Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Hon förstörde mig....

Anonym (Naivt) skrev 2021-05-19 16:00:35 följande:
    Inte helt sant. Känslor är alltid äkta och sanna däremot är tankar långt i från alltid sanna och vi har en olycklig förmåga att fastna i tankarnas tyranneri om vi inte lär oss att inte fastna i tankarnas makt. Finns en del olika sätt att hantera det på genom meditation, mindfulness, yoga, tantra och liknande.
    Men hur menar du nu? Om man är kär i en väldigt olämplig person - kanske en man som misshandlar och förnedrar en - så är känslorna "äkta och sanna"? Så dumt. Kärlek/förälskelse kan leda väldigt fel. Det finns ingen högre makt som bestämmer vem vi ska bli kära i - och att han blir kär tillbaka (eller påstår det) är inget "kvitto" på att det var meant to be som i en Hollywoodfilm.

Vi är helt enkelt biologiskt programmerade att bli kära, för att det ska bli barn gjorda, inte mer än så. Och vi blir det vanligen i någon som vi har i närheten, för att vi inte har så mycket val helt enkelt - inte för att just han är fantastisk och unik och speciell i verkligheten. 

Ju fortare man fattar det här, desto lättare är det att frigöra sig från kärlekskänslorna. Det är en biologisk fälla, inget annat,.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Naivt) skrev 2021-05-20 06:49:09 följande:
    Oj. Vilka märkliga tankebanor. Börja med att läsa lite av Carl Jung om hur det fungerar innan du börjar svamla. ?What You Resist, Persists. What You Accept, Transforms You.
    Det är du som inte hänger med. Carl Jung och annat psykosvammel är ute nu. Dagens vetenskapsmän ser på hjärnan som en dator, varken mer eller mindre. Det finns inget mystiskt.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Naivt) skrev 2021-05-20 06:49:09 följande:
    Oj. Vilka märkliga tankebanor. Börja med att läsa lite av Carl Jung om hur det fungerar innan du börjar svamla. ?What You Resist, Persists. What You Accept, Transforms You.
    Det är du som inte hänger med. Carl Jung och annat psykosvammel är ute nu. Dagens vetenskapsmän ser på hjärnan som en dator, varken mer eller mindre. Det finns inget mystiskt.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Naivt) skrev 2021-05-20 17:18:18 följande:
    Ha ha. Vilken tramspelle du är, misstänker att du är samma tramspelle som hade en massa vilda teorier runt trekanter, känslor och hormoner i en tidigare tråd.

Antingen är du pårökt eller så vill du bara provocera med dina dumheter. Var lugn jag tänker inte lägga den minsta energi på dig och dina dumheter.
    Har det stått något om trekanter, så var det inte jag. Lovar och svär. 
Svar på tråden Hon förstörde mig....