• Babydoll111

    Hittade min kille förlovad med någon från sitt hemland

    Som rubriken lyder så är det en kristen kvinnas fasa när hon är rädd att vara ihop med en muslimsk man! Det är att man ska bli bedragen av någon från deras hemland vilket hände mig.

    Jag ska förklara, vi möttes till en början väldigt ofta och drack kaffe tillsammans hos mig. Jag är 28 och han 30. Under tiden som gick så var jag noga med att inte ha sex innan vi känner varandra, eftersom att jag vill inte bli lurad av honom för att enbart bli använd för sex. Han respekterade det jag sa och berättade under tiden vad jag betydde för honom och att han inte visste var livet skulle ta vägen om han inte hade mött mig. Under den tiden vi sågs gick mitt kontrakt ut efter ca 3 månader och jag var tvungen att söka en ny bostad. Jag flyttade in till honom där han ville vi skulle starta familj. Jag sökte trots allt det en egen liten lägenhet som jag skulle kunnat ha ifall någonting skulle hända mellan oss så jag inte skulle hamna på gatan, då allt var så nytt.

    Tills en dag då jag skulle hjälpa honom med att byta lösenord så kom jag in till hans konversation där jag såg det ringt mycket. Jag undrade vad det var och öppnade - det som jag fann var ett pass på hans syriska hustru och konversationen var mellan honom och en smugglare! Min värld kraschade och jag blev arg och kastade ut honom mitt inatten.

    (Då hade vi varit med varandra i 8 månader)

    Nu efter 2 månader av händelsen så är han fortfarande efter mig, han hävdar att han gjorde det bakom min rygg för att bevisa för sin familj att han inte kunde hämta henne. Han säger även att det är spel från hans sida men att han inte vill ha henne egentligen men han sa ja till förlovningen då det var en vecka innan han mött mig.

    Han säger sig nu vara skild men har inte gett mig bevis på det och håller på att försöka ta mig tillbaka. Jag lät han komma på en kaffe och diskutera det som hänt men han sa det inte är så lätt att skilja dej med bevis direkt men att det kommer.

    Jag känner mej sårad av det han gjort bakom min rygg.

    Men om det är så som han säger? Att det är inte hans val men att han verkligen försöker dra sej he det och att det är mig han vill vara med? Kan det stämma? Jag är så förvirrad och vet inte vad denna religion innebär när det gäller just äktenskap.

    Han skilde sej med henne framför mig i ett röstmeddelanden men sedan så är det hon som knte ?vill? vara gift med honom? Det är en enda röra men jag måste antingen gå vidare eller om jag ska gå tillbaka till honom om han verkligen är skild? Eller ska jag inte glömma detta svek?

  • Svar på tråden Hittade min kille förlovad med någon från sitt hemland
  • Maja8006

    Alla män kan vara svekfulla.

    Jag tror du måste prata med honom ödmjuk och öppen dialog.

    Vill han vara med dig? Menar han allvar? 8 månader är lång tid. Men var beredd på att sånt här förekommer. Om du får träffa hans familj (mamma och pappa samt syskon ) då menar han allvar med dig-annars inte.

    PS! Finns många fina killar ute nu:)

  • Anonym (lena)

    Sorgligt. Men det är du som är den andra kvinnan.

  • Babydoll111

    Ja säkert, men han säger nu att han väntar på ett pappersbevis och att han aldrig hade tänkt att ta hit henne för att han inte ens har råd att ta hit henne.

    Det är hans förklaringar som gör mig så förvirrad utav situationen och varför han krigar för att få mej tillbaka efter att jag upptäckt detta?

    Jag försöker släppa allt men det är inte enkelt då han hela tiden försöker komma med någon form av ?bevisning? till att det är familjetvång som han går igenom, men försöker dra sej ur.

    Glömde även berätta att det var via Skype som dom förlovat sig då han säger hans familj valde ut henne då han var 30 år och dax för giftemål. Enligt bilderna jag hittade var det Skype - men man vet aldrig om det inte setts. Han påstår sig aldrig ha träffat henne utan hon bara var en utvald kvinna.

    Men nu säger han att jag kommer få allt bevis svart på vitt och att han aldrig ens kunde ha hit henne.

    Vad ska jag göra ????

  • Karlington

    Han har tyvärr blåst dig. :(

    Vad gäller skilsmässa så måste den göras i Sverige eftersom han är bosatt här. Det är dock ganska enkelt, bara skicka in en ansökan till tingsrätten. Om de inte bott ihop på två år kan man få den utan betänketid. Dock får frun en chans att yttra sig om den först.

    Det där med att han skilt sig från henne via telefon är, om jag förstått det rätt, någon form av muslimsk regel. Den har dock ingen juridisk giltighet i Sverige. Han är alltså fortfarande gift enligt lagen i de flesta länder (som bara godkänner att man söker skilsmässa där man faktiskt är bosatt).

    Det här är en riktig soppa, och jag skulle råda dig att lämna honom omedelbart. Den mängd lögner han redan lagt på varandra är ett tecken på vem han är som person. Ingen människa ljuger och döljer så mycket för att sedan ändras till att bli en genomärlig person över en natt.

    Jag beklagar. :(

  • Liberté

    Du måste förstå att även om du trodde på alla hans lögner om att familjen bestämt si och så är det nästan värre.

    Detta pga att han säger mer eller mindre att familjen helt bestämmer samt att han inte kan gå emot eller säga att han har ett förhållande samt att du ALDRIG skulle accepteras.

    Så hur du än vrider och vänder på det så är du förloraren. Hade han varit seriöst hade du redan haft kontakt med hans familj.

  • Wolfard

    Givetvis ska du förlåta honom och flytta ihop igen och bli använd som en bricka i hans spel för att få hit sin riktiga familj allt annat vore elakt mot honom Flört

  • Babydoll111

    Jo jag misstänker allt sånt också, men hans förklaringar börjar få mig så fundersam. Dock så var dom enbart förlovade i Syrien, vilket är typ som gift enligt han. Det är dom papperna som han sa att han väntade på. Som ska tydligen visa på att han är skild.

  • Babydoll111

    Glömde även säga, alla som befinner sig i Syrien. Hans familj och även den där kvinnan jag upptäckte. Så dom är enbart förlovade där och inte i Sverige än.

Svar på tråden Hittade min kille förlovad med någon från sitt hemland