Inlägg från: Anonym (drabbad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (drabbad)

Hon förstörde mig....

TS! Det tar den tid det tar att läka efter ett sådant svek. Och man blir aldrig helt densamma som före otroheten. Jag tror att det inte går att veta i förväg hur lång tid det tar för en själv. 

Blev själv drabbad av min fd man. Nu är det åtta år sedan vi skildes. Jag har en ny särbo sedan fyra år. 

Först NU börjar jag känna att jag helt har kommit över honom. Det har gnagt i mig i alla år, har kommit och gått i vågor. Men NU börjar jag känna att jag kommit till ro med allt.

När det gäller min nya särbo så har jag stora tillitsproblem med honom. Han är världens bästa och jag tror verkligen inte att han skulle svika mig, särskilt eftersom han vet om min historia. Men fortfarande efter fyra år så kommer det tvivel om han träffar någon kompis som jag aldrig träffat t ex - är det verkligen Tomas som han säger eller träffar han egentligen Linda...? Det är tur att vi kan prata öppet om allt detta, annars hade vi aldrig kunnat vara tillsammans. 

Nyckeln som jag ser det är som du säkert vet själv att dels hitta en terapeut som passar en, (för min del så tycker jag att en psykoterapeut passar bättre än en psykolog. Men det är nog personen som är det viktigaste.) dels att fortsätta göra saker trots att man mår dåligt. 

Att acceptera att man aldrig läker fullständigt är svårt. Men jag tycker nu att jag kommit en bra bit på vägen själv i alla fall. 

Svar på tråden Hon förstörde mig....