    Förstår att du känner dig väldigt nedslagen av detta, det ändrar ju liksom hela ens bild av hur livet varit (och att det inte var som man trodde) när ngt sådant här kommer fram.

    Hur mycket har du kunnat prata med henne om detta? Det kan vara till hjälp att den som varit otrogen lyssnar, tar in hur sårad partner blivit och även tar på sig ansvaret för det som hen har gjort. Att den som blivit bedragen får ngn slags bekräftelse på sveket från den andra. Har du fått det i samtal med henne?

  • Anonym (six)

    Detta ar riktigt bra, detta ar bara borjan. Det kommer mer.

  • Enbättreman
    uppepåfem skrev 2021-05-18 11:16:41 följande:

    Förstår att du känner dig väldigt nedslagen av detta, det ändrar ju liksom hela ens bild av hur livet varit (och att det inte var som man trodde) när ngt sådant här kommer fram.

    Hur mycket har du kunnat prata med henne om detta? Det kan vara till hjälp att den som varit otrogen lyssnar, tar in hur sårad partner blivit och även tar på sig ansvaret för det som hen har gjort. Att den som blivit bedragen får ngn slags bekräftelse på sveket från den andra. Har du fått det i samtal med henne?


    Vi har pratat massor, både själva och med terapeut, så där finns inget mer att hämta.

    Jag kände hela tiden när vi pratade att "hur ska jag kunna lita på ett enda ord du säger när du bevisligen inte har haft några problem att ljuga mig rätt upp i ansiktet under tiden otroheten pågick" ..
  • Anonym (K)

    Bli arg... Arg på henne, på dig själv, på livet och fan allt. Men det sista du ska bli arg är på att du inte sparkat ut henne ur dina tankebanor för längesen. Att du inte slutat dalta med dig själv och inte raggat upp någon ny kärlek som får det ni hade att likna blaha blaha och visa exet att hon "nu får du allt ångra dig".

    Tänk att du är så jävla mycket mer värd än någon som betett sig som hon gjorde mot dig. Är själv singel nu, har blivit bedragen själv tidigare i livet så jag har liknande erfarenhet som du har. Men en sak säger jag, det finns inget som slår känslan av att visa upp sin nya donna framför exet

  • Enbättreman
    Anonym (K) skrev 2021-05-18 11:50:45 följande:

    Bli arg... Arg på henne, på dig själv, på livet och fan allt. Men det sista du ska bli arg är på att du inte sparkat ut henne ur dina tankebanor för längesen. Att du inte slutat dalta med dig själv och inte raggat upp någon ny kärlek som får det ni hade att likna blaha blaha och visa exet att hon "nu får du allt ångra dig".

    Tänk att du är så jävla mycket mer värd än någon som betett sig som hon gjorde mot dig. Är själv singel nu, har blivit bedragen själv tidigare i livet så jag har liknande erfarenhet som du har. Men en sak säger jag, det finns inget som slår känslan av att visa upp sin nya donna framför exet


    Arg fasen har jag gått igenom och jag har också insett att jag är värd bättre än henne. Problemet är ju bara att min hjärna/hjärta inte vill inse att det aldrig kommer bli vi igen.

    Svårt att leta nytt när jag fortfarande älskar henne (eller iaf den jag trodde hon var)
  • Anonym (K)
    Enbättreman skrev 2021-05-18 11:59:45 följande:

    Arg fasen har jag gått igenom och jag har också insett att jag är värd bättre än henne. Problemet är ju bara att min hjärna/hjärta inte vill inse att det aldrig kommer bli vi igen.

    Svårt att leta nytt när jag fortfarande älskar henne (eller iaf den jag trodde hon var)


    Jättebra! Ut och träffa folk när den här jäddra pandemin börjar ta slut så ska du se att du har mist en men tusen står dig åter
  • Enbättreman
    Anonym (K) skrev 2021-05-18 12:02:58 följande:

    Jättebra! Ut och träffa folk när den här jäddra pandemin börjar ta slut så ska du se att du har mist en men tusen står dig åter


    Tack!!
  • Anonym (K)
    Enbättreman skrev 2021-05-18 12:17:58 följande:

    Tack!!


    Bara kul om jag kan hjälpa! Var i Sverige bor du, norra eller södra? Jag är singel och behöver en kompis att ragga upp någon snygging att leva med resten av livet. Tänkte om vi kan ta på oss solbrillorna tillsammans i sommar och göra lite kvinnor knäsvaga
  • Anonym (K)

    Och du, mitt livs kärlek du skrev i trådstarten finns inte. Man har en tid tillsammans, kort eller lång, time will tell

Svar på tråden Hon förstörde mig....