Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Hon förstörde mig....

Enbättreman skrev 2021-05-18 11:01:42 följande:

Hej

Min fru som var mitt livs kärlek i över 10 år var otrogen. Jag fattade ingenting.

Problemet är att jag efter 2 år fortfarande tänker på detta och får ont i magen varje dag.

Jag har gått hos två olika terapeuter och en psykolog men det verkar inte hjälpa.

Hela mitt liv är liksom pausat inombords...jag bara är på nåt sätt....blir aldrig riktigt glad...

Jag vet inte ur jag ska komma.vidare, för jag älskar ju henne fortfarande, och kommer aldrig mer kunna lita på någon människa. Hon var du den jag anförtrodde allt och älskade mest...och om hon kunde svika så, ja ni fattar...

Hur gör man, villa man ens försöka fortsätta?

Du är under sorgprocess just nu och du har jobb och sköta? Har ni barn? Då kanske det pausar upp för man inte hinner och reflektera. Speciellt när det är barn och inte har större barn i ålder de kan ta hand om sig själva etc. 

Du har nog inte träffat rätt psykolog. Eller så har du inte tagit till dig att gå vidare du har nog fastnat i ett hjul. För mig om jag vill prata med ngn så måste det kännas rätt och till en okänd person dessutom.

Det klart att du kommer träffa en ny men då måste du välja ge och ta där att fokusera dig på att alla är inte som ditt x. 

Det finns kvinnor som är rätt för dig. 

Min man han har varit där själv med sitt x Nu är jag hans stora kärlek, det går inte jämföra. Min man trodde inte att han skulle träffa en ny. Vi träffades när han va nästan 40 år. 

Det du ska göra är att komma ur sorgen. Ta en dag i taget. Välj hur du vill vakna upp på morgonen väljer du deppa gör det, väljer du kunna le och ta en kopp kaffe och gör ngt nytt? Ring nån och bara prata av dig försök prata om kommande semester, hitta på nått. Det tär dig och din omgivning om du är sorgsen. 
  • Gameofthrones
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-18 18:35:41 följande:

Ibland behöver man höra något annat. Här kommer min åsikt och jag kommer typ bli hatad för den:

Du måste bestämma dig för när det får vara nog. Två år är lång tid att må dåligt. Oavsett vad människor i tråden säger. Ska du verkligen ge henne mer makt över ditt liv genom att låta hennes handlingar påverka dig så hårt. Är det rätt mot dig? Du slösar din tid och när du är ute på andra sidan så kommer du ångra all tid du slösat på att må dåligt.

Nej, hitta en annan psykolog. Du behöver komma ur din loop. För det är en loop du är i. Tänk typ, vi träffades, vi var lyckliga, hon var otrogen, nu är det över och jag är över henne.

Du måste komma vidare, du slösar ditt liv. Och då behöver du göra sådant som gör ett du kommer vidare. Det du gör nu är inte i behöver. Du behöver leta efter det som gör att du blir glad och lycklig igen.

Perfekt svar. Tyckte också byt psykolog. =)
  • Gameofthrones
    Enbättreman skrev 2021-05-19 14:10:14 följande:

Att bestämma vilka tankar som dyker upp i mitt huvud är jag tyvärr inte kapabel att göra...

Nej tankar bara kommer, håller med dig. Det verkar bestämd av dig att du går inte tillbaka till ditt x. Det är ett steg, sorgprocess är en annan sak. Bli sviken av människor som man litar på det är ett knivhugg i ryggen. 

Jag tycker att du tar det som kommer ,men att du tänker positivt - äh, nu åker jag och fiskar?, fikar på cafe? Har du hobbies syssla med det. För skingra tankarna?

Men håll huvud kallt och våga träffa människor och om du träffar ngn kvinna håll huvudet kallt, - hon är inte mitt x. Tänk så. 

Jag förstår med kärleken själv. Ny kärlek kommer och den kvinnan kommer bräcka ditt x förhållande. Hon kommer med storm och du blir lycklig. 
Svar på tråden Hon förstörde mig....