• mari123

Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?

"Sexigt"? menar du? Vad tror du själv? 

• mari123
    Anonym (Markus) skrev 2021-05-21 15:32:05 följande:
    Vet inte alls. Lilla gubben är inte sexistiskt o tjejer säger "men gumman då" till varandra. Men när en man säger till en kvinna är så blandade reaktioner. En del tar på sig offerkoftan direkt då ju.
    Du menar sexistiskt? fast i tråden skriver du "sexigst"! Inte glasklart. Du fattar att man kan säga "lilla gumman" på många olika sätt? 
  • mari123
    Anonym (Beror på) skrev 2021-05-21 15:37:54 följande:
    Och svarta kallar varandra för n-ordet. Det betyder inte att det är ok om utomstående gör det.
    VA? Kallar svarta varandra för N-ordet? Som en grej för en "inre krets"? Lite man vet.
  • mari123
    Anonym (Gumma kan du va själv) skrev 2021-05-21 16:10:48 följande:

OCH det hade faktiskt varit sexigare att säga "lilla bebisen" än "lilla gumman", faktiskt. Du är "lille bebisen"!

Sexigt? Ja om man är pedofil.
  • mari123
    Anonym (Markus) skrev 2021-05-21 16:13:27 följande:
    Okej? Låter ju inte helt bra att de fortsätter använda ett allmänt rasistiskt ord bara för det är mellan varandra. En svart person kan väl bli illa berörd av ett rasistiskt ord, även om det kommer från en annan svart person. Eller skulle det ha annan betydelse då? Är lilla gumman sexistiskt?
    Ja vad vet man om hur svarta känner och tänker? Jag har inte en aning! Har DU? 
  • mari123
    Anonym (Markus) skrev 2021-05-21 17:26:32 följande:
    De är lika mycket människa som du och jag, och då kan man nog tänka sig in i hur många känner sig.
    Ja absolut är de som du och jag men liksom N-ordet! Säger det detta ord till varandra naturligt?
  • mari123

När det gäller plain SEX och man t ex är inne på bondage och och lite "tuffare" grejer så funkar ju inte "lilla gumman"! Då är det mer "Bitc*"......-"You fuc...ng bit*h".....*typ"

• mari123
    Faile skrev 2021-05-22 00:15:20 följande:

Varför i helvete skulle man vilja kalla någon Lilla gumman? I vilket sammanhang känns det ok? 

Jag kallar ofta mina döttrar för "lilla gumman" och "mammas lillhjärta" och annat "förminskande"! Man kan säga "lilla gumman" med KÄRLEK och det kan en man också kalla sin kvinna utan att det betyder ngt dåligt. Den kvinna som börjar svära och sätta upp truten för minsta lilla blir väl inte kallad "lilla gumman"?
  • mari123
    Faile skrev 2021-05-22 00:53:03 följande:
    Ok, nu handlade det väl om när det var sexigt att kalla någon lilla gumman. 
    Jag svarade "Faile"!
  • mari123
    mari123 skrev 2021-05-22 00:55:06 följande:
    Jag svarade "Faile"!
    ...och det var du som inte gillade mitt svar! HEJDÅ! Lycka till ......lilla gumman
  • mari123
    Faile skrev 2021-05-22 00:57:41 följande:
    Du verkar lite ostabil helt ärligt. 
    KRAM lilla gumman
Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?