• Helenecr

    Kär i bästa killkompisen

    Hej,

    Jag undrar hur jag ska gå vidare.

    Min bästa killkompis bjöd för några månader hem mig till dig på middag. Pga pandemin skedde middagen inte. Förrän förra söndagen.

    Vi lagade mat ihop och åt och hela tiden väntade jag på att ett move skulle göras av honom. Vi har aldrig haft något annat ihop än vänskap, men jag var tokkär i honom för över tio år sedan. Fortsatt ha känslor för honom sedan dess också.

    I vilket fall som hels. Plötsligt frågar han när vi sitter i soffan efter maten om han får hålla om mig. Jag blir tyvärr lite kantig men säger att det får han. Är ju egentligen inte bra under pandemin. I vilket fall som helst slutar det med att jag hamnar i knasigt läge med huvudet på hans bröst. Sen får jag typ panik och vågar inte röra mig. Han gör inget heller. Så sitter vi så ett tag. Sen säger han att vi ska gå in till sovrummet. Så ligger han plötsligt på mig. Inget händer då heller, inga kyssar. Jag är fortfarande som en hare i biljud- paralyserad och det känns som jag must förmågan att röra armarna. Så säger han att vi skippar det här. Reser sig upp och går till vardagsrummet. Jag blir nu tyvärr oresonlig. Jag har varit kär/intresserad av denne kille i över tio år. Som trisslottokreklamen, plötsligt händer det. Och sen inte. Otroligt frustrerande. Så jag föreslår att vi kan kyssas istället Hångla lite. Han är i vanliga fall blyg även om han under vår 18-åriga bekantskap blivit mycket bättre. När jag tänker rätt på det har jag nog gillat honom i sexton år. I vilket fall som helst så tjatade jag på kyssar. Men det blev inget. Så såg vi på en film och åt glass. Sen åkte jag hem. Jag sa en del dumma saker också. Som att det var väldigt tjejigt att ändra sig, och varför började han?

    Till saken hör att jag hade fått vibbar om att ngt skulle ske i veckor innan middagen. Saker vi pratade om. Han pejlade av mig kändes det som. Så därför var jag på helspänn under dagen.

    Skrev ett inte alltför bra meddelande till honom dagen efter. Som han inte svarat på.

    Till saken hör att jag dejtade hans kusin för massa år sedan med typ samma utgång. Det slutade med att jag grät mig till 14 kg viktras. Om nu min bäste vän också väljer att bryta med mig vet jag inte vad jag gör. De är lika på många sätt. Hoppas inte även på detta.

    Min drogs är: kan jag skriva igen till min bästa vän, killen i fråga, och Hopoas att han svarar?

    Har varit dunderkur på honom i tio dagar nu och blir snart tokig. Samtidigt har det känts som mitt hjärta brustit.

    Ja, som ni hör är jag något virrig av allt detta.

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Kär i bästa killkompisen
  • Anonym (A)

    Ts, du måste ju respektera att han inte vill ha med dig att göra just nu!! Vet du att även killar får säga nej till intimitet, precis när som helst? Jäkligt ofräscht av dig att försöka tjata till dig hångel måste jag säga!

    Du har betett dig fruktansvärt illa mot honom på flera sätt, jag skulle inte bli förvånad om han aldrig mer vill ha med dig att göra. Gå vidare med ditt och OM han kontaktar dig öht ska du be om ursäkt för hur du håller på!

  • Tukt

    När jag läser ditt inlägg blir jag väldigt fundersam. Du beskriver dig, er som vuxna människor men använder  ord som "killkompis", "tjej" och liknande.
    Du är orolig för corona och medveten om att ni inte bör träffas, men sedan går du dit ändå. 
    Du vill en massa, men sedan blir du "stel".
    Det känns som ni är ganska unga eller att ni båda är, ursäkta att jag säger det, rätt omogna.
    Menar det utifrån att det är rätt svårt att komma med ett råd på det du skriver.
    Finns det diagnoser, psykisk ohälsa med i det hela som kan vara osäker till den här förvirringen för något som kanske inte borde vara lätt, men som de flesta kan hantera.
    Som sagt, inte min avsikt att låta nedlåtande, men det är mycket som känns konstigt i din beskrivning av saken.

  • Hotelliggaren

    Du har fått en del kritik och här kommer lite mer. Tycker killen är hedervärd och skött sig fint och visat respekt. Han har tagit initiativ men backat o lagt ner när du inte givit gensvar. Tala om att respektera samtyckeslagen! Han har nog känt att du varit intresserad länge iom att han bjöd hem dig på middag o sen styrt upp det. Troligen kände han att det blev pinsamt läge och kanske var han rädd att han gått över en gräns. och att visa sin vilja och åtrå som sen verkar vara obesvarad kan få en att sluta sig. Hur hade du känt dig om du visat honom väldigt tydligt att du ville ha sex och sen fick dåligt gensvar? Vill inte skälla här, utan bara peka på att han nog helt enkelt känner sig lite dissad och inte vill spela spel.
    Men prata med honom! Det brukar funka!

  • Anonym (Lillan)

    Första delen kan jag förstå, dvs att gilla någon och sen när det blir besvarat liksom stelna till. Har också reagerat så vid tillfälle vilket ju är opraktiskt. Resten blir för mig mer obegripligt, man tjatar inte sig till kyssar exempelvis.

    Vad var det för ett sms du skrev? Mitt tips är oavsett, låt honom vara nu. Om några månader kan du skicka ett sms där du ber om ursäkt för ditt beteende och det obehag du kan ha orsakat honom. Skriv att du uppskattar honom som vän men att du förstår om han inte vill ha mer med dig att göra. Skriv att du önskar honom allt väl. Då tar du ansvar och avslutar det fint utan att pressa.

Svar på tråden Kär i bästa killkompisen