Inlägg från: Anonym (Kattstrypare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kattstrypare)

Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?

Freddie K skrev 2021-05-27 16:14:03 följande:

Jag tycker inte det är sexigt att kalla en tjej för lilla gumman. Som så många har påpekat så är det förminskande. Jag kallar henne hellre hjärtat eller skatt. .

Restskatt brukar vi kalla varandra, man får ha glimten i ögat så blir det mycket roligare
  • Anonym (Kattstrypare)
    Anonym (,lmkjhgj) skrev 2021-05-29 16:35:38 följande:

Menar du sexigt eller sexistiskt? Nej, det är inte sexigt på något vis. Ja, det är sexistiskt. 

Tycker annars det kan vara charmigt om ett par säger det till varandra med glimten i ögat.
  • Anonym (Kattstrypare)
    Anonym (,lmkjhgj) skrev 2021-05-29 17:02:36 följande:

Om det är något paret själva gillar så fine. Jag hade inte uppskattat om min man sagt så till mig. Jag uppskattar inte om någon utomstående heller säger det till mig. För mig är det nedlåtande förutom om det sägs retsamt vilket få personer klarar av att göra på rätt sätt. 

Nä jag gillar inte att säga nedlåtande saker till varandra överhuvudtaget med något ord så då finns det bara retsamt kvar. Även om jag man är ovänner så tycker jag inte man kallar varandra för dumma saker, finns som ingen mening att göra det till någon man ändå tycker om
  • Anonym (Kattstrypare)
    Anonym (Markus) skrev 2021-05-31 20:42:16 följande:

Va är det som är dumt med lilla gubben då? Beror på HUR man säger det ju.  Du kan säga "men stora starka mannen då" med väldigt nedlåtande ton o det är inte snällt. Men kan säga det i upplåtande ton å det är rätt trevligt att få höra. Förstår du? Allt handlar om HUR man säger det.

Jo men precis det jag menar men kanske var lite otydlig.
  • Anonym (Kattstrypare)

Fast om hon är en liten gumma då, blir det fel att säga sanningen och vara ärlig då tänker jag

• Anonym (Kattstrypare)

Ja vad ska man säga.. Min mamma 70 plus kallade min pappa för lilla gubben idag...

• Anonym (Kattstrypare)
    Anonym (Markus) skrev 2021-06-09 10:57:59 följande:

Precis! Och inte var hon väl sexistisk där inte?

Folk skulle bara veta hur gulliga de är mot varann och hur fint man kan använda lilla gubbe och gumma istället för att vända det till ett nedvärderande ord. Ibland tycker jag det går lite inflation i att vända uttryck till något negativt ändå och visst varför nedvärdera varandra när man kan säga något snällt. Säg och gör saker till varandra som gör att man kan sova med gott samvete, det för med sig så mycket bra i livet
  • Anonym (Kattstrypare)
    flygrl skrev 2021-06-11 19:36:07 följande:

Härligt! Kan bara instämma i det du skriver här. Att behandla sina medmänniskor med empati och vänlighet är det viktigaste imho.

(Men varför kallar du dig Kattstrypare om jag får fråga. Du är knappast nån som behandlar djur illa eller hur? )

Haha nä jag råkade bara ha buntband aka kattstrypare framför mig när jag skrev. Jag behandlar varken folk eller fä illa... Men bits lite om man vill LOL
  • Anonym (Kattstrypare)
    flygrl skrev 2021-06-11 20:18:00 följande:

Såna där plastbuntband? Kallas dom kattstrypare alltså?

För mig hänger det ihop att behandla både människor och djur sjysst.

Bits du haha?

Ja men de gör ju det men är väl mest på skoj kan jag tänka mig.

Jo men så tycker jag absolut man ska göra, behandla varandra på ett bra sätt så kan man sova med gott samvete... Kanske tom lite lyckokänsla?

Jo jag kan bitas lite på så där lämpligt väl valda ställen ;)
  • Anonym (Kattstrypare)
    flygrl skrev 2021-06-11 21:08:06 följande:

I c (om kattstrypare).

Jo, det ger en bra känsla hos en själv att försöka va sjysst. Sen lyckas det tyvärr inte alltid och jag har väl också dåliga sidor.

Du kanske är vampyr? Hur reagerar du på vitlök? Och kors? :P

Nä men ingen (förutom jag då) är väl perfekt men att ha det i åtanke eller som mål är gott nog.

Fast nu är du inte schysst mot mig... Du nämner de jag inte gillar... Vilken blodgrupp har du?
  • Anonym (Kattstrypare)
    flygrl skrev 2021-06-12 22:07:26 följande:

Överraskades du av solens strålar (typ midnattssolen) eller? :P

Jo den här jäkla dygnetruntsolen stör mig. Inte nog med munskydd, nu får jag ha svetsskärm också
  • Anonym (Kattstrypare)
    flygrl skrev 2021-06-13 15:52:29 följande:

Haha du är för skön jue! :P

Men jag kan ju skippa vitlöken idag och ta bort krucifixet från väggen. För att va snäll mot en stackars vampyr alltså...

Hm, du anar inte vem du har att göra med... open.spotify.com/track/32YHCNItnCdiYaPbw0uTo8&utm_source=copy-link&dl_branch=1
  • Anonym (Kattstrypare)
    flygrl skrev 2021-06-14 20:49:24 följande:

Är det en hint vem du är asså? Kan väl säga att temat inte är okänt för mig...

Nu fick du något att fundera på...
Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?