Inlägg från: Anonym (Njaeeee) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Njaeeee)

Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?

Det finns vissa killar som faktiskt kommer undan med att säga lilla gumman. För mig är uttrycket ganska nedvärderande MEN en del killar klarar av att säga det utan att man tar illa upp. De säger det för att retas/flirta men på ett sådant sätt att tjejen tycker att det är liiite gulligt. Det är svårt att förklara och jag vet att det låter korkat men vissa killar vet hur de använder lilla gumman rätt.

• Anonym (Njaeeee)
    Freddie K skrev 2021-05-27 16:14:03 följande:

Jag tycker inte det är sexigt att kalla en tjej för lilla gumman. Som så många har påpekat så är det förminskande. Jag kallar henne hellre hjärtat eller skatt. .

Åh, älskar att bli kallad Hjärtat! Tror många tjejer uppskattar det, faktiskt.
  • Anonym (Njaeeee)
    Anonym (*-*) skrev 2021-06-09 18:58:29 följande:
    Det är ju ett par.
    Mellan 2 personer som känner varandr väl och har en romantisk relation kan man ju säga "gulliga-snuffs-i-snorran" och båda tycker det är OK. Men för det är det inte OK att säga till alla.

TS säger ju "lilla gumman" till främmande kvinnor och tycker det är gulligt.
    I kassakön: "Lilla gumman du ...."
    Ha, ha, ha! Mmmmm, allt har sin tid och plats. Men jag måste ändå påpeka, igen, att en del killar (fåtal) kan säga det med finess. De säger det på ett sätt som omöjligt kan kännas kränkande. Jag vet att det låter knäppt, men så är det.
Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?