Inlägg från: NatMar005 |Visa alla inlägg
  • NatMar005

Hjälp! Plussat helt för sent. Finns det en chans att det är friskt?

Tallimalli skrev 2021-05-21 08:00:32 följande:

Ingen.....?

Jag är nog inte mycket till hjälp men när jag var i din situation visade det sig vara ett utomkveds som brast i v6. Hade fått negativt gravtest tom v5. Vad sa de vid kontrollen, de borde ju rimligtvis ha sett om det var ett utomkveds? Följde de inte upp ditt hcg så ninspg om det ökade ett sjönk? Har du fått tid för nytt vul? Hur mår du nu, är smärtan borta?
  • NatMar005

Funderar även om det kan vara en graviditet som fäst väldigt sent och att det var den smärtan du kände. Det skulle förklara ditt hcg som idag skulle vara normalt.vet dock inte om det är möjligt för ett ägg att fästa såpass sent. För du har inte haft någon blödning eller?

• NatMar005

Men herregud, hur kan man få tillåtas vara så urbota korkad?! Det är så man storknar. Tänk om de öppnat dig liksom! Tur att de kom på det innan åtminstone men jag hade blivit vrålförbannad. Puh.

Jag hade rejält ont när ägget implanterades, är idag i v6 och har fortfarande hugg emellanåt. Vissa känner av äl och implantation mer tydligt än andra. Förstår att det är svårt men försök att ha lite is i magen. Tycker det troliga här låter som en sen graviditet. Och om inte så kommer du att få veta vad det år som är galet. Allt kommer att ordna sig. <3

• NatMar005
    Tallimalli skrev 2021-05-21 09:08:36 följande:

Just där och då blev jag bara lättad. Var så orolig. Men när jag väl kom hem och började reflektera på vad som hänt så blev jag förbannad.

Ja, jag hoppas att allt går som det ska.

Stort grattis till din graviditet! Hoppas vi kan följas åt om allt går vägen för mig.

Tack för stöttningen. Ibland behöver man bara få olika synvinklar för att lugna sig lite.

Jag förstår dig så väl. Efter 5mf, 1ma och 1 utomkveds vet jag hur chock och oro kan påverka en och hur reaktionen kan komma senare.

Risken för utomkveds finns förstås fortfarande men om du vill kan du pma mig. Antingen för stöd och bollplank eller för att följas ät om det nu skulle vara en graviditet som kan fortgå. :)

Håller alla tummar för dig!
  • NatMar005
    Tallimalli skrev 2021-05-21 17:26:42 följande:

Fick tillbaka hCG nu och det låg på 202. Så det har ju mer än fördubblats från 74. Men är ändå väldigt lågt tycker jag. Läkaren skulle ringa imorgon. Men misstänker nytt prov på söndag.

Att det har fördubblats och lite till år ju ett gott tecken! Kommer de fortsätta att följa upp?
  • NatMar005
    Tallimalli skrev 2021-05-22 19:36:11 följande:

Ska på ultraljud den 27/5. Får jag ont innan det så ska jag åka in tidigare. Så det är bara att vänta lugnt i båten.

Håller tummarna för dig!! Du får gärna uppdatera oss sedan ifall du skulle vilja och orka.
  • NatMar005
    Tallimalli skrev 2021-05-27 12:06:54 följande:

Idag såg man en uppklarning på vul som stämmer överens med en tidig graviditet.

Allt såg normalt ut och ska tillbaka om tre veckor för nytt vul.

Jag och sambon har suttit och rannsakat oss själva och kommit fram till att vi måste haft sex senare än 24/4. Förhoppningsvis är allt ok. Håller tummarna för det iaf :)

Vilken glädjande läsning. Blir genuint glad för din skull. :)
  • NatMar005
    Tallimalli skrev 2021-06-18 16:46:24 följande:

Ville bara uppdatera att jag var på ultraljud igen igår och nu såg man en liten böna med tickande hjärta:) Så detta ser ut att gå bra ändå.

Läkaren hade svårt att bedöma ålder, men inte mindre än 7+6 iaf. Kan diffa någon vecka fram.

Underbart! Stort grattis!! <3
Svar på tråden Hjälp! Plussat helt för sent. Finns det en chans att det är friskt?