• Anonym (Ka)

När lät ni nyfödda träffa folk?

Nu har jag ju inte fått barn under Corona och skulle troligtvis vara mer restriktiv om jag fick barn nu.

Men iaf. Morföräldrar vaktade hunden och träffades således barnet direkt vid 1,5 dags ålder. Farmor och farfar vid 1,5 vecka och mina syskon 2,5 vecka. Sedan några vänner vid 3,5 vecka.

Barnet föddes i februari och med risk för rs undvek vi mataffärer, öppen förskola och liknande de första två månaderna.

• Anonym (Ka)

Nu har jag ju inte fått barn under Corona och skulle troligtvis vara mer restriktiv om jag fick barn nu.

Men iaf. Morföräldrar vaktade hunden och träffades således barnet direkt vid 1,5 dags ålder. Farmor och farfar vid 1,5 vecka och mina syskon 2,5 vecka. Sedan några vänner vid 3,5 vecka.

Barnet föddes i februari och med risk för rs undvek vi mataffärer, öppen förskola och liknande de första två månaderna.

• Anonym (Ka)
    Anonym (Gravid) skrev 2021-05-22 16:19:47 följande:

Det är det här jag funderar över med just corona; de kommer ju inte bli vaccinerade som pyttesmå, svårt att tro att de minsta får vaccin. Men ska de då hållas borta från folk och isf hur länge? Det blir ju omöjligt i längden...

Om inte allt för lång tid kommer ju smittan i samhället förhoppningsvis inte vara så hög. När de flesta vuxna vaccinerat sig.

Sedan kan man ju alltid ha som krav att den som kommer inte får vara förkyld och skall sprita händerna. Det är rimligt på vintern även utan Corona
Svar på tråden När lät ni nyfödda träffa folk?