Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?

Anonym (Markus) skrev 2021-05-21 15:32:05 följande:
    Vet inte alls. Lilla gubben är inte sexistiskt o tjejer säger "men gumman då" till varandra. Men när en man säger till en kvinna är så blandade reaktioner. En del tar på sig offerkoftan direkt då ju.
    Du vill inte fatta att det är en betydande skillnad mellan "gumman" och "lilla gumman"?

OM du har en  hjärna ovanför axlars, bevisa det då och tänk efter innan du svarar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Markus) skrev 2021-05-22 23:13:19 följande:
    Men JAG använder det ju inte på ett sexistiskt vis.  Kan väl lika gärna vara pappan som vill förminska dottern då. Ingem vet ju vad nåns bak tanke med det är.
    Hissen går inte hela vägen upp hos dig va? 
  • EnAnonumius
    Anonym (Markus) skrev 2021-05-23 10:44:25 följande:
    Lilla gumman borde vara mindre illa för det låter inte lika gammalt som bara gumman. Så tycker jag i alla fall. Men att vara gammal är inte något jag ser ner på så förstår inte varför gumman över huvud taget skulle vara fel.
    Nej "lilla gumman (eller lilla gubben)" är inte mindre illa det är förminskande och knappast "gulligt". Kan säga rent ut så här..
    Hade du kommit fram till mig och frågar "behöver lilla gumman hjälp?, så hade du fått svaret av mig "Ja kan du hämta din pappa eller mamma" .

Ingen i denna tråden har sagt något om "gumman", utan det
    har reagerat på "LILLA gumman".
    Så jag förstår inte varför du läser andras svar så som fan läser bibeln.

• EnAnonumius
    Anonym (Markus) skrev 2021-05-23 13:18:27 följande:
    Jag kan förstå att man inte vill bli kallad gammal när man är ung så där förstår jag man kan bli lite irriterad, men för det mesta är det på skoj ju. Lilla gumman säger ju att ja vet att du är ung så med "lilla" får et att låta lite yngre. Lite chargong att säga gumman och så, vet inte var det kommer från faktiskt.
    Men är du direkt trögfattad? Eller spelar du bara direkt DUM för att få bete dig som en gränslös idiot bara för att du vill det?

Bara för att DU tycker att det är "på skoj" så är det inte säkert att mottagaren tycker det.

Jargong är inget som "tvingas fram", jargong växer fram mellan personer som känner varandra väldigt väl och känner varandras gränser.

Du vill ju bara skaffa anledning att bete dig som en gränslös patetisk fjant.

• EnAnonumius
    Anonym (Beror på) skrev 2021-05-23 14:30:35 följande:
    Nej det kan man inte om man inte har en relation där man verkligen VET att det är ok.
    Precis så.
Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?