Inlägg från: Anonym (Bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonusmamma)

Förlorat min bonusdotter

Jag separerade från min sambo för 5 månader sedan. Och nu till det tragiska jag har inte träffat min bonusdotter på 5 månader. Hon har blockat mitt nummer vilket jag misstänker att han har tvingat henne att göra. Jag mår så dåligt över detta, sover inget om nätterna gråter och har panik varje natt. Jag saknar henne så mycket mitt hjärta går i bitar när jag tänker på henne. Min fina tjej. Vi har haft våra diskussioner och bråk, och även det saknar jag. Min pappa säger att jag måste gå vidare och släppa detta. Men jag kan inte. Har ringt hennes pappa försökt att prata lugnt med honom. Det går tyvärr inte han lyssnar inte utan säger att hon inte är min dotter. Känner bara varför ska jag behöva förlora henne för att jag förlorat pappan i mitt liv. Snälla vad ska jag göra. Vad hade ni gjort? Jag orkar inte mer

• Svar på tråden Förlorat min bonusdotter
  • Anonym (Bonusmamma)

Pappan lämnade inte mig, var ett gemensamt beslut. Försökte lämna honom innan men ville ge honom en chans. Dottern är tonåring. Dagen innan jag flyttade så grät hon floder. Hon sa flera flera gånger att lämna mig inte snälla lämna mig inte. Du har alltid varit som en mamma för mig. Och jag lovade att aldrig lämna henne. Jag är så ledsen över detta. Klart han väljer det är hans barn. Dock så borde han inte förstöra vår relation. Det enda jag vill är att få träffa henne igen och berätta hur mycket jag älskar henne. Jag respekterar hennes far men samtidigt känner jag en ilska över det han har gjort. Jag lämnade honom men inte henne. Det är också svårt att inte bry sig när hon skriver till mig på snapchat ibland och när hon berättar att hon mår dåligt. Jag kommer alltid att bry mig om henne. Nu är jag dock blockad på Instagram. Kan heller inte ignorera när hon skriver att hon älskar mig. Jag älskar ju henne också. Så jag borde sluta svara henne dessa gånger hon skriver för att pappan vill det?

• Anonym (Bonusmamma)

Känner exakt så jag med.

Anonym (Teddy) skrev 2021-05-23 18:45:32 följande:

Varför är det olämpligt att behålla en fin relation? Det kan vara väldigt givande och tryggt för dottern att behålla relationen ifall hon tycker om sin fd bonusmamma. Det är inte bara relationer mellan biologiska föräldrar som kan vara traumatiska för ett barn. Att förlora eller tom bli tvungen att förlora en fin vuxengestalt i livet har jag svårt att förstå hur nån kan tycka det är bra.

• Anonym (Bonusmamma)

Tycker detta är så jobbigt. Var ett tag sedan som hon ville sova här. Då sa jag att vi måste fråga pappa. Hon blev arg på mig och blockade mig överallt då. Grät floder hela den kvällen. Ibland hör hon av sig och frågar om pengar och såklart ger jag henne pengar. Hon är väldigt krävande men samtidigt så kärleksfull, så mycket glädje i henne. Hon säger väldigt ofta jag vill inte ha en annan bonusmamma jag älskar dig du är min mamma. Sen kan hon skriva på kvällarna ibland och berätta hur dåligt hon mår. Gör så ont i mitt hjärta att höra det. Jag känner mig som en kass förälder. Bjuder aldrig med henne på saker längre för jag vill inte bråka med hennes pappa har ingen ork. Hon skrev också en kväll till mig. Att hon inte kunde sova det var så jobbigt utan mig och att jag måste lova henne att jag aldrig kommer lämna henne. Och det sista hon skriver är hoppas att det är okej att jag får kalla dig för mamma. Sen gör det så ont när hon skriver att hon saknar mig.

quote=81145110][quote-nick]Anonym (Teddy) skrev 2021-05-23 18:59:23 följande:[/quote-nick]

Självklart ska du inte sluta svara när hon söker kontakt med dig. Hon är en fri människa trots att hon är minderårig. Hon har känslor och pappan har ingen rätt att bestämma vem hon vill prata med så länge du inte är totalt olämplig som person. Men hade du varit en olämplig person, varför var då pappan ihop med dig? Det är ju inte svårt att lista ut att pappan gör så här antingen som en hämnd eller för att han tycker er separation är så jobbig för honom så att han känner att han måste kapa alla band. I vilket fall så har han ingen rätt att blanda ihop detta med dotterns känslor.

[/quote]

• Anonym (Bonusmamma)

Jag vill bjuda med henne på saker men är rädd för att hon kommer bråka med pappan då. Ja hon är inte alltid trevlig mot mig blir väldigt ledsen när hon blockar mig. Sen efter några dagar kan hon skriva igen. Jag låter inte henne utnyttja mig dock har jag det bra ställt så vill ändå ge henne saker. Ja det är som du säger är svårt ibland med tonåringar. Jag hoppas trots allt att hon känner min kärlek. Väldigt ofta så blockar hon när hon inte får som hon vill. Och så säger hon du är inte min mamma. Och efter tre dagar så hör hon av sig sen blockar hon igen.

Anonym (ABC) skrev 2021-05-23 22:07:37 följande:

Och jag tycker absolut att du ska bjuda med henne på saker. Och blocka pappan istället. 

• Anonym (Bonusmamma)

Det är självklart bättre. Fast känns ändå elakt, samtidigt så går det ju inte att ha det såhär. Jag saknar ihjäl mig efter henne. Och dagen jag flyttade var den värsta dagen i mitt liv. Hon grät och sa flera flera gånger snälla mamma lämna mig inte. Mamma jag vill följa med dig. Ville bara ta med henne men hade ju aldrig gått. Och att få en kommentar att mamma du lämnade mig gör så ont. Sa ju till henne innan jag gick att jag tycker om dig så mycket jag älskar dig med hela mitt hjärta. Jag kommer aldrig lämna dig.

Anonym (Hmm) skrev 2021-05-23 23:06:54 följande:

Är det inte bättre att riskera att hon bråkar med pappan då, istället för du ska vara den som drar sig undan? Låt henne träffa dig i smyg om hon vill, hon behöver ju dig. Strunta i vad pappan tycker, fokusera på hennes behov istället! Det är ju som att förlora en förälder, måste vara fruktansvärt för er båda. Tycker absolut att du ska ta råden ovan också angående umgänge och att ta det vidare.

• Anonym (Bonusmamma)

Det är svårt att klippa, jag kan inte göra det. Idag skrev hon igen och frågade om hon fick sova här på morsdag. Så avslutar hon texten med att skriva hur mycket hon saknar mig och att jag är världens bästa mamma. Sa till henne att fråga pappa om hon får sova här, vilket hon inte vill. Kan inte neka henne att komma hit. Hur ska jag kunna det? Jag älskar henne. Känner mig så dålig. Oavsett vad jag gör så blir det fel.

nihka skrev 2021-05-24 19:39:10 följande:

Det låter jättejobbigt, men jag tror inte det finns något du kan göra mer än att finnas där den dagen hon väljer att ta kontakt, om hon väljer att ta kontakt.

Du sörjer att du har förlorat en person som stod dig nära och det är en naturlig sorgeprocess du går igenom. Det är likadant för din fd bonusdotter och hon hanterar situationen utifrån sin begränsade erfarenhet.

Det kan visst vara så att det är hon som har blockerat dig, inte för att hon hatar dig utanför att hon älskar dig och att separationen gör mer ont än hon klarar av. Hon är också lojal mot sin pappa och kan inte stå på din sida utan att hamna i konflikt med honom. Även det måste vara jobbigt för henne så hon väljer att dra täcket över huvudet. För nu iaf. För hennes skull får du backa. Så tänker jag.

• Anonym (Bonusmamma)

Håller med dig. Är inte så lätt, vad säger jag. Hon skriver att jag inte bryr mig om henne. Hon nämner även hur mycket ångest hon har och att hon behöver mig. Om hon bara kunde förstå att jag älskar henne mest av allt.

Brumma skrev 2021-05-24 12:14:48 följande:

Tur det finns människor som tånker på barnens bästa och som sett till att det finns en lag gällande detta. För nej, det är INTE upp till föräldern faktiskt.. inte om föräldern inte kan se till sitt barns bästa..

• Anonym (Bonusmamma)

Skrev att hon fick sova här. Känner dock har jag gjort fel, eftersom att jag sa ja?

Anonym (*) skrev 2021-05-25 07:02:28 följande:

Varför anser du att det är upp till dig att bestämma att det är olämpligt att TS är kvar i dotterns liv?

Om du har läst Brummas inlägg så ser du att barn enligt Föräldrabalken har rätt till kontakt med personer som står barnet nära, alltså inte bara sina biologiska föräldrar. Så du har rätt i att det inte är enbart upp till dottern att bestämma, men det är just dotterns bästa man tar hänsyn till i ett sådant fall. Och det är inte upp till pappan att bestämma heller.

• Anonym (Bonusmamma)

Jag hatar att ha det såhär. Står inte ut. Jag som sagt ja till henne och säger jag nej kommer hon aldrig att lita på mig. Dessutom kommer jag att bli blockad igen. Skrev till henne att jag inte vill att hon ljuger för sin pappa. Då blev hon arg och skrev att ?jag kan säga att jag sover hos min kompis?. Sen tyckte hon att jag som mamma skulle bry mig mer. Blir så ledsen gör ju allting för henne.

Anonym (eee) skrev 2021-05-25 15:41:05 följande:

Jag tycker du gör rätt som försöker hålla kontakten. Däremot undrar jag vad som sker om hon kommer för att sova över men inte sagt nåt till sin pappa? Han kanske polisanmäler henne som saknad eller i värsta fall anmäler dig för att du "tagit" henne (typ). 

• Anonym (Bonusmamma)

Det är ju det som är problemet. Hon vill sova här, jag varken kan eller vill säga nej till henne. Mår väldigt dåligt fick missfall efter missfall när jag försökte få barn med hennes pappa. Vill försöka få barn på egen väg. Är bara rädd att jag inte kommer att kunna ge henne all uppmärksamhet då. Älskar ju henne så mycket. Hon är min dotter och jag vill aldrig förlora henne. Vill verkligen ha ett eget barn samtidigt som jag känner att jag är gammal.

nihka skrev 2021-05-25 20:57:48 följande:

Kan hon inte komma utan att sova över? Lite mindre för pappan att ondgöra sig över om det kommer fram och ökar chansen att ni kan ses igen om ni inte går så långt eller hur jag ska uttrycka mig.

• Anonym (Bonusmamma)

Självklart. Dock vill jag hellre att båda har en syskonrelationen. Hon vill ju verkligen ha ett syskon säger hon. Hon var här hos mig idag, blev bråk igen när jag nämnde att jag så gärna vill att hon sover här. Dock så var jag tydlig med att jag inte vill att hon ljuger för sin pappa. Hon blev återigen förbannad och smällde igen dörren. Tycker detta är så jobbigt. Jag vill bara umgås och vara med henne.

Anonym (ABC) skrev 2021-05-30 07:55:58 följande:

Om du väljer att skaffa ett eget barn så kanske du kan göra bonusdottern till gudmor för att visa att det ev nya barnet inte är något som ska ersätta henne utan någon som du hoppas att hon kan ta till sig och älska på samma sätt som du har tagit till dig och älskat henne.

Svar på tråden Förlorat min bonusdotter