• Anonym (eee)

Förlorat min bonusdotter

Är hon så stor så att hon kan kontakta dig själv så kommer hon göra det om hon vill. Det är det enda du kan hoppas på. 

Du kan möjligen ringa Soc och fråga vad de anser, om det handlar om et tyngre barn som inte själv kan ta kontakt. Det finns ett litet "kryphål" som handlar om att barn som är vana att träffa vissa människor inte ska fråntas det, om barnet mår dåligt av att mista denne person. Men det är i första hand v.h som bestämmer, men möjligt att Soc tex kan prata med pappan och utreda barnets behov av att faktiskt träffa dig (om du gör en orosanmälan).  Men som bonusförälder har man mycket små möjligheter att få igenom något. 

• Anonym (eee)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-05-23 18:35:11 följande:
    Det är inte upp till dottern att bestämma om hon är för ung och även om hon är i äldre tonåren är det helt olämpligt att fortsätta hänga sig kvar.
    Varför är det olämpligt, om TS är en bra människa (och ungdomen vill ha kontakt)? 
    Man kan ha relationer för egen del, som inte alltid måste gå via en förälder. Eller känner du bara människor där relationen bestämts av din pappa? 
  • Anonym (eee)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2021-05-25 14:02:36 följande:

Skrev att hon fick sova här. Känner dock har jag gjort fel, eftersom att jag sa ja?

Jag tycker du gör rätt som försöker hålla kontakten. Däremot undrar jag vad som sker om hon kommer för att sova över men inte sagt nåt till sin pappa? Han kanske polisanmäler henne som saknad eller i värsta fall anmäler dig för att du "tagit" henne (typ). 
Svar på tråden Förlorat min bonusdotter