Inlägg från: Anonym (Markus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Markus)

Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?

Har en fråga om det är sexigst att säga lilla gumman till en kvinna eller tjej? Eller är det helt ok säga så? Har hört några som inte tycker om det men fattar inte själv vad som skulle vara fel eller sexigst med det.

Alltså t ex
    Ska jag hjälpa dej lilla gumman?
    Fin du e Lilla gumman!

Vad tycker ni tjejer?

• Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?
  • Anonym (Markus)
    Aniiee skrev 2021-05-21 00:31:40 följande:

Ja, självklart lilla gubben, det förstår du väl. Det är jättesexigt att prata med vuxna kvinnor som om de vore små barn. Lilla gubben , har du missat det. Tackars lilen, kom ska mamma hjälpa dig att förstå vuxenvärlden.

Okej? Jag pratar inte med dom som små barn ju. Är det så du uppfattar det? Är bara nåt jag säger för att va trevlig o samtidigt lite skojsig. Förstår inte vad som är fel i att säga det men tydligen är det väldigt hemskt.
  • Anonym (Markus)
    Hyllemor skrev 2021-05-21 02:12:43 följande:

Jag har förstått att en hel del män har blivit osäkra när det gäller me-too, men det enklaste är att tänka: hade jag uppskattat det här? och agerar därefter.

Min man ringde mig hysteriskt en dag, eftersom en ung, och mycket mager kvinna tappade en möbel som hon drog på en "planka med hjul" mitt på ett övergångsställe och möbeln föll rakt ned i gatan. Min karl blev förfärad och ville först hjälpa till, men valde att gå en annan väg utan att hjälpa till, eftersom han inte ville agera eftersom han var rädd att bete sig som "gubbslem". Jag tyckte att han var dum i huvudet som inte frågade om hon behövde hjälp och vad värre var, var det faktum att han ringde mig strax efter och frågade om råd, för att inte råka vara "gubbslem" som han uttryckte sig, 

Lika dum i huvudet är en person som frågar "är det okej att söga 'lilla gumman," 

Vill du bli tilltalad "lilla gubben?" Vill du att en medmänniska inte hjälper till när de ser att du behöver hjälp?

Vad är det för fel på karlar egentligen? Bete dig helt enkelt gentemot kvinnor som du beter dig mot män! Vad är skillnaden? (Om du brukar säga "lilla gubben" till dina manliga kompisar så är det självklart okej. Jag har en del sådana manliga vänner, men då har jag faktiskt sagt till dem att så kan du tilltala de killar som du umgås med, och de har slutat direkt med det och ursäktat sig med att man i deras kretsar gör så.

Ja tycker det är gulligt när nån säger lilla gubben till mig.
  • Anonym (Markus)
    Hyllemor skrev 2021-05-21 02:16:13 följande:

Således: Vill du bli kallad "lilla gubben" bland dina manliga kompisar - gör i så fall så bland tjejer, men räkna inte med att tjejen är okej med det hela. Om du inte vill det, så antar jag att du inte gör det.

Ja tycker det är gulligt när tjejer säger lilla gubben till mej.
  • Anonym (Markus)
    Anonym (F) skrev 2021-05-21 06:15:49 följande:
    Och du gillar att bli kallad Lilla gubben?
    Ja det gillar jag. Både skojjigt och gulligt. Inget med sex att göra alls ju.
  • Anonym (Markus)

Men så klart om någon säger  lilla gubben i syfte att trycka ner mej eller förlöjliga mej så är det fel, men jag går inte i taket för det. Tar det med humor.

• Anonym (Markus)
    Anonym (ooo) skrev 2021-05-21 11:24:04 följande:
    Hehe, nope. Hur menar du att de skulle vara just sexigt?

Det kan vara lite gulligt (om man säger det på rätt sätt), annars kan det vara nedvärderande, typ: "jag ska  visa hur en riktig karl byter däck på bilen, lilla gumman". 
    ah jag menade sexistiskt. Stavade fel där.

Ja klart om man säger så så är det fel. Men man kan ju ta även det med glimten i ögat. Att han är gullig som vill visa att han är en rejäl man o vill imponera på henne.
  • Anonym (Markus)
    Anonym (Öh) skrev 2021-05-21 10:11:34 följande:

Inte alls sexigt, snarare motsatt.

Jag hade dessutom tolkat det som nedvärderande, som om du tilltalade ett barn.

De som gör det bara för att man säger lilla gumman till nån har npog problem med sin självkänsla. Ta det inte så seriöst. Du får i så fall visa att du INTE är en liten gumma då. Visa att du är lika självsäker, stark o tuff som den gubben som sa det till dig så får han så han tiger.
  • Anonym (Markus)

Märker att offerkoftan kommer fram fort för många här.

• Anonym (Markus)
    mari123 skrev 2021-05-21 14:59:59 följande:

"Sexigt"? menar du? Vad tror du själv? 

Vet inte alls. Lilla gubben är inte sexistiskt o tjejer säger "men gumman då" till varandra. Men när en man säger till en kvinna är så blandade reaktioner. En del tar på sig offerkoftan direkt då ju.
Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?