Hon förstörde mig....
Hej
Min fru som var mitt livs kärlek i över 10 år var otrogen. Jag fattade ingenting.
Problemet är att jag efter 2 år fortfarande tänker på detta och får ont i magen varje dag.
Jag har gått hos två olika terapeuter och en psykolog men det verkar inte hjälpa.
Hela mitt liv är liksom pausat inombords...jag bara är på nåt sätt....blir aldrig riktigt glad...
Jag vet inte ur jag ska komma.vidare, för jag älskar ju henne fortfarande, och kommer aldrig mer kunna lita på någon människa. Hon var du den jag anförtrodde allt och älskade mest...och om hon kunde svika så, ja ni fattar...
Hur gör man, villa man ens försöka fortsätta?
Du har nog inte träffat rätt psykolog. Eller så har du inte tagit till dig att gå vidare du har nog fastnat i ett hjul. För mig om jag vill prata med ngn så måste det kännas rätt och till en okänd person dessutom.
Det klart att du kommer träffa en ny men då måste du välja ge och ta där att fokusera dig på att alla är inte som ditt x.
Det finns kvinnor som är rätt för dig.
Min man han har varit där själv med sitt x Nu är jag hans stora kärlek, det går inte jämföra. Min man trodde inte att han skulle träffa en ny. Vi träffades när han va nästan 40 år.
Det du ska göra är att komma ur sorgen. Ta en dag i taget. Välj hur du vill vakna upp på morgonen väljer du deppa gör det, väljer du kunna le och ta en kopp kaffe och gör ngt nytt? Ring nån och bara prata av dig försök prata om kommande semester, hitta på nått. Det tär dig och din omgivning om du är sorgsen.