Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?
Jag tycker inte det är sexigt att kalla en tjej för lilla gumman. Som så många har påpekat så är det förminskande. Jag kallar henne hellre hjärtat eller skatt. .
Jag tycker inte det är sexigt att kalla en tjej för lilla gumman. Som så många har påpekat så är det förminskande. Jag kallar henne hellre hjärtat eller skatt. .
Menar du sexigt eller sexistiskt? Nej, det är inte sexigt på något vis. Ja, det är sexistiskt.
Om det är något paret själva gillar så fine. Jag hade inte uppskattat om min man sagt så till mig. Jag uppskattar inte om någon utomstående heller säger det till mig. För mig är det nedlåtande förutom om det sägs retsamt vilket få personer klarar av att göra på rätt sätt.
Va är det som är dumt med lilla gubben då? Beror på HUR man säger det ju. Du kan säga "men stora starka mannen då" med väldigt nedlåtande ton o det är inte snällt. Men kan säga det i upplåtande ton å det är rätt trevligt att få höra. Förstår du? Allt handlar om HUR man säger det.
Fast om hon är en liten gumma då, blir det fel att säga sanningen och vara ärlig då tänker jag
Ja vad ska man säga.. Min mamma 70 plus kallade min pappa för lilla gubben idag...
Precis! Och inte var hon väl sexistisk där inte?
Härligt! Kan bara instämma i det du skriver här. Att behandla sina medmänniskor med empati och vänlighet är det viktigaste imho.
(Men varför kallar du dig Kattstrypare om jag får fråga. Du är knappast nån som behandlar djur illa eller hur? )
Såna där plastbuntband? Kallas dom kattstrypare alltså?
För mig hänger det ihop att behandla både människor och djur sjysst.
Bits du haha?
I c (om kattstrypare).
Jo, det ger en bra känsla hos en själv att försöka va sjysst. Sen lyckas det tyvärr inte alltid och jag har väl också dåliga sidor.
Du kanske är vampyr? Hur reagerar du på vitlök? Och kors? :P
Överraskades du av solens strålar (typ midnattssolen) eller? :P
Haha du är för skön jue! :P
Men jag kan ju skippa vitlöken idag och ta bort krucifixet från väggen. För att va snäll mot en stackars vampyr alltså...
Är det en hint vem du är asså? Kan väl säga att temat inte är okänt för mig...