Jag har förstått att en hel del män har blivit osäkra när det gäller me-too, men det enklaste är att tänka: hade jag uppskattat det här? och agerar därefter.
Min man ringde mig hysteriskt en dag, eftersom en ung, och mycket mager kvinna tappade en möbel som hon drog på en "planka med hjul" mitt på ett övergångsställe och möbeln föll rakt ned i gatan. Min karl blev förfärad och ville först hjälpa till, men valde att gå en annan väg utan att hjälpa till, eftersom han inte ville agera eftersom han var rädd att bete sig som "gubbslem". Jag tyckte att han var dum i huvudet som inte frågade om hon behövde hjälp och vad värre var, var det faktum att han ringde mig strax efter och frågade om råd, för att inte råka vara "gubbslem" som han uttryckte sig,
Lika dum i huvudet är en person som frågar "är det okej att söga 'lilla gumman,"
Vill du bli tilltalad "lilla gubben?" Vill du att en medmänniska inte hjälper till när de ser att du behöver hjälp?
Vad är det för fel på karlar egentligen? Bete dig helt enkelt gentemot kvinnor som du beter dig mot män! Vad är skillnaden? (Om du brukar säga "lilla gubben" till dina manliga kompisar så är det självklart okej. Jag har en del sådana manliga vänner, men då har jag faktiskt sagt till dem att så kan du tilltala de killar som du umgås med, och de har slutat direkt med det och ursäktat sig med att man i deras kretsar gör så.