• Ericky

BF Februari 2022

Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

• Svar på tråden BF Februari 2022
  • Wave Mother

Här är en till som försöker hålla oron i schack. Oroar jag mig inte för sånt som magsmärtor osv, så är det att jag plötsligt tycker att jag inte har några symptom, haha! Ni kanske har rätt i att det är inprogrammerat att man oroar sig :)

Lite beror det på statistiken med tidiga missfall, men för min del beror det nog också ganska mycket på min ålder och att det ibland pratas om det som ett problem. Ja, riskerna är ju så klart större, men ibland får jag känslan av att det liksom är omöjligt när man är över 35, och det stämmer ju faktiskt inte.

För mig är det en lång väntan till 2 juli just nu. Då ska jag på tidigt ultraljud, och ska få graviditeten tidsbestämd lite bättre (BM verkade tro att jag var längre gången än jag trodde.)

Som andra redan sagt är det skönt att läsa här då och då och se att man inte är ensam och att vi är flera som kämpar på.

• Jules123

Plussade 9/6 på BIM+1 och har sen dess haft små blödningar. Ljusrosa/brunt och lite mörkare blod. Men det kommer bara på pappret har det rinner inte ut och har inte behövt ha något trosskydd eller binda. Min barnmorska sa att det är normalt och att jag ska kontakta gynakuten om det blöder mer eller jag får ont. För jag har ingen smärta alls. Jag tog ett nytt test igår och då var det en markant ökning men jag är livrädd pga råkade ut för ett MA i januari..

jag har ett tidigt ultraljud bokat nästa vecka men jag är fortfarande livrädd ????

• ElleJoy
    Jules123 skrev 2021-06-15 11:42:12 följande:

Plussade 9/6 på BIM+1 och har sen dess haft små blödningar. Ljusrosa/brunt och lite mörkare blod. Men det kommer bara på pappret har det rinner inte ut och har inte behövt ha något trosskydd eller binda. Min barnmorska sa att det är normalt och att jag ska kontakta gynakuten om det blöder mer eller jag får ont. För jag har ingen smärta alls. Jag tog ett nytt test igår och då var det en markant ökning men jag är livrädd pga råkade ut för ett MA i januari..

jag har ett tidigt ultraljud bokat nästa vecka men jag är fortfarande livrädd ????

Grattis till graviditeten! Just ljusrosa/bruna flytningar ska väl vara normalt vad jag har hört. Har för mig att det är de klarröda man vill hålla sig borta från. Och borde vara positivt att strecket blir mer markant! Håller tummarna för att det går bra :) 
  • LyckaW88

Många kloka ord att läsa gällande att hantera oron (som även jag brottas med)! Jag försöker också att fokusera på annat härligt (det är ju sommar så det finns mycket av den varan) och tänka att det ändå är störst chans att det går bra! :)

Sedan har jag hört att det i vissa delar av landet är svårt att få till KUB test om man vill ha det (om man är under 35år). Pga covid och därmed ont om personal. Är det något ni kommit i kontakt med? Hade tänkt vänta med att boka men nu undrar jag om jag kanske ska göra det med en gång för att inte riskera att inte få en tid. :/

• Anonym4848
    LyckaW88 skrev 2021-06-15 16:31:06 följande:

Många kloka ord att läsa gällande att hantera oron (som även jag brottas med)! Jag försöker också att fokusera på annat härligt (det är ju sommar så det finns mycket av den varan) och tänka att det ändå är störst chans att det går bra! :)

Sedan har jag hört att det i vissa delar av landet är svårt att få till KUB test om man vill ha det (om man är under 35år). Pga covid och därmed ont om personal. Är det något ni kommit i kontakt med? Hade tänkt vänta med att boka men nu undrar jag om jag kanske ska göra det med en gång för att inte riskera att inte få en tid. :/

Jag fick kallelser idag och det var bara några dagar sen jag kontakta dem för att säga att jag är gravid. Så det verkade ju lugnt. Är över 35, kan ju förklara saken kanske?
  • Anonym4848
    LyckaW88 skrev 2021-06-15 16:31:06 följande:

Såg nu att du skrivit under 35, sorry!
  • Dreamof4

Uppdaterar BF-listan med senaste tillskotten

2/2 - Lunne, 33 år, andra barnet

2/2 - 33villbligravid, 37 år, andra barnet

2/2 - Barnlängtan2021, 27 år, första barnet

3/2 - SR83, 38 år, tredje barnet

6/2 - Sundri, 42 år, fjärde barnet

6/2 - Wave Mother, 37 år, första barnet

7/2 - ElleJoy, 31 år, första barnet

8/2 - Anonym4848, 35 år, första barnet

9/2 - Skuggviol, 31 år, andra barnet

10/2 - Iväntanpåivf, 39 år, första barnet

11/2- Trubadurenstjej, 38 år, tredje barnet

12/2 - MBL1712, 36 år, tredje barnet

14/2 - Dreamof4, 41 år, fjärde barnet

17/2 - Lämgtarihjälmig93, 28 år, första barnet

19/2 - LyckaW88, 31 år, andra barnet

• Dreamof4

Jules123, håller tummarna för allt är som det ska trots blödning. Vissa har ju det, så behöver inte vara något negativt, men klart man blir orolig.

Går in i v 6 idag och ska på inskrivningssamtal nästa vecka. Lite nyfiken på er som gör tidiga UL, gör ni det pga. att ni blivit erbjudna el. pga. annan orsak och vilken vecka har ni gjort el ska ni göra det i?

Skulle stilla oron att se ett litet tickande hjärta såklart, även om viss oro ändå kommer kvarstå hela tiden.

• Anonym4848
    Dreamof4 skrev 2021-06-15 18:30:32 följande:

Jules123, håller tummarna för allt är som det ska trots blödning. Vissa har ju det, så behöver inte vara något negativt, men klart man blir orolig.

Går in i v 6 idag och ska på inskrivningssamtal nästa vecka. Lite nyfiken på er som gör tidiga UL, gör ni det pga. att ni blivit erbjudna el. pga. annan orsak och vilken vecka har ni gjort el ska ni göra det i?

Skulle stilla oron att se ett litet tickande hjärta såklart, även om viss oro ändå kommer kvarstå hela tiden.

Jag kommer göra tidigt UL i v. 8+4. Fick MA i våras och då sa de på sjukhuset att nästa gång får jag tidigt UL. Den gången hade det avstannat i v. 6+4 Så ville ha UL ett par veckor senare än det..
  • Wave Mother
    Dreamof4 skrev 2021-06-15 18:30:32 följande:

Jag blev erbjuden det utan att fråga när jag var inne hos BM första gången nu tidigare i månaden.

Tror att det är av två skäl: 1. Det var svårt att tidsbestämma min graviditet eftersom jag inte fick någon riktig mens efter att jag slutat med p-piller, så teoretiskt kan jag ha varit i allt från vecka fyra/fem till sju/åtta då, tror jag. Och kanske i kombination med 2. att jag har hypotyreos, så det är viktigt att veta hur långt gången jag är för att bättre kunna anpassa levaxindosen (det ska tydligen ökas på utifrån vilken vecka man är i). 
Svar på tråden BF Februari 2022